Se 18 minuter rent gameplay från Ghost of Tsushima

Medlem

jag vet inte om jag gillar allt överdådigt våld, men det är vackert och välgjort och för de som älskar japansk kultur är det nog en ögonsmaragd.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

jag vet inte om jag gillar allt överdådigt våld, men det är vackert och välgjort och för de som älskar japansk kultur är det nog en ögonsmaragd.

Gillar man inte våld så ska man nog hålla sig borta från allt som har med mongolerna att göra överhuvudtaget;)

Inaktiv

Ser rent förbannat bra ut. Blir att köpa någon collectors till det spelet.

Medlem

Kanske blir till att damma av PS4:an igen då. Frågan är dock om grafiken är allt för nedgraderad på PS4 "vanilla".

Gillart! Känns skönt att få uppleva något i en asiatisk setting och coola samurajer som man hört och läst om så mycket. Hoppas de lagt lite krut på storyn, inte har någon menlös grind och många uppdrag som öppnar upp för att man kan lösa dem på många sätt. Då kan det bli en hit. Kanske blir nya Assassins Creed nu när Ubisoft skitit i det blå skåpet med den spelserien.

Medlem

Kan man hoppas på en ps5 version???

Medlem

Såg folk som grinade över fighting mekaniken och nu när jag sett det själv så håller jag med.
Det såg inte alls spännande ut med tryck-kommandon på skärmen.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Gillade det starkt. Jag gillar lite mer realistisk still i spel, framförallt i den antika världen. Att man kunde gå all in, eller smyga, 10/10. Hoppas bara storyn är bra, och att den öppna världen inte känns så repetitivt. Kvalité över kvantitet.

Medlem
Skrivet av baggso:

9:20 DÅSÅ! DÅSÅ?! DÅÅÅÅÅSÅÅ!

DÅ-Å-Å-SÅÅÅ!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kändes som att den första trailern överdrev lite. Jag tycker att bl.a Sekiro ser bättre ut. Detta kändes lite stelt (animationer m.m.). Karaktären såg lite ihopressad ut? Tänkte lite på Shadow of Mordor också. Spelet är säkert grymt roligt. Men det var bara ett första intryck.

FM-guru
F.d. Sisyr

Påminner mycket både om Shadow of Mordor/War och Assassin's Creed. Förstår inte varför vissa jämför spelet med Sekiro. Visst, det utspelas i feodala Japan, men rent gameplaymässigt är det ju av allt att döma väldigt långt ifrån From Softwares spel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Påminner mycket både om Shadow of Mordor/War och Assassin's Creed. Förstår inte varför vissa jämför spelet med Sekiro. Visst, det utspelas i feodala Japan, men rent gameplaymässigt är det ju av allt att döma väldigt långt ifrån From Softwares spel.

Håller med dig om att det rent gameplay är väldigt olikt. Jag själv tänkte mer på Sekiro pga miljöerna och animationerna. Enklast att jämföra med ett spel som påminner om detta.

Det var en liten besvikelse eftersom den första trailern lyfte fram just miljön. Gräs m.m. Men detta kändes ganska platt.

Medlem

Tycker det såg grymt snyggt ut! Är bara lite orolig över att det ska vara ännu en tom värld (med collectables). Man vill ju ha side quests som i Witcher 3...

Medlem

Bara jag som fick en rejäl dos Ubisoft-Open-World vibbar? Allt från vissa aspekter av UI:t till hur den öppna världen verkar vara designad påminde inte så lite om t.ex. Far Cry. Plocka upp växter/resurser med en snabb knapptryckning, frita byar/baser med tillhörande mini-challenges som att t.ex. använda vissa vapen/metoder för att få mer XP, otaliga POI som aviseras på skärmen när de upptäcks, etc.

Jag klagar inte, men det är imo väldigt uppenbart var de tagit inspiration från.

Avstängd

Väldigt likt AC odyssey både när det gäller fighting och en massa annat, pressa sig in genom klippväggar, plocka upp trä, välja hur man vill döda alla i ett camp, dvs assassin eller röja bara osv osv. Men blir nog ett köp för såg väldigt bra ut även om världen kändes lite tom. Såg mest ut att vara fält osv men kanske var det i Japan på den tiden.

Men älskar open world spel. Nyss spelat igenom FF7 remake och det var inte alls i min smak. Hoppas på en bättre fortsättning där och mer öppet då man kommer ut i den stora världen. I open world kan du oftast välja hur du vill strida, det kan man inte i FF7 haha, där är det bara röj som gäller.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

Rent färgmässigt och kontraster osv påminner en del om Zelda: BoTW men förmodligen en del andra japanska spel av lite öppnare världar som Ico(?) och Shadow of the Colossus(?)

Medlem

Förbannat fint med japansk setting, samurajer OCH japansk dialog. Definitivt köp i sommar

Medlem

Väldigt likt AC odyssey på många sätt som folk tidigare nämnt.
DOCK gillar jag det där med att framkalla en "gust of wind" för att leda en till sitt objective
snarare än att kolla på kartor och ikoner etc. Önskar att spel mer och mer försökte ta sig iväg från ikoner i interface som visar vägen och låta en följa vägskyltar och annat igen. Mer tittande på skärmen än på kartor och GPSer, och verkligen designa spelen därefter.

Skribent

Ser väldigt fint ut och påminner en del om AC som många säger. Det som är frågetecknet är världen och om den kommer kännas tom? Är väldigt positiv i alla fall!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser fint ut. Jag har dock ingen lust att uppleva detta i 720p kind-of-30-FPS på min bas PS4, så det blir nog till att skaffa detta till PS5 nästa år.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Känns väldigt likt Tenchu, vilket gillas.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ook
Bibliotekarie (UU)

Intressant verkligen, kommer nog köpa för eller senare. Känns som en blandning av element från många olika spel såsom Sekiro, AC, Batman, Witcher m.m som många nog kommer känna igen sig i. Dock inte ett riktigt Souls spel men inte heller Assassins Creed spel heller.

En fundering är om spelet är anpassat för PS5:an och hur spelet kommer flyta på då. Spelet såg rent grafiskt helt okej ut men man borde förvänta sig mer om det kommer kunna köras på en PS5:a. Vidare, om man köper ett exemplar nu ämnat för PS4 kommer det "uppgraderas" att köras på PS5 då man inte vill köpa ett spel två gånger.

Medlem
Skrivet av Ook:

Vidare, om man köper ett exemplar nu ämnat för PS4 kommer det "uppgraderas" att köras på PS5 då man inte vill köpa ett spel två gånger.

Är det uttalt att det kommer vara så?

Medlem

Ser hur ballt ut som helst. Finns nog goda chanser att Sony kommer kunna lägga ännu en mästerlig titel till sin lista den här generationen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ser trevligt ut. Vi får hoppas på släpp till PC vad det lider.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Ook
Bibliotekarie (UU)

@I am Grööt: Var egentligen en fråga jag hade. Sony har inte gett något svar om detta ännu men man kan hoppas att de gör så och ger besked snart. Är lite frustrerande att vänta medan Microsoft nästa konsol har gett sina tankar och idéer om detta koncept. Dock kan nog utvecklaren själv behöva ge sitt godkännande men i det här läget är nog utvecklaren lite bakbunden av Sony.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Kanske blir till att damma av PS4:an igen då. Frågan är dock om grafiken är allt för nedgraderad på PS4 "vanilla".

varför skulle den bli det? kolla hur snyggt horizon zero dawn är än idag, god of war osv... detta lär bli minst lika bra tekniskt.

Medlem
Skrivet av Ook:

@I am Grööt: Var egentligen en fråga jag hade. Sony har inte gett något svar om detta ännu men man kan hoppas att de gör så och ger besked snart. Är lite frustrerande att vänta medan Microsoft nästa konsol har gett sina tankar och idéer om detta koncept. Dock kan nog utvecklaren själv behöva ge sitt godkännande men i det här läget är nog utvecklaren lite bakbunden av Sony.

Jaha måste ha missat det. Jag det är väl bara att vänta och se. Microsoft har ett plus där iallafall om nu Sony väljer att inte gå den vägen. Det flesta Xbox 360-liren var väl också spelbara på Xbox One? Dvs att det gick att spela dom direkt om de fanns fysiskt eller knutet till livekontot.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

varför skulle den bli det? kolla hur snyggt horizon zero dawn är än idag, god of war osv... detta lär bli minst lika bra tekniskt.

Ja det är ju visserligen sant. "Officiella" PS-spel brukar ju också bli extra optimerad när jag tänker efter. My bad

Medlem

Hoppades på en spirituell uppföljare till Tenchu som de teasade om lite i början.
Men det vi fick var Batman in japan.
Min hype dog lite faktiskt, övervägde att köpa ett PS5 bara för att köra detta och nya God of war.

Skriv svar