Säg hej till en npc – Fallout 76 gratis veckan ut på pc, PS4 och Xbox One

Robot
Säg hej till en npc – Fallout 76 gratis veckan ut på pc, PS4 och Xbox One

Har numer "mestadels positivt" omdöme på Steam.

#bethesda, #fallout-76, #gratishelg, #fallout76


Medlem

Gratis på steam... om man redan äger det på bethesda.net och länkar kontot före 12 april

Bethesda announced that players who already own the game on Bethesda.net will get a copy for free on Steam — if they link their accounts by April 12.

vad har jag missat ?
Edit...jaha veckan ut.. då förstår jag

ee va då gratis? fejk news`? står det kostar pengar på steam
gjorde erat jobb åt er erbjudandet gäller här
https://bethesda.net/en/dashboard

vart fakturerar jag räkningen för arbetet?


signatur

New life, New hope

Medlem

Varför är det bara gratisspel på helger... Som småbarnspappa har jag mycket lättare att få in lite speltid på lunchen (jobbar hemma) eller vardagskvällar.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Varför är det bara gratisspel på helger... Som småbarnspappa har jag mycket lättare att få in lite speltid på lunchen (jobbar hemma) eller vardagskvällar.

Torsdag till Måndag inkluderar ett par vardagar också... Bara att köra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Torsdag till Måndag inkluderar ett par vardagar också... Bara att köra.

Sant, tack för det.

Medlem

Kul att ungefär 60% har noll koll på "state of the game".

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Kul att ungefär 60% har noll koll på "state of the game".

nja det är la fortfarande ett sketet fallout i 3d i multiplayer?

Medlem

Spelat det den senaste veckan och har rätt kul med det. De kunde ha gjort ett bättre jobb med co-op upplevelsen när det kommer till quests dock, men har kul ändå även om jag och min vän måste gå in i en seperat instans rätt ofta.

eld
Medlem

Ser ut som att de kommer dra ner på mängden atoms man kan tjäna nu, och bytit ut det mot cosmetics man låser upp under säsongen som bethesda själva väljer.

Fast man kan ju alltid öppna plånboken för mer atoms!

Medlem

Det har nu även gått free to play över helgen på steam. Samt fått reducerat pris med 25%

Medlem

Dubbel xp nu på helgen också. Ny roadmap uppe, ny questline med brotherhood of steel?

Var lite panik igår, många trodde dom hade blivit bannade från spelet när athenticator servern stängdes ner.

Lite mer detaljer kring detta genom denna videon.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Kul att ungefär 60% har noll koll på "state of the game".

Kul att ungefär alla som har koll på "state of the game" inte har en aning om vad som gjorde Fallout 1 och 2 bra.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Kul att ungefär alla som har koll på "state of the game" inte har en aning om vad som gjorde Fallout 1 och 2 bra.

Skumt inlägg, då det är inte Fallout 1 och 2, eller en uppföljare till dessa, som diskuteras?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Skumt inlägg, då det är inte Fallout 1 och 2, eller en uppföljare till dessa, som diskuteras?

Kritiken mot Fallout 76, är densamma som den som var mot Fallout 4, plus hur Bethesda skötte hela debaclet kring MTA och så vidare. Fallout 4 fick kritik för att det saknade mycket av de element som gjorde NV bra, som i sin tur var byggt på vad som gjorde Fallout 1 och 2 bra.

Man har kommit så långt ifrån grunden av Fallout är precis anledningen till varför "60%" ogillar Fallout 76. Inte för att de inte följer utvecklingen från dag till dag.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Allt under "Väldigt positiva/Very positive" går fet bort för mig på Steam. Tycker det är en skitbra tumregel.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

@Dohman: mm, ligger bara 1% ifrån nu till väldigt positiv.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro: Nära skjuter ingen hare. Men det är även ett bra sätt att sålla bort eventuella spelköp på.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

@Dohman: Ligger visst redan på väldigt positivt, om man räknar med alla 8,743 recensioner. Jo, det är nog bäst att göra så om man inte vill köpa ett dåligt spel. Spelet är bra nu, men riktigt bra är det inte än, men dom har gått i rätt riktning iaf.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Kritiken mot Fallout 76, är densamma som den som var mot Fallout 4, plus hur Bethesda skötte hela debaclet kring MTA och så vidare. Fallout 4 fick kritik för att det saknade mycket av de element som gjorde NV bra, som i sin tur var byggt på vad som gjorde Fallout 1 och 2 bra.

Man har kommit så långt ifrån grunden av Fallout är precis anledningen till varför "60%" ogillar Fallout 76. Inte för att de inte följer utvecklingen från dag till dag.

Njae, Fallout 4 har inga mikrotransaktioner vad jag vet, ingen multiplayer, ingen PvP med obalanserade vapen, ingen extralagring för junk om du betalar extra (som de i början sa var omöjligt att implementera).

Fallout 76 är dock mer likt Fallout 1 och 2 än vad fyran var, nu när Wastelanders släppts. Att man kommit långt ifrån vad grunden av Fallout är kan jag inte riktigt hålla med om, men förklara gärna.

Lustigt är dock att det länge efterfrågats ett multiplayer i Fallout och det fanns ett multiplayerprojekt baserat på ettan och tvåan som ingen spelade, men nu gnäller folk istället på att det borde likna ettan och tvåan mer... Jag tror helt enkelt att många som röstat nej i denna omröstningen inte vet vad de vill ha, och inte heller vet hur Fo76 är.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag tycker att det är riktigt kul. Köpte det för någon vecka sen. Befarade att multiplayer-aspekten skulle förstöra inlevelsen men det är egentligen inte jätteofta jag springer på folk. Jag har inte heller stött på några greifers. Folk har hittils varit vänliga och sponsrat med utrustning och förnödenheter. Självklart så går det ju att delta i olika events etc med andra om man vill. Man kan också använda kartan för att se var alla befinner sig på servern.

Nuclear Winter (BR-läget) har jag ännu inte hunnit testa. Känns inte så lockande.

Det hade varit kul att köra tillsammans med någon. Skicka gärna ett PM om någon är sugen. Jag spelar på PC (Steam).

Medlem
Skrivet av Dunder:

Lustigt är dock att det länge efterfrågats ett multiplayer i Fallout och det fanns ett multiplayerprojekt baserat på ettan och tvåan som ingen spelade, men nu gnäller folk istället på att det borde likna ettan och tvåan mer... Jag tror helt enkelt att många som röstat nej i denna omröstningen inte vet vad de vill ha, och inte heller vet hur Fo76 är.

Det var absolut många som ville ha ett multiplayer-Fallout. Det var dock inte många som ville ha en sönderbuggad cashgrab baserad på en uråldrig motor, producerad av ett företag som sedan länge slutat bry sig. Därav de negativa rösterna.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Njae, Fallout 4 har inga mikrotransaktioner vad jag vet, ingen multiplayer, ingen PvP med obalanserade vapen, ingen extralagring för junk om du betalar extra (som de i början sa var omöjligt att implementera).

Fallout 76 är dock mer likt Fallout 1 och 2 än vad fyran var, nu när Wastelanders släppts. Att man kommit långt ifrån vad grunden av Fallout är kan jag inte riktigt hålla med om, men förklara gärna.

Lustigt är dock att det länge efterfrågats ett multiplayer i Fallout och det fanns ett multiplayerprojekt baserat på ettan och tvåan som ingen spelade, men nu gnäller folk istället på att det borde likna ettan och tvåan mer... Jag tror helt enkelt att många som röstat nej i denna omröstningen inte vet vad de vill ha, och inte heller vet hur Fo76 är.

Som jag sa, som Fallout 4 PLUS MTA osv. - du verkar ha missat den biten.

Jag hade aldrig något intresse av att Fallout skulle vara multiplayer, möjligtvis hade ett Co-op-läge varit välkommet, men idén om ett Fallout i 3D-perspektiv med Bethesdas styltiga animationer, ansikten och vapen var inte heller mitt gebit. Fallout byggde på story, atmosfär, människoöden och ... isometrisk 3D.

Wastelanders la förvisso till en liten del av det som gjorde ursprungliga Fallout-spelen bra, att man kunde välja en fraktion att alliera sig med och utföra uppdrag åt. Men som sagt, Fallout-själen är borta. Att det är så svårt att begripa säger mest att du aldrig spelat ursprungsspelen.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Det var absolut många som ville ha ett multiplayer-Fallout. Det var dock inte många som ville ha en sönderbuggad cashgrab baserad på en uråldrig motor, producerad av ett företag som sedan länge slutat bry sig. Därav de negativa rösterna.

ES:O följer samma koncept när det gäller "cashgrab"-biten, men det får inte samma hat av någon anledning.

Skrivet av Tobias Solem:

Som jag sa, som Fallout 4 PLUS MTA osv. - du verkar ha missat den biten.

Jag hade aldrig något intresse av att Fallout skulle vara multiplayer, möjligtvis hade ett Co-op-läge varit välkommet, men idén om ett Fallout i 3D-perspektiv med Bethesdas styltiga animationer, ansikten och vapen var inte heller mitt gebit. Fallout byggde på story, atmosfär, människoöden och ... isometrisk 3D.

Wastelanders la förvisso till en liten del av det som gjorde ursprungliga Fallout-spelen bra, att man kunde välja en fraktion att alliera sig med och utföra uppdrag åt. Men som sagt, Fallout-själen är borta. Att det är så svårt att begripa säger mest att du aldrig spelat ursprungsspelen.

Nej, jag missade inte den biten (jag antar att du menar MTX), men jag ville poängtera att det inte är samma klagomål för Fallout 4 och Fo76.

Historia, atmosfär och "människoöden" finns det mängder av i Fo76, så jag antar att ditt största klagomål är att man gått över till ett annat perspektiv?
EDIT: Måste lägga till här att jag verkligen inte håller med. Den postapokalyptiska världen gör sig mycket bättre i dagens perspektiv än det gamla.

Jag har spelat "ursprungsspelen" mängder av gånger då jag älskar Fallout. Jag spelar mest Fo76 för att jag är just en Fallout-nörd. Hade jag inte varit intresserad av Fallout-världen hade jag lagt ner efter ett par timmar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

ES:O följer samma koncept när det gäller "cashgrab"-biten, men det får inte samma hat av någon anledning.

ESO fick mycket kritik i början på grund av buggar, usel serverstabilitet, slö design och in game-ekonomi som var tydligt anpassad för mikrotransaktioner, eller som Angry Joe uttryckte det "du måste döda 42 tusen skelett för att ha råd med en häst som är värd ett skit". Jag kan dock inte minnas att buggarna var lika många och katastrofala som i F76.

Att man inte hör så mycket om ESO nu längre är väl mest för att folk glömt det.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

ESO fick mycket kritik i början på grund av buggar, usel serverstabilitet, slö design och in game-ekonomi som var tydligt anpassad för mikrotransaktioner, eller som Angry Joe uttryckte det "du måste döda 42 tusen skelett för att ha råd med en häst som är värd ett skit". Jag kan dock inte minnas att buggarna var lika många och katastrofala som i F76.

Att man inte hör så mycket om ESO nu längre är väl mest för att folk glömt det.

Det var inget man behövde när jag spelade, men det kan ju ha ändrats såklart. Däremot var det "cashgrab"-biten jag nämnde. Även i ES:O kan enbart prenumeranter ha oändligt med crafting mats.

Sen har ES:O lika många spelare online, så att det glömts bort vet jag inte om jag kan hålla med om. Däremot är det väldigt inne att gnälla på Fo76 utan att, som sagt, veta hur spelet faktiskt är i dagens läge.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Testade det på Steam.

Satte alla G-inställningar på ultra/high.

Spelet pumpade ut 47 fps med en 1080ti/9700k som dippade ner till runt 40 ute i världen.

Är det bara jag eller är spelet dåligt optimerat? Får mer FPS i RDR2 på ultra/high.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var inget man behövde när jag spelade, men det kan ju ha ändrats såklart. Däremot var det "cashgrab"-biten jag nämnde. Även i ES:O kan enbart prenumeranter ha oändligt med crafting mats.

Sen har ES:O lika många spelare online, så att det glömts bort vet jag inte om jag kan hålla med om. Däremot är det väldigt inne att gnälla på Fo76 utan att, som sagt, veta hur spelet faktiskt är i dagens läge.

Uttryckte mig lite klumpigt. Menar att folk har glömt hur illa ESO var vid launch. Spel patchas och expanderas och användaromdömena vänds mot mer positiva. Det hände med ESO och det händer med F76.

Sen vet jag inte varför det faktum att folk inte klankar ner på ESO lika mycket skulle ursäkta det tillstånd F76 släpptes/befinner sig i, eller Bethesdas totala förakt mot dom som betalar deras löner.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Testade det på Steam.

Satte alla G-inställningar på ultra/high.

Spelet pumpade ut 47 fps med en 1080ti/9700k som dippade ner till runt 40 ute i världen.

Är det bara jag eller är spelet dåligt optimerat? Får mer FPS i RDR2 på ultra/high.

Ja, det är riktigt dåligt optimerat. Även menyer känns som sirap. Något de verkligen borde försökt arbeta på att få bort.

Skrivet av MaxWarp:

Uttryckte mig lite klumpigt. Menar att folk har glömt hur illa ESO var vid launch. Spel patchas och expanderas och användaromdömena vänds mot mer positiva. Det hände med ESO och det händer med F76.

Sen vet jag inte varför det faktum att folk inte klankar ner på ESO lika mycket skulle ursäkta det tillstånd F76 släpptes/befinner sig i, eller Bethesdas totala förakt mot dom som betalar deras löner.

Påstår inte att det ursäktar någonting, det var horribelt när det släpptes och många av problemen kvarstår fortfarande. Jag är även en av dem som tycker att Wastelanders-expansionen varit helt felprioriterat. Tror dock jag är i minoritet där.

Spelet blivit klart bättre jämfört med vid launch, men de flesta har antagligen endast bilden av spelet vid release, och kommer antagligen alltid ha den bilden.

Bethesda är i princip dött för mig i dagens läge, men jag hoppas helhjärtat att de stackars utvecklare som är kvar på projektet lyckas göra något bra med det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hur får man ner detta på ps4? Verkar bara kunna köpa det via playstation store och inte ladda ner gratis...

Edit:
Löste det! Börja bli för gammal för detta

12
Skriv svar