Vrålsnygg Mafia 1-remake läckt – se bilderna

Medlem

Härligt! Tvåan håller än idag som det är medan ettan förtjänar en rejäl uppfräschning (för att inte tala om de horribla konsollversionerna).

Medlem
Skrivet av loerk:

Det enda som är extremt tråkigt är att det med största sannolikhet blir en EGS exclusive.
Har man tur kanske det går att lira via gamepass.

Det är väl tveksamt under Xbox flagg, mer troligt det blir exklusivt på MS-store då, men tror MS inte gör så längre.

Medlem

Min önskelista är lite uppdaterad gameplay, mera musik och i stort sett oförändrad bilfysik. Tycker skjutandet håller än, känns ganska old school vilket är uppfriskande, sen ska det kännas att man kör en bil från 20-talet.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Det är väl tveksamt under Xbox flagg, mer troligt det blir exklusivt på MS-store då, men tror MS inte gör så längre.

Enligt videon på mafiagame.com så kommer det till STEAM och Epic.

Medlem

Såg riktigt snyggt ut. Ett givet köp!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Var det inte så att det där svinsvåra racinguppdraget avslöjade om man körde spelet pirat eller hade köpt det? Det patchades ju så att det blev enklare, och de som klagade efter patchen antogs köra piratad kopia. Eller minns jag fel?

Kommer ihåg att jag blev tvungen att snabb spara efter varje bra kurva jag lyckades ta så sabbar jag bara nästa så snabba laddade jag tillbaka till senaste kurvan bara ^^

På det sättet lyckades jag knäcka mitt motstånd

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Var det inte så att det där svinsvåra racinguppdraget avslöjade om man körde spelet pirat eller hade köpt det? Det patchades ju så att det blev enklare, och de som klagade efter patchen antogs köra piratad kopia. Eller minns jag fel?

Minns att det fanns ett sätt att trixa, om man körde ut i persiljan i en speciell kurva och sen tryckte på knappen för att återställa bilen på banan så hamnade man väldig långt fram på varvet.

Medlem

Fortfarande ett av mina favorit soundtrack

https://youtu.be/kI84kUhm3mw

Medlem

Tycker Mafia 3 kvittar, men en remake på Mafia och Mafia 2 är jag rätt sugen på, älskade första spelet mest dock.

Hoppas de gör lite uppdateringar så det inte känns för daterad mekanik och känsla, men räknar ju inte med något ultra lyft som typ RE2-remaken

Medlem

Mafia 1 minns jag mycket kärt, som ung tonåring tyckte jag om storyn, känslan och att bara åka runt i de snabba bilarna som deformades väldigt mycket. Detta blir ett köp garanterat.

Medlem

Måste ha!


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Grym nyhet. Blir lätt ett köp till Steam. Mafia 1 körde jag 2002 senast. Det var riktigt bra på den tiden men skulle aldrig drömma om att ta i den gamla reliken idag då det inte har åldrats bra. En remake blir perfekt. Hade tänkt att ge Mafia 2 en rejäl chans snart då jag inte spelat så mycket av det men väntar in denna samling istället så jag får lite upfräshad grafik där. Mafia 3 känns onödigt att remastra men de kanske bara slänger med spelet ihop med de 3 DLC expansionerna.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

En dröm går i uppfyllelse! Det är underbart att de verkligen ger oss en ordentlig remake på ettan. Och inte bara en emulerad version.

Medlem
Skrivet av one63:

Minns att det fanns ett sätt att trixa, om man körde ut i persiljan i en speciell kurva och sen tryckte på knappen för att återställa bilen på banan så hamnade man väldig långt fram på varvet.

Some jag kommer ihåg det (kan ju funnits fler sätt) så drog man in på en väg för kortare varv på banan som var halvdant blockerad, och när man kom till den "riktiga" vägen så resettade man.

Medlem

Hoppas de fixat det förbaskade racinguppdraget! Där slutade jag lira ettan.. fan till löjligt svårt och oförlåtligt uppdrag! Det var en ragequit som heter duga vill jag säga

Medlem

Tänk om det kunde göra Remasters på Hidden & Dangerous och Vietcong också.
Illusion Softworks visste hur man gjorde spel i början på 2000-talet.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Men ja, mys på hög nivå!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Inaktiv

Tror de kommer göra om skjutmomenten till något som fungerar på både konsol och PC. Vet att de fungerade väldigt annorlunda på PC och konsol i första spelet.
I PC versionen var man tvungen att parera rekylen genom att dra musen nedåt och spelet var också väldigt svårt medan det i konsolversionen fanns automatiskt sikte som i GTA. Gissar på att det landar någonstans mittemellan för alla denna gång, som typ 2an och 3an.
Det ultimata hade varit olika system för PC och konsol men det känns lite orealistiskt.

Medlem

Första Mafia var så jävla bra spel. Saknar liknande upplevelse i nya spel, så ser verkligen fram emot en remaster. Och är jävla glad att det inte är ännu en Kina release. Eller Epic som folk kallar det

Medlem

Detta lär bli ett köp oavsett store.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Spelade aldrig ettan, så detta var trevliga nyheter. Gillade tvåan, men trean var helt värdelöst, så jag hoppas ettan är bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Otroligt taggad!! Tycker det däremot är lite underligt att Daniel Vávra inte ens visste om att 2K jobbade med detta med tanke på att han anses vara fadern för både första och andra spelet. Director, lead designer och manusförfattare för Lost Heaven.

https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/gjbp7s/original_wr...

Till skillnad mot Resident Evil 2 remaken så var det flera original huvudpersoner som blev förfrågade hur deras tankar gick kring det spelet.

MEN är extremt förväntansfull och tror verkligen att Hangar 13 och 2K lyssnar på fansen den här gången!

Medlem
Skrivet av kabex:

Some jag kommer ihåg det (kan ju funnits fler sätt) så drog man in på en väg för kortare varv på banan som var halvdant blockerad, och när man kom till den "riktiga" vägen så resettade man.

Så var det nog, stämmer

Medlem

Ettan var ju det bästa i min mening, skulle gärna se en remake på hidden and dangerous spelen också.
Eller varför inte en trea.

Inaktiv
Skrivet av PontusT:

Hoppas de fixat det förbaskade racinguppdraget! Där slutade jag lira ettan.. fan till löjligt svårt och oförlåtligt uppdrag! Det var en ragequit som heter duga vill jag säga

Vet många som slutade vid racinguppdraget. Vilket är synd för det är precis i början av spelet.

Medlem

Så underbart och bara se på denna video eller spela Re 2,3 remake eller Yakuza Kwiami 1,2 eller FF7 som får mig att säga det är så här man gör en remake och sluta med era dumma HD texture remaster för 300-500kr specielt när man kan göra det till en path man kan ladda ner.

Skribent

Liiite sugen blir man allt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Hoppas de fixat det förbaskade racinguppdraget! Där slutade jag lira ettan.. fan till löjligt svårt och oförlåtligt uppdrag! Det var en ragequit som heter duga vill jag säga

Nyckeln var att inte gasa och svänga samtidigt, då var det i princip kört. Men jag håller med dig om att det var svårt! När man väl klarade av banan så var känslan säkerligen densamma som någon som nyss tagit Os-guld. Åtminstone när man var ung tonåring.

Medlem

H-ete vad snyggt det ser ut, snacka om remake!

Minns att jag älskade världen de skapat i ettan. Var inte musiken helt fantastisk rent av, eller minns jag fel?

Minns också att ett visst bilrace (som jag till slut klarade) nog var anledningen till att jag är flintis idag.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

123
Skriv svar