Rösta – Hur gammalt är ditt Steam-konto?

Medlem

Har haft steam i 15år var fet imot det när det kom, men CS source gjorde att det var ett måste och nu är man fast i klorna på Gaben.

Medlem

Var tvungen att skaffa steam när jag köpte Empire: Total War 2009 (box-version) och fick spelet den 2 mars 2009. Kunde dock inte spela det förrän dagen efter och var skitirriterad på det.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Ena kontot 040303 andra 030912.

16 nov 2004 15,5 år
HL2 releasen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

GSX
Medlem

15 Sep 2003 för mig.


signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NvME 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

FM-guru
F.d. Sisyr

13 år för detta konto. Hade något annat konto när jag spelade CS som liten...

Fan vad tiden går fort, för övrigt.

Medlem

19 november 2004. Det var bättre förr.

Medlem

Years of Service
800 XP
Unlocked 13 Sep, 2019 @ 2:34pm
Member since 13 September, 2003.

Händelserikt år. Muckade på våren. Köpte en dator Athlon XP2500+ radeon 9800 för pengarna. Spelade säkert en massa Warcraft 3 och morrowind. Och trots att jag började på KTH den hösten fanns det tydligen tid för CS fortfarande.

Medlem

Sheeet... 20 december 2003... those were the days. FZ readers börjar bli till åren ser det ut som... ^^

Medlem

11 juni 2004 - så snudd på 16 år ^^

Medlem

16:e september 2003!

Citat:

Years of Service
800 XP
Unlocked 16 Sep, 2019 @ 5:20pm
Member since 16 September, 2003.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

15 År asså!

Years of Service
750 XP
Unlocked 16 Nov, 2019 @ 10:29am
Member since 16 November, 2004.

Medlem

8 juli 2007. Fanns inget behov av Steam tidigare eftersom det var UT som gällde. Och H-L spelade jag... hrmm.. en "specialversion" utav.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Member since 12 September, 2003.

Bara level 12 dock

Medlem

Vad hände 12 september 2003? För det är då jag och flera andra ser jag har reggat oss.

Member since 12 September, 2003

Edit: Då var tydligen första datumet man kunde regga sig

Medlem

12 september 2003

En tid när Steam faktiskt var en hög med skräp och man enbart reggade sig för att få tillgång till CS 1.4.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

12 september 2003

En tid när Steam faktiskt var en hög med skräp och man enbart reggade sig för att få tillgång till CS 1.4.

Har varit 1.6 sen Steam startade.

Medlem

15 år. Man var ju bara barnet när man skaffade Steam

Medlem

Member since 14 September, 2003. Tiden flyger då man har roligt

Medlem

Medlem sedan 14 juli, 2005.

Tiden går...


signatur

stavfel är min grej

Medlem
Skrivet av Loxus:

Har varit 1.6 sen Steam startade.

Nej, den första versionen utav Steam innehöll en beta utav cs 1.4, så antagligen är mitt konto faktiskt äldre än 12 september 2003, men det är det första officiella datumet. Betan utav cs 1.4 startade i mars 2002, jag slutade spela cs efter 1.5 trots att man varit med sedan beta 6.0 tiden, 6.6 var min favorit.
https://www.nordichardware.se/nyheter/counter-strike-14-publi...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Nej, den första versionen utav Steam innehöll en beta utav cs 1.4, så antagligen är mitt konto faktiskt äldre än 12 september 2003, men det är det första officiella datumet. Betan utav cs 1.4 startade i mars 2002, jag slutade spela cs efter 1.5 trots att man varit med sedan beta 6.0 tiden, 6.6 var min favorit.
https://www.nordichardware.se/nyheter/counter-strike-14-publi...

Före 1.6 använde inte Steams servrar, då var det WON (World Opponent Network)

Medlem

11 september 2004, det medföljde ju gratis när man köpte Half-life 2.

Medlem

@Loxus: "Steam beta clients and non-Steam clients can play together on the same server now."

Lite märkligt om de inte hade egna servrar vid det laget att man var tvungen att lägga till detta i changeloggen för 1.4?

Oavsett så har jag varit med i Steam sedan den tidiga betan, förstår inte riktigt varför du vill poängtera att så inte kan vara fallet?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

@Loxus: "Steam beta clients and non-Steam clients can play together on the same server now."

Lite märkligt om de inte hade egna servrar vid det laget att man var tvungen att lägga till detta i changeloggen för 1.4?

Oavsett så har jag varit med i Steam sedan den tidiga betan, förstår inte riktigt varför du vill poängtera att så inte kan vara fallet?

Aldrig sagt att du inte var med i tidiga betan? Lägg inte in saker jag inte sagt i munnen på mig.

Medlem

Mitt är bara 4 år gammalt. Upptäckte Steam 2016. Jag kände givetvis till plattformen tidigare men hade aldrig provat på den då jag var pirat länge. Sedan 2016 installerade jag den första gången och insåg hur jäkla smidigt det var med att ha alla spelen samlade på den spellistan. Fastnade även för all statistik man kunde ha koll på inom Steam klienten och dess alla spel. Finns många funktioner jag började använda även. Så Steam fick upp mina ögon från att sluta pirata kan man säga. Med alla andra launchers som dyker upp försvinner den där första "Steam känslan" mer o mer...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skriv svar