Assassin's Creed: Valhalla kommer lägga mer fokus på lönnmord och smygande än de senaste spelen

Medlem
Skrivet av Popski:

De knivarna har dock föga med verkligheten att göra. Jag känner inte till några som helst exempel på vikingatida kastknivar. Både vikingarna och deras ango-saxiska fiender hade dock ett effektivt kastvapen, nämligen kastspjutet. Förhoppningsvis kommer man kunna använda såna i spelet (i trailern sågs ett spjut kastas, men det rörde sig snarare om ett kastat stötspjut och inte ett kastspjut). Kanske inte så smidigt med spjut som lönnmördarvapen dock.

Att AC-spelen tar sig friheter med vapen och historia är väl ett vedertaget faktum. De har säkert använt det spjut som ser snyggast ut i spelet. Artistisk frihet och allt det där.

Jag får se om filmerna men om jag kommer ihåg rätt är knivarna medtagna från Irland/England. Båda korpfilmerna är hämndfilmer och den första handlar om en man från Irland/England som reser till Island för hämnd. Han har knivarna med sig. Om knivarna är anakronistiska i Irland/England vid den tiden vet jag inte.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Skrivet av Megagurra:

Min allra största buyers remorse jag upplevt denna generation var AC: origins.

Jag var taggad på att prova det med lite mer rpg element; tills jag försökte sneaka in och avrätta en commander utan att bli upptäckt. Kom fram och skulle fimpa honom bara för att inse att mitt hidden blade var för svagt. Så gjorde någon fjuttig siffra i skada men han överlevde. Det här pajade all min inlevelse och jag har aldrig mer spelat det sedan dess. Förstår spelupplägget, men kunde inte acceptera hela borderlands-grejen.

Precis hatade det med.
Stängde av siffrorna och satsade alltid på max damage på hiddenblade när det gällde armor

Verkar som de sagt att i Valhalla ska man alltid kunna göra one-hit-kill med hidden blade


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av demagog:

Att AC-spelen tar sig friheter med vapen och historia är väl ett vedertaget faktum. De har säkert använt det spjut som ser snyggast ut i spelet. Artistisk frihet och allt det där.

Jag får se om filmerna men om jag kommer ihåg rätt är knivarna medtagna från Irland/England. Båda korpfilmerna är hämndfilmer och den första handlar om en man från Irland/England som reser till Island för hämnd. Han har knivarna med sig. Om knivarna är anakronistiska i Irland/England vid den tiden vet jag inte.

Det hade varit trevligt om de hade med riktiga vikingavapen som säällan eller aldrig syns på film eller i spel. Saxknivar i olika längder och kastspjut hade varit mumma.

Huvudpersonen i Korpen Flyger (Gestur) är från irland. Var han fått sina kastjknivar från framgår inte. Det framgår väl över huvud taget inte vad han pysslat med under alla som som gått (förutom att han varit i Norge och letat efter nidingarna)? Var de än kommer ifrån är de med stor säkerhet anakronistiska. Känner över huvud taget inte till att kastknivar använts i Europa (eller någon stans utanför Nordafrika) för strid. Att kasta kniv funkar möjligen bra om du uppträder för folk och vill stila lite. militärt borde de vara mer eller mindre värdelösa. I Korpen Flyger (och en massa andra filmer/spel) så framstår det som att en kastkniv med ett blad på runt 1 dm skulle vara omdelbart dödande. För att detta skulle fungera på riktigt så måste typ hela knivbladet penetrera och träffa hjärnan eller hjärtat, vilket känns extremt osannolikt, speciellt om fienden har någon slags rustning på sig.

Avstängd

Lite mer om abilities i spelet, man kan bland annat "feign death".

https://www.youtube.com/watch?v=zP_Vr_fcL-E&feature=push-u-su...


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

AC Valhalla kommer släppas 15:e oktober enligt en läcka.

Jag tyckte december var lite konstigt för ett AC, för att alla andra har kommit i oktober varje år det släppts.

Mer här.

https://www.youtube.com/watch?v=BwKio4K05R4&feature=push-u-su...


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar