Fortnite kommer att uppdateras till Unreal Engine 5

Robot
Fortnite kommer att uppdateras till Unreal Engine 5

Men vi får vänta ett år på en välbehövlig ansiktslyftning.

#fortnite, #unreal-engine-5


Medlem

Blir detta första spelet att uppdateras från Unreal Engine 4 till Unreal Engine 5?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ibland önskar jag att jag gillade Fortnite.

Medlem

Tror ju knappast det innebär så mycket för Fortnite mer än kanske prestandaförbättringar, eftersom deras grafiska stil ändå är så minimalistisk och orealistisk.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Gnällkuk
Skrivet av HYBRiS:

Tror ju knappast det innebär så mycket för Fortnite mer än kanske prestandaförbättringar, eftersom deras grafiska stil ändå är så minimalistisk och orealistisk.

Tänkte lite samma, vart är den ”välbehövlig”? Förutom att motorn förhoppningsvis innebär optimeringar så lär det ju inte vara någon grafisk revolution och jag skulle gisss att de som gillar spelet vill behålla samma grafiska stil.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar