Få en glimt av ditt hem i Assassin's Creed Valhalla

Robot
Få en glimt av ditt hem i Assassin's Creed Valhalla
Medlem

Det blir roligt för Eivor


signatur

Burn in the light.

Medlem

Byn verkar vara Corona anpassad. En liten handfull hus eller hyddor plus en fullstor kyrka Makes sense!

Är det där tornet man ska sitta å synca (reveala området) på?

Medlem

Känns som dom blivit inspirerade av RDR2. Hoppas det blir bra och inte någon clusterfuck av microtransactions.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Byn verkar vara Corona anpassad. En liten handfull hus eller hyddor plus en fullstor kyrka Makes sense!

Långhus 😁

Medlem

Releasedatum?

Moderator | Testpilot
Skrivet av roftg:

Releasedatum?

Q4 2020.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Fan vad nice. Detta verkar otroligt bra! Kan nog slå cyberpunk som årets spel lätt. Mest pga att CD projekt red fuckade upp och gjorde bara förstaperson vilket är värdelöst. RPG ska vara tredjeperson, se och lär av ubisoft.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Fan vad nice. Detta verkar otroligt bra! Kan nog slå cyberpunk som årets spel lätt. Mest pga att CD projekt red fuckade upp och gjorde bara förstaperson vilket är värdelöst. RPG ska vara tredjeperson, se och lär av ubisoft.

Vad sjukt. Det kanske du har rätt i. Jag har tänkt på cyberpunk som lätt #1 2020, men det här spelet kanske tar den platsen. Håller inte med om perspektivet dock.

Om det är lätt att göra mod för 3d person så lär du få en sådan iafl på pc.

Avstängd
Skrivet av Najkan:

Vad sjukt. Det kanske du har rätt i. Jag har tänkt på cyberpunk som lätt #1 2020, men det här spelet kanske tar den platsen. Håller inte med om perspektivet dock.

Om det är lätt att göra mod för 3d person så lär du få en sådan iafl på pc.

Spelar bara på konsol.

Men om du tänker efter så är dom bästa rpg i världshistorien tredjeperson, började redan med Zelda/final fantasy osv.

Jag är så att jag vill se gubben jag spelar, hur den ser ut i olika armors osv. Det blir svårt i förstaperson.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Lol, fet chans att ett generiskt "ett vartannat år" assassins creed kommer toppa cyberpunk om det blir så bra som alla tror och cdpr vill att vi skall tro. Om det inte blir det så blir det också en mycket större flopp än t ex detta skulle bli.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Lol, fet chans att ett generiskt "ett vartannat år" assassins creed kommer toppa cyberpunk om det blir så bra som alla tror och cdpr vill att vi skall tro. Om det inte blir det så blir det också en mycket större flopp än t ex detta skulle bli.

Detta är samma gäng som gjorde Origins, dvs det är inte samma folk som gjorde Odyssey. Så dom har hållit på i 3-4 år mer eller mindre. Nu håller säkert dom som gjorde Odyssey på med nästa AC som kommer efter valhalla.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ja, men det tar inte bort det från att det är just det, en spelserie där det mer eller mindre rinner ut AAA-titlar på nästan årlig basis som följer samma formel med lite förändringar, detta spelet kommer ut för nära det förra för att presentera några otroliga skillnader i game play, det har helt enkelt inte haft den tiden på sig och dessutom vill ju så klart inte Ubi Soft experimentera eftersom det går så bra för serien.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Ja, men det tar inte bort det från att det är just det, en spelserie där det mer eller mindre rinner ut AAA-titlar på nästan årlig basis som följer samma formel med lite förändringar, detta spelet kommer ut för nära det förra för att presentera några otroliga skillnader i game play, det har helt enkelt inte haft den tiden på sig och dessutom vill ju så klart inte Ubi Soft experimentera eftersom det går så bra för serien.

Klart man följer samma formel eftersom det säljer. Personligen vill jag inte ha några större förändringar. Den enda skillnaden på cyberpunk och witcher 3 är vad jag vet tredje och förstaperson, det är inte så revolutionerande enligt mig. Ubisoft är en mycket större studio med än CDPR så klart dom kan producera spel i snabbare takt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

"Få en glimt av ditt hem i Assassin's Creed Valhalla"

När jag läste det trodde jag dom kopplat spelet till Google Maps eller snarlikt och att man kunde se sitt riktiga hem i spelet. Snacka om att missuppfatta rubriken XD


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Naturen ser inte särskilt nordiskt ut, eller?

EDIT: Oj missade vad det stod i tweeten

Medlem
Skrivet av breahl:

Fan vad nice. Detta verkar otroligt bra! Kan nog slå cyberpunk som årets spel lätt. Mest pga att CD projekt red fuckade upp och gjorde bara förstaperson vilket är värdelöst. RPG ska vara tredjeperson, se och lär av ubisoft.

Jag är tveksam till att kalla något creed spel för ett RPG. Det innehåller RPG element, origins mer än något av de andra, men i grunden är det ett väldigt ytligt action spel utan djup eller överraskningar. Väldigt fega spel då de sällan vågar vara innovativa då det är en AAA serie som mjölkas och då får det inte skilja så mycket mellan spelen. AAA serier som mjölkas och släpps med relativt kort utvecklingstid (för att vara spel) är ryggraden i vissa publishers portfölj samt kärnan i deras intäktskedja. Så corporate daddy säger nej till innovation.

Sedan är det här med first person vs third person väldigt individuellt. Det finns många riktiga RPGs där första person varit den enda, eller den rekommenderade, kameratypen att tillgå för att de designats runt immersion, inlevelse. De flesta av Elder Scrolls spelen är ett gott exempel på det. Everquest var ett MMO som rekommenderade den kameravyn. Lika så spel så som Vampire the Masquerade bloodlines, Wizardry 1 till 8, Might and Magic serien och Fallout 3 byggdes runt detta. Finns väldigt många fler.

Third person i 3D med fri kamera brukar mer vara förknippat med action spel med väldigt magra RPG element i gemen. Inte bara Creed då utan finns många andra exempel. Tex Dragons Dogma och Devil may cry. Exempel på RPGs att jämföra med som har samma kamera men är riktiga RPGs är tex Gothic serien, Witcher serien även om witcher är ett gränsfall, Final Fantasy X, XI, XII, XIV, XV, Tales off serien Från Talex of Xillia och framåt, Xenogears (förövrigt ofta röstat fram som det bästa RPGt genom tiderna, även idag) osv. Tales serien är dock ett exempel på en riktig RPG serie som Mjölkas på samma sätt som Creed och då lider av samma problem. Dvs intäkterna är för viktiga för publishern för att de skall våga vara allt för innovativa och det sitter flera team och utvecklar spel i serien simultant för att kunna släppa ofta.

Så kontentan är att Cyberpunk har potentialen att vara ett mycket bättre RPG än Creed eftersom det är helt fristående med utvecklare som inte är bundna av ett etablerat mönster. Man kan nog med god marginal påstå att Cyberpunk har bättre förutsättningar att vara ett bättre spel rent generellt än Creed av den anledningen, oavsett vilken kameravy som de valt att använda. Hur det blir i slutändan får vi se senare i år då CDProject Red har väldigt höga förväntningar på sig efter Witcher 3 och folkdomstolen kommer inte vara nådig om spelet inte är helt perfekt oavsett hur bra det blir i grunden. Det återstår även att se om Cyberpunk överhuvudtaget kan kallas ett RPG då det lika gärna kan vara en shooter sminkad med RPG element precis som Deus Ex serien och liknande.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Naturen ser inte särskilt nordiskt ut, eller?

"Here's your home in England". Nej, det har du rätt i. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Tillägg:
Jag skulle inte vilja spela assassin's creed i 1st person.
Jag skulle inte vilja spela cyberpunk i 3rd person.

Medlem
Skrivet av breahl:

Klart man följer samma formel eftersom det säljer. Personligen vill jag inte ha några större förändringar. Den enda skillnaden på cyberpunk och witcher 3 är vad jag vet tredje och förstaperson, det är inte så revolutionerande enligt mig. Ubisoft är en mycket större studio med än CDPR så klart dom kan producera spel i snabbare takt.

Nej men vänta lite, alltså, nu pratade vi om att du sa att detta kan slå cyberpunk som årets spel "lätt" som sedan fick medhåll av han som skrev nedan dig. Nu säger du att du inte vill ha några större förändringar.

Edit: det blev ett fel här i texten visst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej men vänta lite, alltså, nu pratade vi om att du sa att detta kan slå cyberpunk som årets spel "lätt" som sedan fick medhåll av han som skrev nedan dig. Nu säger du att du inte vill ha några större förväntningar.

Nu sa han förändringar och inte förväntningar men...Carry on

Medlem
Skrivet av breahl:

Fan vad nice. Detta verkar otroligt bra! Kan nog slå cyberpunk som årets spel lätt. Mest pga att CD projekt red fuckade upp och gjorde bara förstaperson vilket är värdelöst. RPG ska vara tredjeperson, se och lär av ubisoft.

Jag håller med om att detta kan bli en av årets höjdare. Om det slår Cyberpunkt i sälj vet jag inte, men personligen kan detta komma före. Angående perspektiv så är det lite beroende på vilket spel det är. Elder Scrolls spelar jag helst i förstaperson, men andra t ex LotRO skulle bli helt fel. (Nu är det i och för sig andra saker i t ex LotRO som spelar in, t ex att kunna se fiender runt omkring sig och deras attacker osv.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Nu sa han förändringar och inte förväntningar men...Carry on

Det blev fel =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Priapsi: Fean missade vad som stod i tweeten!

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Naturen ser inte särskilt nordiskt ut, eller?

EDIT: Oj missade vad det stod i tweeten

Ser väl mer nordiskt än engelskt ut kan jag tycka. Bergen verkar tyda på Northhumbria eller möjligen Mercia på gränsen mot Wales.

Avstängd

Det är ju fan att det ska vara så länge tills det kommer. AC brukar ju annars släppas i oktober senast. Vet att jag köpt det varje år det kommit strax efter FIFA som kommer slutet av september varje år.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

@Priapsi: Fean missade vad som stod i tweeten!

Haha, kunde inte motstå frestelsen. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar