Sony gör "en Xbox", märker förstapartsspelen med Playstation Studios

Robot
Sony gör "en Xbox", märker förstapartsspelen med Playstation Studios
Medlem

Riktigt trevlig. Fick lite PS1-vibbar.

Redaktör
Ponny

@Bojkott: Håller helt med. Ljudspåren i de två är inte heller helt olika varandra.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Från artikeln:

Varumärket kommer även till PS4, men då det först börjar användas i samband med releasen av PS5:an kommer sommarens stortitlar, The Last of Us 2 och Ghost of Tsushima, inte använda det.

Betyder det då alltså att ps4n kommer få förstapartsspel in i nästa generation?

Medlem

Kan tänka mig att Sony också gör detta på grund av att MLB The Show kommer släppas på både Microsoft och Nintendos plattformar i framtiden. Mer reklam för PlayStation med denna än om det bara skulle stå San Diego Studio.

Medlem
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Riktigt trevlig. Fick lite PS1-vibbar.

Jag med! Å nu kommer alla kalla min fanboi men det är okej, det kändes nostalgist och loggan är gjort rätt! Inget som helst problem med den, snarare tvärt om.

Medlem

Skulle lätt pröjsa 1000:- för en funktion där man slipper se alla dessa totalt meningslösa logotyper varenda gång man ska starta ett spel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av anarfox:

Betyder det då alltså att ps4n kommer få förstapartsspel in i nästa generation?

Knack 3 confirmed?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

@whoo: Saknar tiden då alla spel på PC hade möjligheten att trycka på ESC för att skippa

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@Bojkott: Håller helt med. Ljudspåren i de två är inte heller helt olika varandra.

https://www.youtube.com/watch?v=oAhvQoLpvsM

Inte nog med att det där är en ordentlig nostaglikick, men visst är det coolt samtidigt? Ett så jävla skönt intro. Blev alltid as taggad att spela ett spel när man fick höra det där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fin homage till XGS. Men väntat.

1
Skriv svar