Mafia: Trilogy tillkännagivet

Robot
Mafia: Trilogy tillkännagivet

Teaser nu, tillkännagivande på tisdag.

#mafia-trilogy


Medlem

Jag tar gärna en remaster/remake av första spelet. De andra kan kvitta.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Moderator | Testpilot

Jag har bara lirat 2:an och det var riktigt bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Älskar 1an och 2an så in i He*****! 3an var "ok" Tagga!!!

Testpilot

Spelade 1 och 2 back in the days och tvåan nu igen förra sommaren. Det spelet håller än kan jag säga medan ettan som jag testade snabbt inte alls håller, så blir intressant hur de gör där. Trean lär ju vara identisk men bundlad med DLC.

Vore ju trevligt att få detta gratis om man har tidigare spel i serien eller en kraftig rabatt.

Medlem

Hoppas det är en remake från grunden. Ettan var riktigt bra på den tiden men håller inte alls idag.

Medlem

Nostalgi kick! Kommer bli kul att lita ettan

Inaktiv

På vilket sätt håller inte ettan? Tycker det är ett grymt spel fortfarande och striderna är roligare än i spel med cover systems (som tvåan) där det bara blir shooting gallery av det hela. Vapnen har riktig rekyl också, ettan är gjord för mus+tangentbord medan de andra spelen är gjorda för kontroll.
Det enda som är segt är bilkörningen och speciellt början av spelet där man måste köra urtrista taxiuppdrag innan spelet drar igång på riktigt.

Mafia 1 är det riktiga mästerverket enligt mig.

Gnällkuk

Det är mycket remakes nu... Känns som nya Battle Royale, alla ska hoppa på tåget.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har kört alla spelen och ettan och tvåan var bra. Ettan gjorde bästa intrycket dock.
Trean har jag knappt påbörjat för att det var så fruktansvärt dåligt optimerat och laggade, hackade, kraschade konstant när jag lirade det senast.

Medlem

Mafia 1 med modern grafik (och kanske lite extra uppdrag och grejer) är en av få remakes jag verkligen verkligen vill ha. Håller tummarna. Hoppas bara att de fortfarande har kvar soundtracket när man kör omkring etc. Django Reinhardts gitarrspel vill man inte vara utan.

Farornas Konung

Ny konsol generation betyder mera remakes nuförtiden??

Medlem

Hade hellre sett ett nytt Mafia istället.

Medlem

Mafia 3 var riktigt kul, men så otroligt dåligt optimerat. Det om något behöver ju remaster.

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Ny konsol generation betyder mera remakes nuförtiden??

Kommer inte bli några nya spel, bara remakes och remasters!
Nu när alla som var barn/unga under 90/00-talet börja få höga positioner, är det dags att göra om alla gamla klassiker för att funka på senaste konsolerna.

Testpilot

Verkar som att det är en remake, här är en länk med schyssta screenshots: https://www.microsoft.com/en-us/p/mafia-definitive-edition/9n...

Farornas Konung
Skrivet av Håkan:

Kommer inte bli några nya spel, bara remakes och remasters!
Nu när alla som var barn/unga under 90/00-talet börja få höga positioner, är det dags att göra om alla gamla klassiker för att funka på senaste konsolerna.

Om dom gör remake på Pharao's Curse från ca: 1983 så är allt förlåtet. Fasen vad jag spelade det på C64.

FM-guru
F.d. Sisyr

Behövs ingen remaster, kan jag tycka. Både Mafia och Mafia 2 (förstås) håller än.

EDIT: Oj, det är ju en remake de gör av Mafia! Det låter mer intressant!

Skrivet av Mutumba:

Verkar som att det är en remake, här är en länk med schyssta screenshots: https://www.microsoft.com/en-us/p/mafia-definitive-edition/9n...

Åhh fan, såg riktigt bra ut på bilderna. Trodde inte det var en remake det handlade om först. Pepp!

Inaktiv

Äeh orka remasters..
Remake istället.

EDIT: Det verkar ju vara en hel remake! Hallelujah!

Medlem

Amen vad galet. Satan vad man var storögd av ettan back in the days. Revolutionerande var det då!
Story utmärkt.
Lätt en av de remakes jag önskat högst
Synd att trean var repetitiv dynga utan klass.

KoP
Medlem

Snaaark... hade hoppats på något nytt, så nej tack. :/

Medlem

Jag har bara spelat första mafia när det kom och kanske 1 el 2ggr efter det nära inpå.
vill minans det som stort och jävulst bra, känns helt oförståerligt att folk påstår det inte håller idag

Skulle helt klart köpa detta bara för att få en remake på 1an.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bilderna på Mafia ser ju ganska trevliga ut iallafall.

Har aldrig lirat något av Mafia-spelen, så detta kanske blir ett bra tillfälle.. Meen, det lär väl hamna i backloggen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Fifan, en remake på första spelet. Som man längtat.

Medlem

Inledningen i tvåan när man åker ner till staden med musiken och som snön faller är helt fantastisk, makalös stämning!

Medlem

Detta ser jag fram emot! Främst remaken av 1:an. Det var mästerligt när det kom.

Medlem

Då var man 12 år gammal en liten stund igen då... Jösses.

Medlem

Låter som en annan röstskådespelare i första segmentet. Ny röstskådespelare för Tommy?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

12
Skriv svar