Unreal Engine 5 avtäckt - med läckert realtidsdemo på Playstation 5!

Robot
Unreal Engine 5 avtäckt - med läckert realtidsdemo på Playstation 5!

Se demonstration av framtidens grafikmotor, renderad i realtid på Sonys nästa spelmaskin.

#playstation-5, #unreal-engine-5


Medlem

Ser riktigt häftigt ut!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Fragtjuv

Nu börjar det hända grejer. Ser häftigt ut.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Sjukt cool teknik, mina tankar gick direkt till skolgården när man snackade om hur framtidens spel kommer se ut som verkligheten, i think this might be a huge step towards that.

Ambassadör
Xbox

Mycket fränt! Väldigt många Xbox Game Studios använder Unreal så det kommer att bli mycket fläsk framöver från 1st party.


signatur

Jump in.

Dex
Medlem

Ser riktigt coolt ut! Men man har sett sånt här förr från olika spelmotorer, men i verkligheten så blir aldrig spelen lika bra. Men kanske blir det förändring nu i den nya generationen

Medlem

jag minns när man såg Source visas upp för första gången.
då var man imponerad, det imponerar fortfarande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Ljudet, ljudet! Helt sjukt va grymt ljud
Ska bli riktigt intressant att se resultaten med denna motor!

Medlem
Skrivet av dex20:

Ser riktigt coolt ut! Men man har sett sånt här förr från olika spelmotorer, men i verkligheten så blir aldrig spelen lika bra. Men kanske blir det förändring nu i den nya generationen

Jo men detta såg ju ut att kontrolleras direkt i realtid (på PS5, och inte en hypotetisk superdator) ist för att vara 'video' som renderas i realtid. Om perspektivet är låst som i en video så kan man göra massa optimeringar som inte skulle funka om man faktiskt kunde kontrollera spelet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Äntligen... något friskt bland alla remasters.
Väldigt fint! Blir att sätta på igen på finTVn så kan jag simulera nextgen. Lekhage utanför COOP med en treåring på jobbluren ger nog inte riktigt samma upplevelse

Medlem

Ser ut som vilken grafikmotor som helst man sett dom senaste 10 åren. Så ingen hype för min del tills jag ser motorn användas i något spel och det visas riktigt gameplay.

Dex
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jo men detta såg ju ut att kontrolleras direkt i realtid (på PS5, och inte en hypotetisk superdator) ist för att vara 'video' som renderas i realtid. Om perspektivet är låst som i en video så kan man göra massa optimeringar som inte skulle funka om man faktiskt kunde kontrollera spelet.

Ja ser helt klart intressant ut, men står fast vid att man har blivit imponerad av liknande filmer förr sen har man aldrig sett något liknande i något riktigt spel. Men hoppas det är nu det händer!

Skrivet av Djavulen:

Ser ut som vilken grafikmotor som helst man sett dom senaste 10 åren. Så ingen hype för min del tills jag ser motorn användas i något spel och det visas riktigt gameplay.

Ja jag väntar med att hypea upp mig själv tills jag har sett det i ett riktigt spel. Men var helt klart riktigt imponerande även med ljudet.
Bra reveal i vilket fall som helst för Playstation

Medlem

Riktigt snyggt och roligt att äntligen få en bild av hur next-gen kan komma att se ut för Playstation.

Det skulle vara roligt ifall om även Microsoft kunde visa upp lite gameplay snart😏

Jag tror att jag är ganska nöjd där, ifall dom kan leva upp till detta så var det värt att förhandsboka konsolen.

Medlem

Detta ser next-gen ut :)'
Ge mig ett nytt unreal som bygger på första spelet i denna motor, mumma!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av dex20:

Ser riktigt coolt ut! Men man har sett sånt här förr från olika spelmotorer, men i verkligheten så blir aldrig spelen lika bra. Men kanske blir det förändring nu i den nya generationen

Nej, det kommer inte bli någon ändring. Demos ser så här bra ut, Cod kommer inte göra det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Äntligen... något friskt bland alla remasters.
Väldigt fint! Blir att sätta på igen på finTVn så kan jag simulera nextgen. Lekhage utanför COOP med en treåring på jobbluren ger nog inte riktigt samma upplevelse

Jo, det blir nice. Ett problem är dock att youtube komprimerar bort en del av kvalitén, så det kommer antagligen se bättre ut när du väl spelar det😊

Medlem

Snyggt Epic, håll er till att göra motorer

NuZ
Testpilot
Skrivet av magma:

Detta ser next-gen ut :)'
Ge mig ett nytt unreal som bygger på första spelet i denna motor, mumma!

Ja ett nytt Unreal Return to Napali vore nått då det är min favorit bland Unreal spelen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jävligt snyggt! Känns på snudd till overkligt att se så pass hög polycount i realtid, och på toppen av det, fantastiskt ljus.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Riktigt snyggt och roligt att äntligen få en bild av hur next-gen kan komma att se ut för Playstation.

Det skulle vara roligt ifall om även Microsoft kunde visa upp lite gameplay snart😏

Jag tror att jag är ganska nöjd där, ifall dom kan leva upp till detta så var det värt att förhandsboka konsolen.

Handlar om unreal engine som många xbox studios använder sig av. Så det blir liknande resultat där med.

Medlem

Det här såg riktigt grymt ut. Spännande att se vad spelmakarna kan hitta på med den här motorn


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Vattnet va väl det fula. ^^
Sen undrar man ju hur bra det fungerar med raytrace reflektioner (såg inga skarpa refl).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det där var äntligen något som såg next-gen ut!

Nu är tech-demon för spelmotorer såklart gjorda för att se så bra ut som möjligt och man har fokuserat enormt på en liten bit.

Det blir dock lite spännande när man börjar tänka på vad Sonys egna studior kan göra med hårdvaran med sina egna motorer som är helt fokuserade på PS5.

Medlem

Vart så sjukt impad när jag såg den första gången.
Digital Foundry's genomgång av den var utmärkt oxå. Äntligen något som ser ut som next gen, och som vi verkligen kan tro komma in i spelen (till skillnad från andra tech demos).

https://www.youtube.com/watch?v=IIdn6yNdHMY&feature=youtu.be

Medlem

Lookin' good. Utvecklingen tillsammans med VR lär kunna bli fördjävla ball om några år till.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Grottan, stenväggen, runt 2 min in i filmen...
Det har gått drygt 15 år(!) sen jag klagade till en av mina vänner som då höll på med 3d-grafik:
När ska vi få miljöer där ”berg” inte är en textur på en platt yta utan är ”riktigt” uppbyggd 3d.... nu kanske vi är där snart

Medlem

Det enda som egentligen imponerade (om nu ALLT genereras i samma kvalitet) var mot slutet när hon flög mot portalen.
Stor mängd data som behöver skyfflas för att klara av det.

Vattnet var under all kritik och resten gällande detaljnivån i omgivningarna har vi sett förr.
Skulle det däremot gå att ha sönder den detaljerade miljön de visade likt ett system ungefär som Red Faction, då blir jag imponerad på riktigt.
Statiska miljöer av den här typen är inte mycket hype tyvärr.

Medlem

Häftigt! Jag vet inte om det var medvetet från Sony men det blev ju en snygg kontring på den utbredda besvikelsen från xboxs "gameplay" förra veckan. Även om det inte är motsvarande saker så tror jag att detta släcker mångas törst på att få se något om vad de nya konsolerna kan gå för.

Medlem

Imponerande helt klart.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skriv svar