Veckans snabba fråga: kommer du köpa Playstation 5 eller Xbox Series i år?

Robot
Veckans snabba fråga: kommer du köpa Playstation 5 eller Xbox Series i år?

Blir det en ny spelmaskin under granen?

#playstation-5, #xbox-series-x


Backloggens befriare

Överlägset viktigast för mig är ju jobbsituationen... Som arbetslös kock med ett eventuellt sommargig uppradat är ju hösten högst oklar.


signatur

Ad hoc addendum

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Om allt går som planerat så blir det förhoppningsvis en PS5 och en ny TV till hösten.

Men det är ju sällan det går som planerat...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Om det skulle visa sig att nästa God of War blir lanseringstitel och konsolen kostar under 6k så blir det nog det här året. Jag har dock svårt att se att någon av dem kommer ske, så förmodligen väntar jag helt enkelt tills God of War dyker upp och då har konsolen förhoppningsvis blivit något billigare.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Så fort Xbox Series X blir tillgänglig för förbokning så beställer jag direkt. Pris är oväsentligt.

Medlem

Vill helst vänta tills barnsjukdomarna är överstökade men gillar ny teknik, svårt.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skribent

Egentligen flera saker som väger in. Rådande ekonomiska situationen i världen och Sverige gör väl att prioriteten på "nöje-teknik" inte är speciellt hög här hemma. Det andra är att jag har kvar så mycket av denna generation rent spelmässigt och det tredje är att jag faktiskt inte känner så stor pepp inför nästa generation.

Så jag avvaktar nog något år, vem vet, kanske blir en generation jag hoppar över också eller hoppar in i slutet (som jag gjorde med 360 och ps3). Då vet man ju vilken konsol som har vilka spel och även vilka som hunnit bli "klassiker".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kommer nästan tveklöst bli en PS5:a, men väntar hellre på att de sjunkit i pris först. Releasepriset är de inte värda.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har inte haft anledning till att köpa konsol på åratal. Nu när konsolerna är ännu dyrare och dessutom så kommer dessutom Xbox "exklusiva" på Windows så är det ännu färre anledningar. Lägger nog pengarna på ett uppgraderingspaket till PC:n istället, om nu ekonomin tillåter. Dessutom, min backlog räcker nog tills nästa generation kommer ändå...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har förbokat en PS5:a men kommer hålla ett vakande öga på vilka exklusiva titlar som kommer vid lansering (multiplatform kör jag på pc). Ser det tunt ut kan det nog bli att jag avbokar den.

Inaktiv

En eller annan blir det. Min PS4a känns som en döende sälunge i Norge.

Barnsjukdommar på enheter får man nästan ta.Ta tex Switch som år flera år gammal och dom har fortfarande inte fixat drifting. Oftast fler år bort att just barngrejerna fixas.

Medlem

Inte bestämt mig ännu. Gissar att jag väntar några månader, såvida inte lanseringsspelet blir Spider-man 2, nytt "vettigt" Fable eller något storslaget från Obsidian/inXile. Då blir det nog förbokning fortare än kvickt.

Medlem

Nej, det brukar ta flera år innan spelutbudet till en konsol börjar intressera mig så det vore dumt att köpa något jag knappt kommer använda förrän 2023 eller så.

Medlem

Tänker inte köpa Xbox eftersom deras spel kommer till pc, men definitivt PS5 eftersom deras exclusives är så sjukt bra. Men kanske väntar ett tag och inte direkt på release.

Medlem

Blir kanske en pc2 istället.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

It's not a lake, it's an ocean

Jag har nyss köpt en ny TV för en massa pengar, det kändes som prio ett eftersom min gamla är från 2012. Nästan alltid väntar jag lite innan jag köper de nya konsolerna. Då har spelen hunnit komma och vissa barnsjukdomar fixats till. Så om nu inte PS5 har ett exklusivt lanseringsspel jag bara måste ha kommer jag vänta. Halo Infinite spelar jag på min Xbox One X.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ps5an känns mer budget så kommer nog att skaffan men Xbox känns ju lite som att det blir lättare men det kan man ju betala för gamepass i datorn

Medlem

Varför slänga pengarna i sjön på en dyr, låst och svag wannabe pc?

Medlem

Har ganska nyligen fått tag på Xbox one X så blir att vänta ut barnsjukdomar och lägre pris om ett par år


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Inaktiv

Kommer att hålla mig till Stadia den närmsta tiden och sedan se vart efter om det är värt att införskaffa en ny Xbox för de exklusiva spelen.

Medlem

Har sparat undan pengar och blir första gången jag tar del av en konsol vid premiären! Visserligen kan det argumenteras att hoppet inledningsvis kommer lämna en del att önska... Men kombinationen av bakåtkompatibilitet och högre framerate gör investeringen värt mödan för min del.

Medlem

Det kommer jag göra om dem kostar 3k eller mindre, vilket de inte kommer göra... Blir nog en bit över 10k den här gången.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Tror nog jag hellre kör på ny cpu och gpu före en nysläppt överprisad konsol

Medlem

Ps5 solklart fast man kanske inte behöver köpa den dirr har dessutom ingen koppling till Xbox på senare år. Sen så har man spelat en massa MW2 och Fifa med kusen på hans 360 (sen så kommer det mesta som är exklusivt på digitala butiker som GoG och Steam)

1
Skriv svar