Se gameplay från F1 2020

Robot
Se gameplay från F1 2020
Medlem

Såg ju inge vidare ut faktiskt

Medlem

Ser ingen skillnad på alla dessa spelen, speciellt inte när det är SAMMA BANOR som visas alltid. Jag menar hur snyggt kan det bli på den där nürburgring eller vad den heter, om det ens är den som visas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vem äre som är ute och fyllekör?
Såg lite vingligt ut!

Medlem

Jag hade förväntat mig bättre grafik än så på ett F1 spel som släpps 2020. Men det är givetvis inte grafiken som är det viktigaste utan körkänslan.

Medlem

20 år sedan:

Medlem

Det måste vara något konstigt med videoinspelningen eller encodingen, F1 2019 ser ju mycket bättre ut än sådär:

Redaktör

Det är inte den färdiga versionen av spelet, kanske är så att grafiken inte är på max än.

Inställningarna är satta på förinställda läget Ultra High (det högsta) och upplösningen är 2 560 x 1 440. Nedan två skärmdumpar tagna från spelet med de inställningarna nyss, en med stillastående bil och en i rörelse.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är inte den färdiga versionen av spelet, kanske är så att grafiken inte är på max än.

Inställningarna är satta på läget Ultra och upplösningen är 2 560 x 1 440. Nedan två skärmdumpar tagna från spelet med de inställningarna nyss, en med stillastående bil och en i rörelse.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1421575?key=1e403b526b20c3748c7...

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1421574?key=57ad5b267b9a768a6b9...

Ser 5+ år gammalt ut

EDIT: Nä, 5 år räcker verkligen inte...

Medlem

Codemasters kör på samma upplägg som EA med sportspelen.
Nytt spel varje år, man kan inte förvänta sig så stora förändringar.

Redaktör
Skrivet av Loxus:

Ser 5+ år gammalt ut

EDIT: Nä, 5 år räcker verkligen inte...

Som sagt: det är en ofärdig version, gissningsvis kommer snyggare grafik i det färdiga spelet. Allt annat vore mycket märkligt.


signatur
Medlem

Jag undrar hur man löst det visuella kring en bana som den i Hanoi då det är en stadsbana som aldrig byggts upp och körts på (skulle ha körts på för en månad sedan)?

Medlem

Hujj... Atmosfären verkar vara så himla tråkig. Bara livlöst pga ljuset och 2D fasoner till träd, där kronan vrider på sig medan man svänger och så.

Äh, det är väl ett spel där alla kan spela. Med nästan vilken rig som helst.

Medlem

Allt ser typ ut som i 2019 fast jag kan se nya träd nu, men ingen större skillnad.

Jag gissar att F1 2021 kommer med Ray Tracing efter PS5 och Xbox Series X lanserats.

Hoppas FZ gör en recension även om det är få nyheter i årets upplaga.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Allt ser typ ut som i 2019 fast jag kan se nya träd nu, men ingen större skillnad.

Jag gissar att F1 2021 kommer med Ray Tracing efter PS5 och Xbox Series X lanserats.

Hoppas FZ gör en recension även om det är få nyheter i årets upplaga.

Största nyheten för 2020 är att du får skapa ett helt eget team och bygga upp det från grunden.

Medlem

F1 är bara körkänsla. Jag fokuserar på broms markörer och vart jag ska placera bilen i nästa kurva. Så hur resten ser ut grafiskt har jag ingen aning om, det susar bara förbi i periferin.

Nästa FZ video vill jag se monaco med full sim settings, utan raceline. Släpp sargen för bövelen!

Jag kommer däremot hoppa detta år, för jag har haft dåligt med tid för min career (kör 100%). Så det blir '19 ett år till.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ser ingen skillnad på alla dessa spelen, speciellt inte när det är SAMMA BANOR som visas alltid. Jag menar hur snyggt kan det bli på den där nürburgring eller vad den heter, om det ens är den som visas.

Monza är banan i videon.

Bort med KERS-management då... Artificiella minispel man tvingas trixa med samtidigt som man ska sätta hotlap, bra jobbat i år igen.

1
Skriv svar