Michael Pachter och Peter Moore: Xbox Series X kommer kosta mindre än Playstation 5

Medlem

Att Microsoft skulle lösa det med plånboken (igen) känns 50/50.
Å ena sidan gjorde de absolut ingenting för att "rädda" One när den släpptes både senare, dyrare och svagare än PS4:an. Å andra sidan när första Xboxen släpptes insåg Microsoft snabbt att en prissänkning på nästan 50% löser nog problemet, vilket det för antal sålda enheter självklart gjorde.

Från Sonys håll tror jag de är väl medvetna om exakt detta. Utmed "Road to PS5" påpekade Mark Cerny flertalet ggr att de hela tiden gör avvägningen med devisen "bang for the buck". De har nog ett konkurrenskraftigt prisspann i åtanke sen dag ett.
Sammanfattningsvis: Ingen utav dem vill släppa en konsol som anses vara för dyr och det är bara vi som konsumenter som kommer gynnas. Hurra!

Medlem

Blir väll en series x om inte priset sticker iväg. Kan tänka mig PS om ms ligger runt 5-600$ och Sony lägger sig runt 400$ Men annars så kör jag på Xbox👍
D ser ju bra ut nu med nya studios och gamepass, för att inte tala om konsolen. Tror mer på en enkel ock kraftfull maskin än en som har variabla T-Flop m.m (eller vad de nu heter)

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Från Sonys håll tror jag de är väl medvetna om exakt detta. Utmed "Road to PS5" påpekade Mark Cerny flertalet ggr att de hela tiden gör avvägningen med devisen "bang for the buck". De har nog ett konkurrenskraftigt prisspann i åtanke sen dag ett.
Sammanfattningsvis: Ingen utav dem vill släppa en konsol som anses vara för dyr och det är bara vi som konsumenter som kommer gynnas. Hurra!

Så länge vi får tillräckligt med prestanda så håller jag med dig.
Nu så uppfyller nog PS5 precis det som behövs för att man ska uppleva ett stort hopp mellan generationerna.
Men hade dom varit för fokuserade på att hålla ner priset så hade det varit riktigt tråkigt, speciellt när man ska sitta på hårdvaran i 7 år framöver.

Men snabb SSD, HDMI 2.1/VRR och en mycket snabbare processor kommer bli riktigt trevligt i spel framöver.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Så länge vi får tillräckligt med prestanda så håller jag med dig.
Nu så uppfyller nog PS5 precis det som behövs för att man ska uppleva ett stort hopp mellan generationerna.
Men hade dom varit för fokuserade på att hålla ner priset så hade det varit riktigt tråkigt, speciellt när man ska sitta på hårdvaran i 7 år framöver.

Men snabb SSD, HDMI 2.1/VRR och en mycket snabbare processor kommer bli riktigt trevligt i spel framöver.

Enig!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Svar nej.
Xbox har inte varit på tapeten sen 360.

Det var tider det. Gears of War och Halo 3 multiplayer på Xbox 360. Jösses vilka goa tider.

Men instämmer, Xbox One köpte jag inte och nu med Xbox Game Pass så får jag alla spelen jag vill ha till PC i stället. Det är som att Microsoft aktivt inte vill att jag ska köpa en Xbox-konsol igen, så då kommer jag heller inte att göra det.

12
Skriv svar