Uppgift: Steam planerar att belöna trogna användare

Robot
Uppgift: Steam planerar att belöna trogna användare

Och datumet för Steam Summer Sale har förstås läckt.

#steam, #valve


Medlem

Låter som ett ganska vettigt beslut med tanke på det växande antalet konkurrenter som släpper sina egna plattformer. Om det är något Steam har så är det ju just en lojal användarbas som sträcker sig många år bakåt i tiden. Något som andra plattformer kan ha svårt att mäta sig med.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Dags att fylla på backloggen ännu en gång. Lojalitetssystemet låter som en bra grej. Heja!

Skägg.
10 Chambers

Det var någon nisse som ville köpa mitt Steam-konto häromdagen, bara för att jag hade någon 10-year veteran badge.


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det var någon nisse som ville köpa mitt Steam-konto häromdagen, bara för att jag hade någon 10-year veteran badge.

Ohh undra vad han vill ge för mitt 15 år xD

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jinxswe:

Ohh undra vad han vill ge för mitt 15 år xD

Mitt borde vara något sånt också, måste ha registrerat mig direkt när det var möjligt, från WON-nätverket.


signatur
Medlem

Den enda intressanta belöningen är ju rabatt på spel. Allt det andra kan kvitta för egen del. 16 år i tjänst hade jag tydligen.

Medlem

16 långa år. Herrejävlar. Mitt ID är typ strax under 10k så jag har nog varit med sedan dag 1 typ. Det var Half-Life för hela slanten som gällde då.

Medlem

Min backlog är redan för lång! Men ska bli kul att se vad man får för bonus som lojal kund.

Redaktör

Har ni hört?! Nu kan man berätta hur länge man haft sitt Steam-konto!


signatur

Vet ej har haft det sen Half-Life 2 när det nu kom ut


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Gen
Medlem

Låter som en bra idé. Är man trogen kund är det helt rätt att man ska belönas på något sätt för detta.

Medlem

Half-Life 2 Release November 16, 2004

15 Years of Service
Unlocked 16 Nov, 2019 @ 7:22pm
Member since 16 November, 2004.

Men jag hade ett äldre konto, som jag reggade med en mailadress som jag tappade access till. Så "egentligen" har jag ett ännu äldra konto, men blev väl aktuellt iom HL2 (som jag kan se är kontot från samma dag som releasedagen)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Inte omöjligt att det blir skillnad på om man har köpt spelen hos en tredjepart eller direkt på steam. Vill minnas att Valve uppgav att de inte tar någon cut ifrån spel som säljs via tredjepart återförsäljare, i samband med att dem försvarade sin 30% cut när Epic Games Store blev en grej.

Vill också minnas att man vid någon tidigare steamsale fick polletter som kunde lösas in mot emojis osv baserat på hur många spel man har köpt direkt hos steam.

13 September 2003 här En dag efter releasen.

Minns hur man hatade Steam på den tiden, man flyttade över CS till nån sorts "launcher", allt var helt nytt.

*Edit* Ush vad gammal jag känner mig, fyller även år idag Det är nu man känner för att släppa allt, sälja allt och bara köpa en husvagn och flytta in i Skogen.

Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

13 September 2003 här En dag efter releasen.

Minns hur man hatade Steam på den tiden, man flyttade över CS till nån sorts "launcher", allt var helt nytt.

*Edit* Ush vad gammal jag känner mig, fyller även år idag Det är nu man känner för att släppa allt, sälja allt och bara köpa en husvagn och flytta in i Skogen.

Eller varför inte skaffa en egen kärnvapenskyddad bunker att gömma dig i?

https://www.youtube.com/watch?v=AhMQOb0tEmI


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Inaktiv

Vad konstigt. 13 år står det att jag varit medlem. Det blir ju bara 2007.
Men vill bestämt minnas att jag körde Day of Defeat och sen HL2.
Kanske hade ett annat konto först, men det minns jag inget av lol.

1
Skriv svar