Rösta – Hur gammalt är ditt Steam-konto?

Medlem

16 år.. Skaffade det (vilken jag har för mig var ett krav?) i samband med att jag skulle installera Half-Life 2 på datorn på releasedagen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har haft steam sen 1.0
Steam Badge 16 år


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Installerade steam när cs krävde de för 1.6 uppdateringen.

Medlem
Skrivet av Dohman:

2 januari 2005. Fick Half-Life 2: Collector's Edition julafton 2004.

2005 var året för mitt första konto som jag tyvärr blev av med då jag slarvade bort inloggningsinfo. Försökte återställa det två år senare, men kundsupporten från Steam var inte den bästa på den tiden. Kom ihåg att jag skickade in produktnyckel på min Half-life-box som var kopplad till det kontot, men icke... Så jag var tvungen att starta ett nytt konto 2007 och köpa Half-life igen. Shit happens...


signatur

/MJ

Medlem

16 år! Var med i övergången från CS 1.5 till 1.6.
Skölden, galil och famas'en var nya om jag minns rätt.

Vill också minnas att det var hel del strul och folk var rätt griniga på att det inte gick att spela, precis som idag när nya saker lanseras

edit. Det var också en ny bana med jungeltema? någon som minns?

Medlem

27 Mars 2004, mycket multiplayer i Half Life blev det


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Inte mer än 11 år för min del, 23e feb 2009!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Sen 2006 då jag lyckades sumpa uppgifterna till mitt första konto. Som sagts redan, supporten back in the day var inte den bästa =/

Har fortfarande kvar uppgifterna migrerat till lastpass för det första kontot, men de funkar ju som sagt inte >_<

Medlem
Skrivet av baggso:

16 år! Var med i övergången från CS 1.5 till 1.6.
Skölden, galil och famas'en var nya om jag minns rätt.

Vill också minnas att det var hel del strul och folk var rätt griniga på att det inte gick att spela, precis som idag när nya saker lanseras

Det var så jävla dåligt när det kom. Ett fruktansvärt lagg och connection issues. Dock gillade jag den gamla gröna looken.

Medlem

12 för tillfället, 13 i september


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

12e sept 2003.

Medlem
Skrivet av nostalgisk:

Det var så jävla dåligt när det kom. Ett fruktansvärt lagg och connection issues. Dock gillade jag den gamla gröna looken.

Hear hear!
Konstigt hur man kan ha nostalgi för 800x600 och kantiga server browsers

Medlem

12 sep, 2003.

Minns hur folk hatade Steam i början. Personligen så upplevde jag aldrig några av dom problem och buggar som folk klagade på så min disposition var lite mer neutral.

Medlem

Tyckte jag spelade för mycket CS 1.6 så gav bort mitt första acc... Minns inte när det skapades, 03-04 gissar jag. Mitt nuvarande skapades i aug 2008 så 11 år sedan.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

15 År, 18 maj 2004

Farornas Konung

21 mars 2019.
Spelade endast konsol innan detta.

Medlem

Har tappat bort mitt första konto, så detta är från 2007.
Men då jag spelade mycket CS runt 2003 och framåt så borde jag kanske har röstat 16+.

Medlem

Typ 13 år..Jag kommer ihåg att det första spelet(spelen) jag reggade var Orange Box.

Medlem

Bara 15år Känner mig som en filthy casual.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

9 år i trogen tjänst

Medlem

Half-Life 2 Release November 16, 2004

15 Years of Service
Unlocked 16 Nov, 2019 @ 7:22pm
Member since 16 November, 2004.

Men jag hade ett äldre konto, som jag reggade med en mailadress som jag tappade access till. Så "egentligen" har jag ett ännu äldra konto, men blev väl aktuellt iom HL2 (som jag kan se är kontot från samma dag som releasedagen)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Member since 12 September, 2003.

Jag köpte dock kontot av någon, troligen tidigt 2004.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Cirka 12 år! Vill minnas att första spelet, eller samlingen av spel, var The Orange Box.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

11 år för mig. Valves egna spel har aldrig intresserat mig så spelet som fick mig att skaffa Steam var Audio Surf.

Medlem

12 september 2003. Nästan fyrsiffrigt SteamID men inte riktigt, so close

Medlem

4 mars 2009 14:13. Jag brukade ju köpa mina spel fysiskt, stoppa in skivan och installera. Men så plötsligt en dag efter att jag hade varit och inhandlat Empire: Total War, så låg det en steamkod där som man var tvungen att registrera. Det blev startskottet för min del.

Medlem

25 December 2006, 13 år. Skapades drygt en månad efter att man till slut tog steget upp till bredband och en skakig uppkoppling på 8 mbit/s som 90% av tiden var 2 mbit/s.

Moderator | Testpilot

13!

Minns det där så väl. Mors och fars ville inte använda sitt kort på nätet, så jag och en polare frågade hans farsa istället och jag skickade över pengar till honom Kjell, du är en legend.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

År i tjänst
750 XP
Medlem sedan 5 juni, 2004.

Fragtjuv

Från sommaren 2015 men vet att jag hade ett ännu äldre konto tidigare. Till mitt första konto köpte jag emellertid aldrig något.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skriv svar