Medlem
Generation Zero

Finns det fortfarande folk som lirar detta eller helt dött vad gäller co-op? Åsikter om spelet mottages även gärna.

Medlem
Skrivet av istid:

Finns det fortfarande folk som lirar detta eller helt dött vad gäller co-op? Åsikter om spelet mottages även gärna.

Jag var väldigt hypad över att en svensk studio utvecklat spelet, eller åtminstonde befinner sig i sverige, och utspelas här även om det är i ett fiktivt geografiskt område. Handlingen däremot vet jag däremot inte om det finns någon att tala om. Man spelar, och spelar, och spelar, och får bara veta fragment av vad som har hänt allteftersom. Målet med spelandet är typ att du spelar tills du begriper något.

Blev så oerhört besviken på det här spelet.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av istid:

Finns det fortfarande folk som lirar detta eller helt dött vad gäller co-op? Åsikter om spelet mottages även gärna.

Jag och några kompisar köpte det på rean som var för några veckor sen och vi har haft förbaskat kul med det. Det är lite småbuggigt, och som nämns ovan så är handlingen fragmentarisk och otydlig, men miljöerna är charmiga, ljudet är fenomenalt och Avalanche jobbar fortfarande aktivt med det så det kommer förhoppningsvis enbart bli bättre

Medlem
Skrivet av iBurningMan:

Jag var väldigt hypad över att en svensk studio utvecklat spelet, eller åtminstonde befinner sig i sverige, och utspelas här även om det är i ett fiktivt geografiskt område. Handlingen däremot vet jag däremot inte om det finns någon att tala om. Man spelar, och spelar, och spelar, och får bara veta fragment av vad som har hänt allteftersom. Målet med spelandet är typ att du spelar tills du begriper något.

Blev så oerhört besviken på det här spelet.

Alltså, det är ju avalance som gjort spelet, sedan bildat ett nytt företag för det senare när det sålde. Det är till och med så att på flera ställen står det Avalance, det har inte ändrats ännu till det nya företaget, bland annat Googles sökruta och om du söker generellt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Provade under en gratishelg för någon vecka sen. Spelmiljöerna och storyn var spännande. Grafiken imponerade också, främst då ljussättningen. Gameplayet och spelmenyerna var dock ganska usla. Tyvärr blev det där för inget köp denna gång. Kan tillägga att jag spelade ihop med en kompis som liksom mig växte upp under 80-talet. Upplevelsen hade säkerligen blivit sämre om jag tvingats spela ihop randoms.

Medlem

Snyggt med riktigt trevliga miljöer, bra ljud, oftast riktigt bra AI, men halvtaskig story.
Ok spel men dom kunde fixat till inventoryn ännu mer. Dom har fixat till det en del redan men det är fortfarande krångligt att byta ammo och grejer, fler snabbknappar hade också behövts.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Kul att det ändå verkar vara vissa som är positivt inställda, införskaffade spelet idag. Är dlc:n något att ha?

Medlem
Skrivet av istid:

Kul att det ändå verkar vara vissa som är positivt inställda, införskaffade spelet idag. Är dlc:n något att ha?

Absolut, har själv dock inte nått området det utspelas i, men där har du faktiskt ett par NPCs att snacka med osv.
Sedan ser man frukten av det dom gjort med DLCt i startområdet nu, hus som är barrikaderade, man kan gå in i kiosker, affärer etc, husen är inte lika generiska osv.
Finns hotell, hyreshus etc i DLC området också vad jag vet.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Inte spelat igenom storyn helt ännu, tycker det är för många "Main" Missions, det finns inte en röd tråd att gå efter, men är lvl 31 (max) och farmar efter deras "endgame" vapen. Gillar spelet överlag men de har totalt förstört spelet med deras senaste uppdatering.

Letade efter ett Horizon Zero Dawn med coop, men fick istället Dark Souls med robotar.

1
Skriv svar