Michael Pachter och Peter Moore: Xbox Series X kommer kosta mindre än Playstation 5

Robot
Michael Pachter och Peter Moore: Xbox Series X kommer kosta mindre än Playstation 5

Branschveteraner siar om prissättningen på nästa generations konsoler.

#playstation-5, #xbox-series-x


Medlem

Köper den inte day 1, men lär köpa nya Xboxen oavsett så småningom.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Playstation 3 all over again?

Medlem

Det blir PS5, men det blir garanterat inte vid release. Kanske ett halvår eller ett år efter.

Medlem

är nog rätt smart, billigare konsol + gamepass kmr nog vara lockande för många.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tuckdragon:

är nog rätt smart, billigare konsol + gamepass kmr nog vara lockande för många.

I USA har de redan kört som mobilabb, betala en månadskostnad för Game Pass och på konsolen "på köpet".


signatur
Medlem
Skrivet av mtnordh:

Köper den inte day 1, men lär köpa nya Xboxen oavsett så småningom.

Xbox men inte förrän q4 2021.

E

Medlem

Microsoft väntar på Sony. Sony väntar på Microsoft. Till slut får vi aldrig veta priset.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I USA har de redan kört som mobilabb, betala en månadskostnad för Game Pass och på konsolen "på köpet".

inte dumt det!
vid närmare eftertanke så kan vi ju även här i sveariket delbetala med klarna, så kmr ju gå att betala månadsvis på båda konsolerna

It's not a lake, it's an ocean

Kul att se Peter Moore i god form, iklädd en Dreamcast-tröja. Saknar honom i branschen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Xbox all the way...

Medlem

Det blir definitivt en PS5, men om det blir vid releasen är det spel utbudet som avgör. Vill ju förstås inte sitta med en PS5 och inte ha några spel att spela...

Blir ingen xBox då jag använder min PC.

Medlem

Svar nej.
Xbox har inte varit på tapeten sen 360.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ps5...


signatur

- pixelfantast

Medlem

Då jag såg rubriken så tänkte jag först att Xbox var så självsäkra att de bara satt och väntade på att bli tilldelade det stora Playstation 5-priset.

Medlem

Det blir en ps5a för min del tycker dock att sony har varit lite väl tysta om konsolen hoppas på lite nyheter om spel och dylikt snart det är dock lite tråkigt att höra dessa gb hit och ssd dit vill ha några konkreta nyheter om tex spel!

Medlem
Skrivet av Vampir:

Det blir en ps5a för min del tycker dock att sony har varit lite väl tysta om konsolen hoppas på lite nyheter om spel och dylikt snart det är dock lite tråkigt att höra dessa gb hit och ssd dit vill ha några konkreta nyheter om tex spel!

Jepp, jag tror det smäller till snart dock, förmodligen juni/juli. Flera utvecklare som teasar om saker så som Resistance. Blir en PS5a här också då jag tycker de haft så mycket mer exklusiva titlar som varit så j*vla bra. Jag tror dock att MS kan bjuda upp till fight denna generation.

Medlem

Ps5 ! Tycker spelutbudet alltid varit strået vassare från Sonys sida Är dock lite avis på att X-grabbarna har Forza serien...

Medlem

Priset spelar ingen roll. Det blir ingen av dem oavsett.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Blir nog ett nytt grafikkort istället. Väldigt intressanta grejer på G hos Nvidia om det finns en uns sanning i alla rykten.

Medlem

Eftersom jag sitter med en relativt kraftfull dator så är Xbox inte med på tapeten överhuvudtaget, alla deras "exklusiva" spel kommer ju även till PC via game pass. Vad gäller PS5 så blir det nog ett köp, så småningom. Den enda anledningen för mig att köpa den vid lansering vore om de hade en sjuhelvetes startelva med spel, vilket jag ställer mig tveksam till.

Om PS5 kostar 5000 kr eller 7000 kr spelar ingen roll, det är mängden spel som avgör. Om det bara finns två exklusiva titlar vid lansering kan jag lika gärna vänta ett år eller två med att köpa.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Skönt att se och höra av Peter Moore.

Så Pachter tror att Microsoft kommer att säga 400$ för Xbox Series X. Hmmm? Och Sony tvingas till 500$. Ja då är det dödsstöten för PS5. Om det skulle stämma. Och ärligt talat jag tror faan att så är fallet. Microsoft har dem pengarna på kontot. Det har inte Sony. Microsoft har tjänsterna. Det har inte Sony. Microsoft har ökat sina 1st Party studios ja. Men det har säkert Sony också och än så länge har vi inget att vänta oss från Sony's 1st Party studios.

Dex
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Skönt att se och höra av Peter Moore.

Så Pachter tror att Microsoft kommer att säga 400$ för Xbox Series X. Hmmm? Och Sony tvingas till 500$. Ja då är det dödsstöten för PS5. Om det skulle stämma. Och ärligt talat jag tror faan att så är fallet. Microsoft har dem pengarna på kontot. Det har inte Sony. Microsoft har tjänsterna. Det har inte Sony. Microsoft har ökat sina 1st Party studios ja. Men det har säkert Sony också och än så länge har vi inget att vänta oss från Sony's 1st Party studios.

Har extremt svårt att förstå er som tycker så här. Även om det visar sig vara sant att Xbox kommer bli 100 dollar billigare så har jag svårt att se att det skulle spela någon större roll. Dom flesta personer som köper konsoler gör det för spelen som finns till dom och så länge Sony fortsätter släppa så bra spel till PS5 som dom gjorde till PS4 (GoW, Sipderman, Horizon osv) så har jag väldigt svårt att se att PS4 ägare skulle gå över till XBox istället bara för att spara 100 dollar. Känns väldigt konstigt.

Medlem

@Freeman79a: Dödstöten för Sony? Hur menar du egentligen? Sony har ju fullkomligt utklassat MS denna generation, de har mängder av fans av deras spel som aldrig skulle byta till Xbox. Det kan säkert bli något jämnare men Sony är större på spelmarknaden.

Medlem

Playstation kommer fortsätta regera, precis som Nvidia på PC trots sina dyrare priser.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av dex20:

Har extremt svårt att förstå er som tycker så här. Även om det visar sig vara sant att Xbox kommer bli 100 dollar billigare så har jag svårt att se att det skulle spela någon större roll. Dom flesta personer som köper konsoler gör det för spelen som finns till dom och så länge Sony fortsätter släppa så bra spel till PS5 som dom gjorde till PS4 (GoW, Sipderman, Horizon osv) så har jag väldigt svårt att se att PS4 ägare skulle gå över till XBox istället bara för att spara 100 dollar. Känns väldigt konstigt.

Största konsumtenterna är dock inte medelåldersmän som tycker om konsol exklusiva spel.
Det är väl barnfamiljer och 100$ spelar roll då, en pappa skiter i horizon etc.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Största konsumtenterna är dock inte medelåldersmän som tycker om konsol exklusiva spel.
Det är väl barnfamiljer och 100$ spelar roll då, en pappa skiter i horizon etc.

Varför ska dom då betala för en ny konsol när den gamla ändå kommer ha samma spel?
Ska bli intressant och se ifall det finns någon sanning i att Xboxen kommer ha dyrare hårdvara men ändå vara mycket billigare för konsumenten.

Jag kommer köpa PS5 oavsett pris och antagligen en ny dator när DDR5 lanseras.

Medlem

Kommer bli kul för alla bakom disken som ska förklara för en förälder varför en Series X är billigare än ett PS5 om dessa rykten stämmer.

"Varför är Xbox billigare? är den sämre?"

- Oh he we go again

Behöver ju inte vara fel att ha det högre priset, när folk köper vin tittar de ofta på prislappen för kvalité

NuZ
Testpilot
Skrivet av dex20:

Har extremt svårt att förstå er som tycker så här. Även om det visar sig vara sant att Xbox kommer bli 100 dollar billigare så har jag svårt att se att det skulle spela någon större roll. Dom flesta personer som köper konsoler gör det för spelen som finns till dom och så länge Sony fortsätter släppa så bra spel till PS5 som dom gjorde till PS4 (GoW, Sipderman, Horizon osv) så har jag väldigt svårt att se att PS4 ägare skulle gå över till XBox istället bara för att spara 100 dollar. Känns väldigt konstigt.

Nu är ju inget av Sonys praktspel direkt barnvänliga 3e-person storydrivna spel. Den största konsumenten av tv-spelskonsoler är föräldrar som köper till sina barn. Där har MS mycket att vinna ”sålda ex” på.

Man vinner mycket på att äga båda som gamer när man går längre o längre från PC. Att köpa båda är billigare än ett grafikkort. Med 2 barn och statligt jobb så är konsol rätt bekvämt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar