Rykte: Det kommmer en Diablo 2-remaster i år

Medlem

Jag litar inte ett jota på Blizz sedan SC2, D3 och senast remastern av WC3. Skulle dock kunna tänka mig att köpa RM på D2 om priset är rimligt och det faktiskt levererar, men då får andra testa först och så köper jag sedan om det är bra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fan va nice! Får bli en ny genomspelning då i väntan på D4!

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag litar inte ett jota på Blizz sedan SC2, D3 och senast remastern av WC3. Skulle dock kunna tänka mig att köpa RM på D2 om priset är rimligt och det faktiskt levererar, men då får andra testa först och så köper jag sedan om det är bra.

Vänta du bara. Snart kommer en game trailer eller likande. Så blir spelet såpass hypad att du kommer sälja din själ för andra ggn till Blizzard

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag litar inte ett jota på Blizz sedan SC2, D3 och senast remastern av WC3.

Både SC2 och D3 är väldigt bra och underhållande spel. Vet inte med WC3R direkt då jag bara testade beta 4-5 games.
Tyckte det såg sjysst ut men inte spelat release så vet inte hur befogat allt gnäll är. Gissar på mestadels obefogat dock som den mesta kritik mot Blizzard senaste åren. Oh well.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Släpp Dibbe 4 istället! Hoppas Blizz går tillbaka mer till "rötterna" (läs D2).

De jobbar ju på Diablo 4, Dess utveckling lär knappast påverkas åt ena eller andra hållet av en eventuell D2 remaster.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Både SC2 och D3 är väldigt bra och underhållande spel. Vet inte med WC3R direkt då jag bara testade beta 4-5 games.
Tyckte det såg sjysst ut men inte spelat release så vet inte hur befogat allt gnäll är. Gissar på mestadels obefogat dock som den mesta kritik mot Blizzard senaste åren. Oh well.

Det var väl egentligen inget större fel på spelen, i alla fall inte SC2, det var "bara" att spelen inte var det som spelarna förväntade sig. Om man hoppades på ett spel som var "som föregående fast bättre" så fick man helt enkelt inte vad man hoppades på. Speciellt D3 där dom inte bara hade gjort som skills tree, synergies och runes utan var snåla med klasserna. Ovanpå detta så var det en färgglada paletten och allt shiny som inte passade de som hade fina minnen från den mörka, smutsiga tvåan. (Oj vad det sista lät dumt...)

Skrivet av AxxT:

Vänta du bara. Snart kommer en game trailer eller likande. Så blir spelet såpass hypad att du kommer sälja din själ för andra ggn till Blizzard


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

jaså? fick vi inte veta att det lär nog aldrig kommer en re-master för source filerna osv kunde dom inte hitta eller nåt`? förstår inte hur man ska göra en remaster då utan alla dom filerna...

Not just our code, but all of our assets. Irrevocably, fatally corrupted. - Max Schaefer

It's all gone. We were supposed to have a backup but neglected it. We spent a day or two in sheer panic. [We] finally rebuilt a lot of it through what people had at their homes. I had a big chunk of it. Went home, pulled out the hard drive or whatever we did back then. Spent a few days reconstructing it, which ended up working fine, except that we lost all the history. We lost a lot of the assets, art assets. It would make it very difficult for Blizzard to do a Diablo 2 Remaster because all the assets we used are pretty much gone. They'd have to make them from scratch. - Erich Schaefer

Medlem
Skrivet av Komured:

De jobbar ju på Diablo 4, Dess utveckling lär knappast påverkas åt ena eller andra hållet av en eventuell D2 remaster.

Nä det var väl ingen som påstod det heller? Min förhoppning var bara att D4 förhoppningsvis är mer åt D2 än vad D3 är.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Nä det var väl ingen som påstod det heller? Min förhoppning var bara att D4 förhoppningsvis är mer åt D2 än vad D3 är.

Du skrev, släpp dibbe 4 istället. Det tolkar iaf jag som att du inte vill ha en d2 remake och att den bär läggas ner så att de i stället kan släppa d2. Jag påpekade bara att det ena inte utesluter det andra.

Medlem
Skrivet av Komured:

Du skrev, släpp dibbe 4 istället. Det tolkar iaf jag som att du inte vill ha en d2 remake och att den bär läggas ner så att de i stället kan släppa d2. Jag påpekade bara att det ena inte utesluter det andra.

Det ena behöver inte utesluta det andra. Deus vult!

Medlem

Som en parentes: Lite underligt att moddare/hackers kan ändra i spelen genom att modifiera de färdigkompilerade release-filerna men utvecklarna själva kan inte göra samma sak ens med källkoden dom sitter på. Då får man känslan att det inte handlar om vad som är möjligt, utan vad dom vill.

Men om det verkligen stämmer att dom inte har källkoden kvar så är det ju svårt att göra ett så omfattande arbete som en re-master.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ojoj får de allt tänka till en och flera gånger till för att inte sabba detta underbara spel.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Tror absolut på detta. Görs det rätt blir det en succé med stort S, minst sagt.

Medlem

Själv älskar jag remakes och remasters. Tycker de flesta nya spel är skräp så ser hellre gamla guldklimpar göras om fräscht och snyggt

Medlem

Kanske det bästa PC-spelet genom tiderna, så en remaster ser jag gärna att dom tar fram. WoW Classic blev ju rätt bra medan WC3: Reforged blev en katastrof. Så jag är väl lite måttligt hypad på detta om ryktet nu stämmer.

Medlem

Oh! Kan bli riktigt bra!!...oh wait..... Warcraft 3: Reforged

Medlem

Varför en D2 remaster när de håller på med D4?
Bättre att de tar de bra sakerna från D2 och lägger in det i D4.
För mig gör det inget om Prime Evils kommer tillbaka till D4, de kom tillbaka till D2.

Medlem

Man har ju tappar förtroendet för det företaget.

Medlem

Med tanke på vilken besvikelse Warcraft III: Reforged visade sig bli så är mina förväntningar tyvärr extremt låga.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Varför en D2 remaster när de håller på med D4?
Bättre att de tar de bra sakerna från D2 och lägger in det i D4.
För mig gör det inget om Prime Evils kommer tillbaka till D4, de kom tillbaka till D2.

för att d4 ligger minst 4 år framåt i tiden? d3 är ju rätt meningslöst... kommer ju ändå inget nytt till den eller nån ny expansion ändå... vet inte hur det ligger till med immortals? det är väl nerlagt nu....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

för att d4 ligger minst 4 år framåt i tiden? d3 är ju rätt meningslöst... kommer ju ändå inget nytt till den eller nån ny expansion ändå... vet inte hur det ligger till med immortals? det är väl nerlagt nu....

4 år fram i tiden vet jag inte då de hade en spelbar demo på Blizzcon 2019.
Jag skulle tippa på att Diablo 4 kommer sent 2021 eller något kvratal i 2022.
Diablo Immortal försvann någonstans, spelet var så gott som klart när det avtäcktes..

Ion
Medlem
Skrivet av conthox:

Som en parentes: Lite underligt att moddare/hackers kan ändra i spelen genom att modifiera de färdigkompilerade release-filerna men utvecklarna själva kan inte göra samma sak ens med källkoden dom sitter på. Då får man känslan att det inte handlar om vad som är möjligt, utan vad dom vill.

Men om det verkligen stämmer att dom inte har källkoden kvar så är det ju svårt att göra ett så omfattande arbete som en re-master.

Nja alltså dom menar väl original-filerna till all art. Det var säkert 3d-modeller som dom förrenderade i 8 olika vinklar eller vad nu D2 har. Så du har slutprodukten, men den är säkert inte så kul att skala upp till moderna upplösningar osv..

Koden har dom säkert i nån källkodshantering. Vill minnas att Omar visade i nån intervju inför WoW Classic att dom hade patchar på Storm.dll redan från 1997.

12
Skriv svar