55,7 miljoner Nintendo Switch sålda, på god väg att slå NES

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Grukk:

Wii U var en konstig konsol hårdvarumässigt. Förhållandevis stark GPU, starkare än Xbox 360 och PS3, men CPUn var mer eller mindre återanvänd från GameCube och Wii (upphottad såklart). Den var för svag för GPUn, vilket gjorde att alls tredjepartspel blev sämre på Wii U då det inte gick att använda kraften i GPUn...

Ja. Helknasig design. Att den var byggd runt Gamepaden, som Nintendo själva inte verkade begripa hur de skulle använda, gjorde inte saken bättre för tredjepartsutvecklarna. Kan på rak arm komma på ett fåtal spel som utnyttjade den på ett sätt som gjorde spelet märkbart bättre än på PS4/Xbox One (Rayman Legends och Zombi U är två exempel).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Ruffles:

Ja. Helknasig design. Att den var byggd runt Gamepaden, som Nintendo själva inte verkade begripa hur de skulle använda, gjorde inte saken bättre för tredjepartsutvecklarna. Kan på rak arm komma på ett fåtal spel som utnyttjade den på ett sätt som gjorde spelet märkbart bättre än på PS4/Xbox One (Rayman Legends och Zombi U är två exempel).

Ja Ubisoft var väl de enda som riktigt förstod Wii U förutom Nintendo (som du säger kanske t o m bättre). Stor eloge till dem för det!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Grukk:

Ja Ubisoft var väl de enda som riktigt förstod Wii U förutom Nintendo (som du säger kanske t o m bättre). Stor eloge till dem för det!

Just det, Ubi-spel båda två. Hade jag faktiskt inte reflekterat över.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Lite så är det nog. Jag är ingen grafiknörd, men både Wii U och Switch är klena och inte riktigt värda sitt fullpris. Eftersom jag inte är intresserad av bärbart spelande i nuläget (vore en annan sak om jag hade långt att pendla till jobbet, exempelvis, så det handlar inte om att jag inte fattar grejen) skulle en Switch här hemma alltid vara i dockat läge. Switch känns som en mer genomtänkt och bättre byggd konsol än Wii U på alla sätt. Om det nu inte vore för den välkända driftingproblematiken.

Nä jag köper argumentet, var mest nyfiken.
Min Switch är för det mesta dockad men ibland är det skönt att kunna ligga kvar i sängen. ^^


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Det kommer att öka kraftigt. Konsolen är dyr, men grymt bra. Det bästa Nintendo någonsin har gjort.

Kan inte se hur dem någonsin kommer att släppa konceptet med hybrid. Konceptet är så bra att jag förväntar mig att MS och Sony kommer med liknande lösningar i framtiden. MS visar redan tendenser med tänket kring Smart Delivery.

Tror dock att det endast är Nintendo som fixar detta. Deras syn på teknik särskiljer sig kraftigt från övriga, vilket ger dem möjlighet att tänka utanför boxen och vara unika.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av eld:

"stationära", den är bevisligen med switch lite en portabel konsol som ibland har hdmi ut.
Nintendo switch har enbart sålt bättre än virtual boy, än så länge det vill säga.

Portabla konsoler brukar sälja mer ex. då det är mer av ett personköp än ett hushållsköp.

Ahh.
lägg ner det
Den används som stationär också.

Avstängd
Skrivet av Espresso_Bengt:

Jag hade en Wii och spelade just de spelen du nämner, Mario Kart, Donkey Kong, Mario och Zelda. Men sen dog de stora intressanta titlarna ut lite. Nintendo har det ju svårare eftersom de inte har lika många tredjepartstillverkare som Sony och MS tror jag. Switch är också mer nischad än PS och Xbox, förmodligen är det nog en smart strategi för de mainstream konsoler hade nog inte fått plats på marknaden. Men jag saknar tiden då Nintendo va att räkna med ordentligt.

Nintendo har sin egen lilla plats.

12
Skriv svar