Animal Crossing har redan sålt mer än totalprognosen

Robot
Animal Crossing har redan sålt mer än totalprognosen

Sjätte största Switch-spelet – på sex veckor.

#animal-crossing-new-horizons, #nintendo


Medlem

Enda anledningen att jag inte skaffat det är att det inte går att vara fler än en spelare per Switch och det kommer väl inte att ändras på?

Medlem

Försöker fortfarande få tag i ett fysiskt ex men det är inte lätt, efterfrågan är betydligt högre än vad de kan tillverka för tillfället.

Medlem

Första gången jag tar mig an Animal Crossing, och vilken magisk upplevelse de är, känslan av inre lugn när man spelar detta kommer ha mig fast i serien for good. Tack Nintendo för att ni gör så bra spel <3

Medlem

Kul att det säljer bra och att många gillar spelet. Jag har dock väldigt svårt att se vad som gör spelet bra. Vist det är gulligt och bara det lockar väl en hel del men vad gör man i spelet egentligen? I mina ögon ser det jättetråkigt ut.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Enda anledningen att jag inte skaffat det är att det inte går att vara fler än en spelare per Switch och det kommer väl inte att ändras på?

Det går att vara 8 spelare (en för varje user account på konsolen) men det går bara att ha en ö som man delar på.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Enda anledningen att jag inte skaffat det är att det inte går att vara fler än en spelare per Switch och det kommer väl inte att ändras på?

Upp till 8 spelare kan spela på samma konsol.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kul att det säljer bra och att många gillar spelet. Jag har dock väldigt svårt att se vad som gör spelet bra. Vist det är gulligt och bara det lockar väl en hel del men vad gör man i spelet egentligen? I mina ögon ser det jättetråkigt ut.

Inget fel med det. Många passar det inte alls för.
Själv gillar jag det. Ser det som ett "avkopplande" spel att bygga lite på ön efter min egen smak, prata med villagers som har roliga kommentarer etc. Väldigt "laid-back" men förstår helt att vissa inte alls gillar det. Finns ju inte direkt något slut i det.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av rosski:

Det går att vara 8 spelare (en för varje user account på konsolen) men det går bara att ha en ö som man delar på.

Dåligt formulerat av mig men det var detta som jag menade. Kan inte varje spelare ha sin egen ö är det ju bara ett spel för en enda spelare så som jag ser det.

Medlem

Det är endast den som väljer/skapar ön som kan ta spelet vidare. Denna får också tillgång till lite ”unika” saker att skapa etc. Jag spelar som boende på ön och min son är skaparen. Rätt så jobbigt men ok (jag får smygspela lite med hans karaktär ibland).

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Försöker fortfarande få tag i ett fysiskt ex men det är inte lätt, efterfrågan är betydligt högre än vad de kan tillverka för tillfället.

Finns på lager på Elgiganten på webshoppen tror jag?

1
Skriv svar