Mafia-spelens Twitter-konto vaknar till liv – remasters på gång?

Robot
Mafia-spelens Twitter-konto vaknar till liv – remasters på gång?

Vad tror du "Familj" betyder?

#mafia


Testpilot

Är väl mer eller mindre redan bekräftat att det rör sig som remasters för ettan och tvåan: https://www.pcgamer.com/mafia-2-and-mafia-3-definitive-editio...

Medlem

En ordenlig remake av ettan med nya uppdrag etc. hade varit en jävla fröjd.
Lär väl spela igenom en remaster också men det vore inte lika spännande.

Medlem

Jag ser verkligen fram emot "Racingbanan"-uppdraget i Mafia 1 i 4K! Hemskare uppdrag får man leta efter.

Medlem

Om det inte är någon som lyckats komma in i kontot och trollat, så är det säkerligen remake av Mafia-spelen. Tror det rör sig även om första spelet. Hoppas åtminstone på det. Drömt länge om att få spela 1:an med dagens grafik.

Medlem

Det första Mafia är ju ett av de bästa spelen någonsin så det vore ju underbart att få besöka den världen igen.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag ser verkligen fram emot "Racingbanan"-uppdraget i Mafia 1 i 4K! Hemskare uppdrag får man leta efter.

Känslan när man till sist klarade det dock...

Nämner alltid detta när det kommer på tal men det är värt att nämna igen: svårighetsgraden på detta uppdrag patchades faktiskt i en ganska tidig (har jag för mig) patch och blir myyyycket lättare. Dock var det ju inte lika enkelt att patcha spel på den tiden så man missade nog lätt. Själv kämpade jag mig igenom det efter typ 10 försök eller något, fyfan. Som jag minns det fick man verkligen inte göra ETT ENDA misstag på NÅGOT sätt under racet, inte sladda lite för mycket, inte köra över lite gräs för mycket för att det sinkade en, och krashade man ens lite var man körd.

Medlem

jag skulle lätt köra igenom mafia 1 och 2 om dom gjorde bra remasters på dom. riktigt bra spel.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Känslan när man till sist klarade det dock...

Nämner alltid detta när det kommer på tal men det är värt att nämna igen: svårighetsgraden på detta uppdrag patchades faktiskt i en ganska tidig (har jag för mig) patch och blir myyyycket lättare. Dock var det ju inte lika enkelt att patcha spel på den tiden så man missade nog lätt. Själv kämpade jag mig igenom det efter typ 10 försök eller något, fyfan. Som jag minns det fick man verkligen inte göra ETT ENDA misstag på NÅGOT sätt under racet, inte sladda lite för mycket, inte köra över lite gräs för mycket för att det sinkade en, och krashade man ens lite var man körd.

Precis så, klarade det själv innan det patchades, men man fick ju kämpa något galet för att ta sig förbi det där. Stängde av mer än en gång kan man säga... Körde det med patchen först i min andra genomspelning inför släppet av 2:an och blev ju lite förvånad över hur simpelt det var då.

Edit: Kan väl nämna att jag inte spelade igenom tvåan inför trean, men jag gjorde en andra genomspelning nått år efter tvåan kommit. Näe, ettan vinner fortfarande tror jag, även fast det grafiskt och spelmekaniskt är tämligen daterat.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Är väl mer eller mindre redan bekräftat att det rör sig som remasters för ettan och tvåan: https://www.pcgamer.com/mafia-2-and-mafia-3-definitive-editio...

Fan vad synd. Läste igenom detta och det verkar stämma. Var först lite smålyrisk över ett Mafia 4.

Skrivet av mh76:

Om det inte är någon som lyckats komma in i kontot och trollat, så är det säkerligen remake av Mafia-spelen. Tror det rör sig även om första spelet. Hoppas åtminstone på det. Drömt länge om att få spela 1:an med dagens grafik.

Känns som de flesta företagen är för snåla för att göra rejäla remakes och satsar på simpla snabba remasters tyvärr. Känns som 2k är ett av de alla råttbona.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kanske till och med Mafia 4 på gång. Läste detta för ett tag sen, från september 2019 dock men hoppas ändå
https://segmentnext.com/2019/09/24/trademarks-mafia-4-mafia-2-remastered/
Edit: Nevermind haha, såg att mutumba redan postat pcgamer-länken vilken även jag tänkte posta. Hade för mig att jag såg min länk därifrån, men så var det ju inte 😜


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fan vad synd. Läste igenom detta och det verkar stämma. Var först lite smålyrisk över ett Mafia 4.

Känns som de flesta företagen är för snåla för att göra rejäla remakes och satsar på simpla snabba remasters tyvärr. Känns som 2k är ett av de alla råttbona.

Inte för att vara sådan, men remakes är ju precis vad konsumenterna i stor utsträckning vill ha. Kolla bara hur bra alla remakes säljer.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Inte för att vara sådan, men remakes är ju precis vad konsumenterna i stor utsträckning vill ha. Kolla bara hur bra alla remakes säljer.

Jo jag vet men det verkar inte vara så många som gör det. CapCom har ju börjat fint med det men annars är det remasters som har dominerat. Personligen vill jag ha remakes som de flesta vill ha.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Många klagar på racing uppdraget men hela meningen var väll att man skulle fuska/gena på ett ställe
Var väll inte helt uppenbart dock.
Kämpade själv med det innan jag upptäckte detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar