Bara jag som väntar tills ps5/ nya xbox?

Medlem
Bara jag som väntar tills ps5/ nya xbox?

Framöver så kommer det ju en hel del fina släpp så som The last of us 2, Ghost of Thushima (stavning?) och Cyberpunk 2077. Men jag tänker ju att dessa nästan garanterat kommer även till nästa generation, som heller inte är långt bort och man då heller kan vänta? Nån annan som går i samma tankar?

Flakmonkey

Gjorde så med Last of Us, skippade PS3-versionen och väntade istället på Remastered-versionen till PS4, ångrade det inte och kommer göra samma sak här. Om det sen skulle visa sig att det inte kommer till PS5 så ska den ju ändå vara bakåtkompatibel (nej inte 100% men sonys egna lär vara) och då är det bara att skaffa det då. Jag har inget problem att vänta, värre för de som känner att de måste lira dag 1

Medlem

Jag kommer att vänta med det mesta. Dels för att spara pengar, dels för att kunna få en bättre upplevelse med eventuell prestandaboost.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag kommer att vänta med det mesta. Dels för att spara pengar, dels för att kunna få en bättre upplevelse med eventuell prestandaboost.

Ja det blir nog att vänta, mest för den extra prestandan!

Medlem

Måste jag köpa det två gånger som med Last of us 1 så väntar jag nog. Annars kan det bli svårt att hålla sig

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Ja det blir nog att vänta, mest för den extra prestandan!

Bara tanken på att slippa sega laddningstider gör mycket för mig. Något jag är starkt övertygad om kommer att vara väsentligt bättre, oavsett spel, på PS5. Det, kombinerat med ett betydligt rappare operativsystem kommer att sitta fint.

Man har ju trots allt en fet backlog som man kan jobba på under sommar/höst.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lär nog köpa Cyberpunk vid release.
Men till PC så har inte bekymmer att måsta vänta
Det enda jag väntar på ps5 är att få se hur PSVR 2 blir och det kommer inte komma vid release enda så.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Känns väldigt dumt att man skulle behöva betala två gånger för samma spel om det bara är lite bättre prestanda/grafik. Hoppas Playstation blir liknande som det som Microsoft kör med på många spel där man får uppgraderad version om man har spelet för den äldre konsolen.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Inväntar också ny konsolgeneration om inte Sony kör som Microsoft med "Smart Delivery" att ett inköpt spel kan köras på senare konsolgeneration. Har verkligen inte heller lust att köpa spel dubbelt upp, har gjort det förr (GTA V och Last of Us) vilket kändes snopet.

https://www.fz.se/nyhet/283115-dessa-spel-uppgraderas-gratis-...

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Känns väldigt dumt att man skulle behöva betala två gånger för samma spel om det bara är lite bättre prestanda/grafik. Hoppas Playstation blir liknande som det som Microsoft kör med på många spel där man får uppgraderad version om man har spelet för den äldre konsolen.

Håller helt med. Om Sony inte erbjuder detta, så gör dem fel. Det kan till och med få mig att välja Xbox före PS, trots alla grymma exklusiva spel som Sony erbjuder.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hade jag kört konsoll så hade jag väntat. Kanske dags för en konsoll nu dock, så ska vänta tills Sony har visat sina grejor så får vi se 😁


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Fragtjuv

Last of us Part 2 kommer jag att köpa till PS4 eftersom jag inte kommer att köpa en PS5 än på länge. Cyberpunk kommer jag att skaffa på PC.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent

Jag väntar nog och ser. Microsoft har ju verkligen blivit bra på att släppa sina spel till PC också, och Sony verkar gå i den riktningen med, så vi får se hur det blir med nästa generation. Jag kommer inte köpa någon konsol vid release iaf (intalar jag mig själv).

Medlem

När det kommer till singleplayer så känner jag mig mer insugen i storyn när jag spelar första gången, och därför så kommer jag att invänta nästa generationens konsoler för att få en så bra första spelupplevelse som möjligt.

Medlem

Cyberpunk blir givetvis på pc. PS exklusiva som spel du nämner blir nog på PS4 Pro, iaf last of us. Vill inte riskera att få keypoints i storyn spoilad samt att jag brukar tappa hype om månader/år går efter ett sådant efterlängtat släpp.

Medlem

Väntar på prestandatest av Ghost of Tsushima, flyter det på bra blir det nog ett köp annars kollar jag genom det på Twitch. Blir nog inget köp av nästa generations konsoler så det som kommer till pc spelas på pc, resten får vara.

Jag väntar med att uppgradera datorn tills nVidia 3080-serien släpps. Så förhoppningsvis en ganska bra timing med Cyberpunk?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av Lasrod:

Känns väldigt dumt att man skulle behöva betala två gånger för samma spel om det bara är lite bättre prestanda/grafik. Hoppas Playstation blir liknande som det som Microsoft kör med på många spel där man får uppgraderad version om man har spelet för den äldre konsolen.

Jag tror Sony kommer fortsätta som dem alltid gjort.
Så länge dem inte ser att Microsoft hotar dem i vis mån med den nya idéen som dem kommit med.

Medlem

kommer antagligen inte skaffa ps5 förrns 1år efter lansering när det kommit lite spel och priset gått ner. först blire att skaffa en 4k tv med.

så personligen kmr jag skaffa spelen te ps4

Inaktiv

Sedan jag har skaffat Stadia så kommer jag nog köra sådant som inte är exklusivt bara där, speciellt med ryktena om en ny generation hårdvara för Stadia. Så återstår att se om konsolerna har några exklusiva titlar lockandes nog att faktiskt inköpa en konsol, annars så kommer jag bara att hålla mig till streamat från och med nu bara för hur smidigt det är.

Medlem

Tlou2 och FFXVII remake väntar jag med. Om inte ps5revealen floppar totalt.

Medlem

Tänker köpa en PS5 vid release men kommer inte kunna vänta med The Last Of Us 2. Har väntat för länge redan

Ghost spelet kanske jag väntar på,får se.

Medlem

njä lär inte köpa ett ps5 på ett tag, detta år ska det in nytt gfx kort i burken.
Om 3000 serien kommer i år dvs.

Medlem

Med tanke på hur mycket spel jag ligger efter med så kommer jag att vänta med de flesta av dem.
De enda två som jag har köpt innan nu är Valhalla och Cyberpunk då jag ville ha collectors editions på dem båda men både de spelen så får man ju med Series X utgåvan av automatiskt med smart delivery.

Medlem

TLOU part II ska givetvis köras på PS4 Pro. Inget snack om saken.

Medlem

Äsch, man kan inte vänta på livet för livet väntar inte på en.
Jag köper spelen direkt om de är av intresse. 😀

KoP
Medlem

Köper spel som är av intresse direkt. Att vänta bara för att få lite extra ögongodis är oviktigt för mig.

Medlem

Enda jag köper till ps4 är väl Ghost of Tushima alla höstspel blir nog att avvakta till PS5

It's not a lake, it's an ocean

Nej, jag köper det jag vill ha när jag vill ha det. Jag räknar inte med att next-gen kommer bli en dramatisk skillnad gentemot nuvarande generation ändå. Men visst lär det komma remasters (eller "enhanced"-utgåvor)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Förutsatt att TLoU2 inte har några prestandaproblem på PS4an lär jag spela det där. Risken för spoilers känns alldeles för stor annars.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar