Assassin's Creed: Valhalla är "varken större eller längre än tidigare spel"

Robot
Assassin's Creed: Valhalla är "varken större eller längre än tidigare spel"

Men vi kan nog räkna med en herrans massa timmar av underhållning ändå.

#Assassins-creed-valhalla, #Ubisoft


Medlem

105h för ta platinum throphyn tycker jag inte är så farligt långt och då har jag gjort i princip allt.
Håller på med DLC nu.
Spelar du bara för klara ut det så tar det runt 60h skulle jag gissa på och det är samma tid som RDR2 tar att varva.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Hade det bara varit en fjärdedel så stort som Odyssey hade det varit mer än nog

Medlem

Känns lite knepigt att klaga på att kartan är för stor när det finns fast travel.... Lite enformigt med samma fiender och djur överallt dock. Men verkar ju finnas flera olika uppgifter om detta.
https://www.youtube.com/watch?v=on8VAw4FY9k

Medlem

Kvalitet över kvantitet... ja tack!

jbx
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Spelar du bara för klara ut det så tar det runt 60h skulle jag gissa på och det är samma tid som RDR2 tar att varva.

Har passerat 100h i RDR2 och är fortfarande i Shady Belle.
Tog däremot platinum på Odyssey på strax över 80h. Men hade då tagit alla achievements på Xbox så var väldigt van vid spelet.

Jag personligen tycker inte ett spel kan vara för stort eller för långt. Ni som tycker det vad är det ni jagar, eftertexterna?
Skulle ett spel kännas för stort så är det väl bara att ta ett annat?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Eivor fick duga då ingen hade räknat med Allvor.

Skämt o sido så ser jag fram emot detta och gläds åt att det inte är så förbaskat stort. Hellre färre/mindre och mer välskrivet.

Skrivet av xdrive:

Känns lite knepigt att klaga på att kartan är för stor när det finns fast travel....

Man måste ju nå fram till platsen för att aktivera fast travel, sedan fanns det ställen som inte hade fast travel. Plus att även med den så kunde det vara ett meck att ta sig från ena änden av kartan till den andra - inte allt för sällan bara för att prata med en snubbe och sedan ta sig tillbaka igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av jbx:

Har passerat 100h i RDR2 och är fortfarande i Shady Belle.
Tog däremot platinum på Odyssey på strax över 80h. Men hade då tagit alla achievements på Xbox så var väldigt van vid spelet.

Jag personligen tycker inte ett spel kan vara för stort eller för långt. Ni som tycker det vad är det ni jagar, eftertexterna?
Skulle ett spel kännas för stort så är det väl bara att ta ett annat?

Nja , alltså ett spel som känns för stort för att man inte orkar är väl liksom ens eget fel/subjektiva åsikt, tex av att man inte har tillräckligt sug för temat eller dylikt, men ett spel som bara är stort för att vara stort är ju ingen merit och kan vara otroligt tröttsamt. Om spelet har substans i att vara stort med meningsfull utfyllnad så fine, men låt oss vara ärliga, speciellt open World spel har haft en tendens att ha de mest meningslösa side-quests och längsta färdvägarna för att dryga ut upplevelsen.

Jag föredrar kvalité framför kvantitet och repetitiv open-world:ande. I så fall får det hellre vara en mindre väl skapad upplevelse. De bästa spelen jag kört är fortfarande linjära eftersom man lägger så mycket krut på exakt det man vill att spelaren ska uppleva och det är lättare att fokusera narrativet & händelser.

Det senaste spel med tendens till open world som jag kört är Metro Exodus, och det faller otroligt platt vs de två tidigare spelen som är så mycket bättre och totalt linjära. Exodus ser löjligt snyggt ut ja, men damn de har verkligen misslyckats med de ostiga dialogerna till hur npc:er, quests och annat fungerar i den öppna miljön, så klart behöver det inte betyda att andra misslyckas men jag ser sällan en stämpel om att spelet är open world som något automatiskt bra.

Skrivet av jbx:

Jag personligen tycker inte ett spel kan vara för stort eller för långt. Ni som tycker det vad är det ni jagar, eftertexterna?
Skulle ett spel kännas för stort så är det väl bara att ta ett annat?

Man vill ju inte avbryta mitt i ett spel för att det blir långdraget.

Man vill ju nån sorts closure
Jag vill se klart Walking Dead men det blev för segt med samma samma


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Oddysey var riktigt bra första 10 timmarna, resten bara poänglös filler för att avancera storyn

Avstängd
Skrivet av jbx:

Har passerat 100h i RDR2 och är fortfarande i Shady Belle.
Tog däremot platinum på Odyssey på strax över 80h. Men hade då tagit alla achievements på Xbox så var väldigt van vid spelet.

Jag personligen tycker inte ett spel kan vara för stort eller för långt. Ni som tycker det vad är det ni jagar, eftertexterna?
Skulle ett spel kännas för stort så är det väl bara att ta ett annat?

Det är tråkigt när man spelar halva main storyn och orkar inte sedan.
Så kortare main story och fler sidequest till såna som du.

Medlem

Assassin's Creed: Odyssey tycker jag är precis lagom, jag hade gärna sett det ännu större om de behöll kvaliten. Tycker grafiken i Odyssey är helt fantastisk och kul att springa runt och utforska platser.

Ser verkligen fram emot Valhalla nu (hade önskat Skandinavien som plats)

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Kvalitet över kvantitet... ja tack!

Assassins creed serien är väl själva definitionen av kvantitet?
har man spelat ett så har man spelat dem alla.
Ungefär som far cry serien blev efter 3an.
Skräp!

Medlem

Blir spel för stora så brukar jag hinna tröttna på dom innan jag är klar med det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av xdrive:

Lite enformigt med samma fiender och djur överallt dock.

Lite det som jag tyckte var problemet med Odessey. Kartan är stor med en massa frågetecken, och det mesta är likadant hela tiden, där byggnader, fiender, camps, skatt-kistor, berg, och omgivning, för det mesta ser likadant ut vart du än kommer. Origins hade mycket sand, uppenbarligen, men Origins uppläggning var mer fokuserad på unika byggnader och platser. Personligen tycker jag inte att man behöver gå större än vad Origins hade, och istället fokusera på mer originalitet.

Sedan vill jag ge en känga till combat systemet som verkar ha dalat ner igen. Vad hände med coola grejer som när två fiender attackerar dig samtidigt och man kunde göra en super-duper kill, eller vad dom nu kallades, eller ta en person som human-shield för någon sekund.

Skrivet av jbx:

Har passerat 100h i RDR2 och är fortfarande i Shady Belle.
Tog däremot platinum på Odyssey på strax över 80h. Men hade då tagit alla achievements på Xbox så var väldigt van vid spelet.

Jag personligen tycker inte ett spel kan vara för stort eller för långt. Ni som tycker det vad är det ni jagar, eftertexterna?
Skulle ett spel kännas för stort så är det väl bara att ta ett annat?

Ja, de låser ju main storyn bakom grindig filler som bara känns som arbete tillslut.

Medlem

Shit, jag tyckte kartan i Origins och Odyssey var suveräna. Otroligt vackra och detaljerade att rida runt i och utforska. Det fanns även mycket kul att göra. Men sedan har jag inga barn så det hade väl varit ett väldigt annorlunda läge då och jag hade väl aldrig hunnit lira ut det då. För singlar eller ungdomar med för mycket fritid var det dock ett självklart val. hehe


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har inte spelat Odyssey, men Origins. Världen var stor och vacker, men alldeles för repetitiv! Sen så gillar jag inte riktigt det här "Ojoj, nu är du inne på ett område där fienderna ser likadana ut som innan, men har helt plötsligt en massa mer hälsa och gör mer skada".

Avstängd
Skrivet av Patrik1975:

Assassins creed serien är väl själva definitionen av kvantitet?
har man spelat ett så har man spelat dem alla.
Ungefär som far cry serien blev efter 3an.
Skräp!

Ibland undrar jag vad spelaren förväntar sig.
Far cry: new dawn eller vad det hette var inte dåligt.

Vad vill du.
Att dem ska komma med tusentals nya idéer när gapet mellan spelsläppen ligger ungefär på två år?

Medlem

Har inte spelat klart Odyssey men tycker helt klart att kartan och spelet är lite väl stort, lite för mycket filler liksom. Ser hellre ett lite mer fokuserat spel men med mer val för omspelningsvärde.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Konstig Inombords:

Ibland undrar jag vad spelaren förväntar sig.
Far cry: new dawn eller vad det hette var inte dåligt.

Vad vill du.
Att dem ska komma med tusentals nya idéer när gapet mellan spelsläppen ligger ungefär på två år?

Spelet är väl som du säger egentligen inte dåligt. Blir bara tröttsamt när det inte blir någon större skillnad mellan spelen i serien. Utvecklarna spelar det safe och ger oss samma upplevelse i en liten ny ton än att försöka vara nyskapande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tyckte det var alldeles för mycket menlös busywork i Odyssey (ett problem det knappast är ensamt om i AC-serien, dock), så inte mig emot.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet är väl som du säger egentligen inte dåligt. Blir bara tröttsamt när det inte blir någon större skillnad mellan spelen i serien. Utvecklarna spelar det safe och ger oss samma upplevelse i en liten ny ton än att försöka vara nyskapande.

Jag gillade spelet.
Verkligen.
Men.

###Spoiler####

Dem systrarna som bossar i slutet var jobbig.

Tyckte inte far cry: new dawn var Jätte dryg.
Lagom mycket action. Lagom mycket flytt.

Medlem

ja, har hellre 25-50 timmar mkt bättre innehåll än 100+ timmar med massa grinding


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av jbx:

Ni som tycker det vad är det ni jagar, eftertexterna?

Nä, samma känsla som när filmer går för länge, det liksom "Overstays its welcome"

Jag har aldrig lagt ner ett AC spel innan Origins och Odyssey(t.o.m. AC3 som jag avskydde tog jag mig igenom). Visst hade jag kul ett bra tag men repetiva miljöer, ganska dåligt RPG system och exakt likadana miljöer(nästan) hela tiden och en otroligt hoppig och ostig story hjälpte verkligen inte Odyssey eller Origins. Var mest glad över att dom äntligen gjort om combatsystemet

Lär ändå plocka upp Valhalla bara för att jag är lite av en nörd när det kommer till Fornnordisk historia och mytologi men misstänker att jag kommer bränna ut mig i spelet tillslut och inte ta mig igenom hela. Vi får la se helt enkelt!

Medlem

Kortare huvudstory men mer sidouppdrag vore bra men jag tycker definitivt kartan ska vara mindre då många områden kändes likadana och lite tråkiga efter ett tag. Hellre mindre karta men mer innehåll i den.

Röstar vemodigt nej. Som assassins creed spel var de två senaste definitivt för stora och spretiga. Men jag spelade dem mer som GTA. Hopoade in då och då för att leka runt,ta över lite fort o göra några uppdrag. På det sättet tyckte jag dom var bra sandlådor att göra sitt eget nöje i.

Medlem

Kan hålla med krititken även om jag inte kört just det AC spelet. Spel generellt sett är för långa idag, 20timmar är mer än nog resten är bara meningslös utfyllnad oftast.

Medlem

Varken för stort eller för långt, men mycket på kartan var repetivt. Dom kunde ha slängt in några överraskningar långt borta medan man utforskar.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Shit, jag tyckte kartan i Origins och Odyssey var suveräna. Otroligt vackra och detaljerade att rida runt i och utforska. Det fanns även mycket kul att göra. Men sedan har jag inga barn så det hade väl varit ett väldigt annorlunda läge då och jag hade väl aldrig hunnit lira ut det då. För singlar eller ungdomar med för mycket fritid var det dock ett självklart val. hehe

Håller helt med, om jag ska till en punkt brukar jag trycka så hästen följer vägen och kolla in omgivningarna. Jag tycker kartan var perfekt och bara för att du ser ett läger med fiender i behöver du ju inte rensa det om du inte har någon quest där.

Men bra att det kommer ett nytt AC, hoppas på bra expansioner med. Har dom sagt något om det? Men brukar väl komma två till varje AC, i alla fall dom två senaste.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar