Xbox efter nextgen-streamen: "Vi gav uppenbarligen falska förhoppningar"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fezk:

Är det verkligen Ubisoft bollen ligger hos? Det är väl snarare PR-folket för Xbox/MS som gjorde ett snedsteg här, kan jag tycka. Nu är jag inte sådär jätteupprörd, men ja,

Assassin's Creed: Valhalla är väl i synnerhet en Ubisoft-angelägenhet? Eller tror du att MS bestämmer vad Ubisoft ska/kan visa upp? Hade Ubisoft haft en 20 minuter gameplaydemo så hade nog MS gladeligen visat upp det.

MS skulle ha tonat ned hypen runt själva eventet med tanke på hur folk är, det är en annan sak.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Assassin's Creed: Valhalla är väl i synnerhet en Ubisoft-angelägenhet? Eller tror du att MS bestämmer vad Ubisoft ska/kan visa upp? Hade Ubisoft haft en 20 minuter gameplaydemo så hade nog MS gladeligen visat upp det.

MS skulle ha tonat ned hypen runt själva eventet med tanke på hur folk är, det är en annan sak.

Det är klart Ubisoft bestämmer vad dom skickar för att visas, men det jag menar är att det är MS/Xbox PR-folk som hypade upp saker helt fel. Därav, är det Xbox/MS fel att folk blev hypade och blev besvikna.

Ashraf Ismail hade t.o.m Tweetat att det inte var en gameplay-trailer, (som tyvärr många missat, som nämnts) tydligen även PR-folket hos MS.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fezk:

Det är klart Ubisoft bestämmer vad dom skickar för att visas, men det jag menar är att det är MS/Xbox PR-folk som hypade upp saker helt fel. Därav, är det Xbox/MS fel att folk blev hypade och blev besvikna.

Ashraf Ismail hade t.o.m Tweetat att det inte var en gameplay-trailer, (som tyvärr många missat som sagt) tydligen även PR-folket hos MS.

Alltså, AC: Valhalla är det enda som jag själv vart besviken över så absolut, det kunde alla gjort bättre. MS kunde ha klargjort att det bara var en liten snutt av Valhalla, och Ubisoft kunde producerat något ordentligt att visa upp.

Själva eventet i övrigt var bra, många titlar som jag lade till listan på intressanta spel. Kul att se de mindre utvecklarna få ta lite plats.
De kunde skippat de stora helt då de ändå inte visade upp något speciellt; Assassin's Creed och Madden var ju bara fluff. Då hade de också kunnat marknadsföra det på ett bättre sätt till folk som inte har någon koll. Tonat ned gameplay-aspekten och höjt de mindre utvecklarnas prestationer på Series X.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag blev inte besviken. Jag tyckte bara att det var ganska coolt att äntligen fick vi se vad Xbox Series X kommer att prestera. Och detta är Gen 1 spel. Kommer bara bli bättre och bättre. Bright Memory Infinite, som garanterat INTE utvecklas av EN enda hen, såg faktiskt fantastiskt bra ut. Undrar hur Juni Inside Xbox kommer vara?

Det är väl det som är problemet, vi fick inte alls se vad Series X faktiskt går för? Det vi fick se är generella förädlingar som hela branschen går igenom, oberoende av plattform.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fearnox:

I gameplay så ska det väl visas hur spelet kommer se ut för spelaren när han väl spelar spelet.
Det bör finnas HUD ifall det används i spelet och spelet ska spelas med samma metoder som när man kommer spela spelet(inte en skriptad sekvens alltså, utan någon som faktist spelar).
Annars så är det väl en form av in-game cinematics.

Vissa av spelen verkade mysiga, men inget poängterades att vara next-gen.
Så ska man gå på denna presentation så är next-gen bara högre fps, upplösning och laddningstider verkar det som, alltså svårt att visa skillnader i presentationer.

Dom kunde i alla fall haft en kvart på slutet där någon spelar ett spel och berättar vad som förbättras med Series X, nu så var det Series X-enhanced, vilket sa nada om hur det blir.

Varför ska man uppgradera till series X när det ändå verkar vara samma spel, som denna presentation också verkar peka på, hoppas att dom är lite seriösare framöver.

Ifall dom kommer visa mer senare så är man lite nyfiken på hur nära lanseringen dom vill att förhandsbokningarna ska komma, nu ligger vi omkring 6 månader ifrån, utan pris, gameplay eller line-up av spel.

Jag förklarade bara hur de tänkte, inte hur det egentligen är.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Handlar nog om att hela showen var tråkig, inte just den biten.

Men för att förklara. Vissa delar är sådant som kommer upp i gameplay (alltså inte en förrenderad trailer), men vi fick alltså inte se något riktigt gameplay där man styr karaktären.

Såg inte hela så jag tror på ditt ord.

Nej precis, ingen HUD eller något alls åt det hållet.

12
Skriv svar