Project Reality ger WW2 till Battlefield 2

Robot
Project Reality ger WW2 till Battlefield 2

Den numera fristående modden ger sig i kast med västfronten.

#battlefield-2, #project-reality


Medlem

Trevligt!
---
Får i sammanhanget också nämna Hell let Loose som jag köpte rätt tidigt men inte spelat förrän den senaste veckan, så här långt föredrar jag HLL framför Postscriptum.
Spelet fungerar riktigt bra och är en skön upplevelse.
Obs Rambo är kört, tålamod, försiktighet och mycket krypa gäller

Ser någorlunda hyggligt ut på användarfronten, lätt att hitta en server att spela på.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

PR är så fruktansvärt bra. Även 2020 är det bättre än Squad, Post Scriptum, Hell Let Loose och ARMA.

Medlem
Skrivet av lolmannen123:

PR är så fruktansvärt bra. Även 2020 är det bättre än Squad, Post Scriptum, Hell Let Loose och ARMA.

This

Spelar fortfarande på helgnätterna för att återuppleva den totala spelupplevelsen, peaken var för ett antal år sedan när man satt med sina klanpolare och väntade varje kväll och lirade i flera timmar

Riktigt kul att det fortfarande är rätt så aktivt

Medlem
Skrivet av totte1015:

peaken var för ett antal år sedan när man satt med sina klanpolare och väntade varje kväll och lirade i flera timmar

Vad väntade ni på?

Är detta realistiskt i den meningen att en träff innebär att du om du inte dör på direkten åtminstone får livea förlamad resten av spelrundan? Jag är så trött på spel där man kan ha lagt sig i det perfekta bakhållet, sätter några kulor i mjälten på sin motståndare som sedan vänder sig om och gör slut på en.

Medlem

Project Reality <3

Älskade PR, men Post Scriptum känns som den rättfärdige uppföljaren. Ingen idé att gå tillbaka till BF2 motorn och härja igen här, även om det lockar med originalutvecklarna.

Medlem

Kan jag skaffa PR helt gratis eller behöver jag något?

Inaktiv
Skrivet av Haddock:

Kan jag skaffa PR helt gratis eller behöver jag något?

Helt gratis.
realitymod.com

Medlem

The music, based on a traditional Irish tune, used in:

Simple Minds - "Belfast Child"
https://youtu.be/7vhhTvcLoRw

and in:

Loom - "Emerald Suite"
https://youtu.be/ZV6JuqQ_95w


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av lolmannen123:

PR är så fruktansvärt bra. Även 2020 är det bättre än Squad, Post Scriptum, Hell Let Loose och ARMA.

Utav ren nyfikenhet, vad är det som gör PR generellt bättre än exempelvis squad, senaste versionen.

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

Utav ren nyfikenhet, vad är det som gör PR generellt bättre än exempelvis squad, senaste versionen.

Nu har jag inte spelat på 5 år eller nåt men Project Reality har mer av allt.
Det är mycket svårare att gå Rambo i PR än i Squad för man rör sig långsammare och det är svårare att träffa på längre avstånd så det krävs oftast mer teamwork.
Banorna i PR är många fler och mycket mer varierade än de i Squad. T.ex. finns det täta djungelbanor där man kan smyga runt i ormbunkar samt stora stadsbanor.
I PR har vissa klasser rep och änterhakar som man kan använda för att klättra upp eller ner för stora stup eller byggnader och det är ofta också mer vertikalitet i banorna. Det kan finnas grottsystem eller berg där det krävs att man klättrar med rep.
Det finns riktigt vatten på banorna som man kan simma i eller åka gummibåt.
Det finns många fler fraktioner, olika Europeiska länder, Kina, Israel vs. Hamas, Afrikanska fraktioner.
Det finns mycket fler fordon och det finns attackhelikoptrar, stridsflygplan, båtar o.s.v
Det finns även både modernt krig samt Vietnam och WW2.

Medlem

Så himla trevligt, men för bövelen, det är 8 år för sent..

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Nu har jag inte spelat på 5 år eller nåt men Project Reality har mer av allt.
Det är mycket svårare att gå Rambo i PR än i Squad för man rör sig långsammare och det är svårare att träffa på längre avstånd så det krävs oftast mer teamwork.
Banorna i PR är många fler och mycket mer varierade än de i Squad. T.ex. finns det täta djungelbanor där man kan smyga runt i ormbunkar samt stora stadsbanor.
I PR har vissa klasser rep och änterhakar som man kan använda för att klättra upp eller ner för stora stup eller byggnader och det är ofta också mer vertikalitet i banorna. Det kan finnas grottsystem eller berg där det krävs att man klättrar med rep.
Det finns riktigt vatten på banorna som man kan simma i eller åka gummibåt.
Det finns många fler fraktioner, olika Europeiska länder, Kina, Israel vs. Hamas, Afrikanska fraktioner.
Det finns mycket fler fordon och det finns attackhelikoptrar, stridsflygplan, båtar o.s.v
Det finns även både modernt krig samt Vietnam och WW2.

Ok ah kul att höra vad folk tycker själv tycker jag att squad är bättre, mest för att jag har lättare att leva mig in i det med modern grafik.
Avsaknad av teamwork har jag bara stött på när det är free weekend och det är influx med spelare som inte kört förut.

Om det är squad du inte lirat på 5 år så kan det vara värt att kolla in igen, har hänt sjukt mycket.

1
Skriv svar