Äntligen ny Bloodlines 2-trailer

Robot
Äntligen ny Bloodlines 2-trailer

Kommer till Series X med Series X-fördelar.

#bloodlines-2, #xbox-series-x


Inaktiv

Mja vet inte riktigt.
Får lite samma känsla som nyaste Thief eller Mafia 3. Vanliga AAA-dussinspel som man marknadsför som uppföljare till klassiska mästerverk. Denna trailer var ganska intetsägande.
Också intressant att man hade mer uttrycksfulla ansikten i första spelet från 2004, tack vare Source-motorn visserligen men ändå.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_306295:

Mja vet inte riktigt.
Får lite samma känsla som nyaste Thief eller Mafia 3. Vanliga AAA-dussinspel som man marknadsför som uppföljare till klassiska mästerverk. Denna trailer var ganska intetsägande.
Också intressant att man hade mer uttrycksfulla ansikten i första spelet från 2004, tack vare Source-motorn visserligen men ändå.

Jag tyckte då folket runt granen hade väääldigt uttrycksfulla ansikten 😁
Skämt åsido så kändes det och animationerna lite väl 2010 ut

Medlem

Kommer nog att bli bra. Men fortfarande inget släppdatum?! Merde!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Såg inget vidare ut visuellt. Animationerna var ju nära på bättre i Gruntz från 1999.

Medlem

Förstår inte alls varför det ser ut som ett Xbox360 spel 2020.

Medlem

Jag tror att det här blir ett bra spel, gissar på 3.5 av 5.
Men jag tror inte att själen från första Bloodlines är kvar.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Har inga större problem med grafiken. Visst, det var inte supersnyggt, men tillräckligt bra för min del. Och även om trailern inte visade så mycket av själva spelet gillade jag trailern i sig.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Tycker det ser lite åldrat ut rent tekniskt, har fortfarande höga förväntningar.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Jag tror att det här blir ett bra spel, gissar på 3.5 av 5.
Men jag tror inte att själen från första Bloodlines är kvar.

Jag vet inte ens om någon från original Troika är delaktiga i projektet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

För mig räckte det att se halva trailern. Nu vet jag mer än tillräckligt för att vare sig läsa mer om spelet eller se några trailers förrän det släpps. Blir ett givet köp. Nog för att det knappast kan leva upp till originalet, men det ser ändå härligt psykadeliskt ut. Ser fram mot det

Jag kan för övrigt inte förstå varför man kritiserar grafiken. Det är inte som att ettan blev en kultklassiker för att det var något tekniskt underverk. Snarare tvärtom, trots sina brister. Bara man förmpr fånga en bråkdel av atmosfären från föregångaren kommer det här bli fantastiskt, oavsett hur det ser ut.

****

Skrivet av Ravenknight:

Jag vet inte ens om någon från original Troika är delaktiga i projektet.

Brian Mitsuda är med på Bloodlines 2-tåget, så manus borde bli bra.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

ser kasst ut.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag har mina farhågor, men grafiken är nog det sista jag bryr mig om när det gäller Bloodlines.

Medlem

Trevligt julfirande i inledningen...var tvungen att snegla över axeln hela klippet igenom så inte grabben vaknat och smugit upp. Vill ju inte att han ska bli traumatiserad för all framtid o_O

Medlem

Känns som gammal footage som skapats innan men inte visats.

De har ju kört en massa animationslipande grejer med motion capture bara någon månad sen, hoppas detta är byggt på äldre versioner.

Bara Elifs(?) ansiktsanimationer ser bra ut. Allt annat ser väldigt stelt ut.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Bryr mig inte om grafiken eller animationerna, det är inte dom delarna som gjorde första Bloodlines så fantastiskt bra, utan stämningen, karaktärerna, storyn osv. Men jag tyckte tyvärr att trailern var riktigt tråkig, så där töntigt "edgy" på ett dåligt sätt.

Men jag är ändå fortfarande väldigt intresserad av spelet, och gissar på att jag kommer köpa det när det släpps bara för att jag gillar det första spelet så mycket, att spela ett nytt Bloodlines är helt enkelt en risk värd att ta.

Hoppas att det nästa dom visar är något som jag upplever som mer positivt.

eld
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Också intressant att man hade mer uttrycksfulla ansikten i första spelet från 2004, tack vare Source-motorn visserligen men ändå.

Alltså, det stämde bra när sourcemotorn var ny, men nu är riggarna långt mer komplicerade än de från halflife 2 och bloodlines.

Tror du tänker mer på stilen de hade på ansiktena och animationerna i första bloodlines (som även jag gillar rätt mycket)

Medlem

Problemet med Bloodlines 2 är att det ser gratiskt inte mycket bättre ut än Bloodlines 1, och staden är lika tom som Bloodlines 1. Bloodlines 1 hade ursäkten att tekniken var inte bra nog. Bloodlines 2 verkar tyvärr bara bli pannkaka, vilket är väldigt synd. Jag saknar V:TM spel, men detta känns som kalkon redan nu.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Problemet med Bloodlines 2 är att det ser gratiskt inte mycket bättre ut än Bloodlines 1, och staden är lika tom som Bloodlines 1. Bloodlines 1 hade ursäkten att tekniken var inte bra nog. Bloodlines 2 verkar tyvärr bara bli pannkaka, vilket är väldigt synd. Jag saknar V:TM spel, men detta känns som kalkon redan nu.

Jag rekommenderar att du går tillbaka, kollar på lite gamla screenshots för detta är som draget ur röven och 100% osant.

Däremot håller jag med om att det kunde sett bättre ut, men det är en liten studio och jag misstänker att de lägger större fokus och resurser på story och skådespel än vad de gör på animationer, vilket är det de gör allra bäst.

Medlem

Minns vilken plåga det var att ta sig igenom förra spelet pga alla buggar. Men man fortsatte för den intressanta storyn och blev rikligt belönad. Håller det väldigt högt på min personliga lista. Körde som Malkavian och det var sjukt kul med alla crazy dialoger

Avvaktar nog med detta tills det har gått några månader efter release.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Det ser ju bitvis rätt fult ut, men struntsumma. Bara det är mörkt och nihilistiskt, vilket det verkar som av trailern. Jag gillar't.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag rekommenderar att du går tillbaka, kollar på lite gamla screenshots för detta är som draget ur röven och 100% osant.

Däremot håller jag med om att det kunde sett bättre ut, men det är en liten studio och jag misstänker att de lägger större fokus och resurser på story och skådespel än vad de gör på animationer, vilket är det de gör allra bäst.

Ok, jag mindes grafiken fel, den är definitivt bättre. Resten av mina poänger kvarstår:

Bloodlines 1, downtown:

Bloodlines 2, downtown:

Lika folktomt på båda. Samt, 3 pers i KÖ till en TOM klubb. Jodå, jättebra inlevelse, fullt logiskt...
Bloodlines 1 & 2, klubben:

Båda klubbar lika tomma. Båda klubbar lika dålig dans.

Det känns som en grafiskt upphottad version, annars har den alla fel BL1 gjorde. Från första gameplay videon verkade striderna apdåliga.

Att du kan börja som Tremere och bara kunna deras thaumaturgy som en vanlig disciplin är fan skandal.

Deras maskeradsystem är djupt söndrigt, visat i gameplay videon de visade 2019. Jag hoppas de fixar det innan launch, men jag betvivlar det.
Samt att BL2 verkar woke på deras egen beskrivning, Vampire: The Masquerade har inte varit politiskt korrekt på något sätt, jag hoppas verkligen att detta inte är det heller. Men de har redan pratat om att Malkavernas galenskap måste portätteras rätt så ingen blir kränkt.

Jag hoppas jag har fel, men de har nämnt mer än en gång att deras politiska influenser påverkar hur de skriver spelet.


signatur

I drank what?

Ase
Medlem

Bara det blir bra rollspelsmässigt så e det helt ok med lite halv-taskig grafik.
& för allt i världen så håller jag tummarna att det inte blir kosolliferat då går det bort totalt, allt för många spel som gått i den fällan gjort det enkelt att spela flyter på utan handling låg fov osv

Gen
Medlem

Tycker den grafiska stilen påminner lite om BioShock Infinite. Var ju heller inte grafisk mästerverk men ändå tillräckligt bra för att just den biten skulle gå hem.

Medlem

för mig klart som många säger är det lite dålig grafik och inte finslipat och lite "fyrkantigt" men för mig spelar alltid gameplay mest roll, men hos recensenter lär dom ju inte få plus poäng för grafiken iaf

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ok, jag mindes grafiken fel, den är definitivt bättre. Resten av mina poänger kvarstår:

Bloodlines 1, downtown:
https://gamespot1.cbsistatic.com/uploads/original/gamespot/im...

Bloodlines 2, downtown:
https://i.imgur.com/xhBl7TS.png

Lika folktomt på båda. Samt, 3 pers i KÖ till en TOM klubb. Jodå, jättebra inlevelse, fullt logiskt...
Bloodlines 1 & 2, klubben:
https://i.imgur.com/wzb3our.png

https://i.imgur.com/qoa8EWe.png

Båda klubbar lika tomma. Båda klubbar lika dålig dans.

Det känns som en grafiskt upphottad version, annars har den alla fel BL1 gjorde. Från första gameplay videon verkade striderna apdåliga.

Att du kan börja som Tremere och bara kunna deras thaumaturgy som en vanlig disciplin är fan skandal.

Deras maskeradsystem är djupt söndrigt, visat i gameplay videon de visade 2019. Jag hoppas de fixar det innan launch, men jag betvivlar det.
Samt att BL2 verkar woke på deras egen beskrivning, Vampire: The Masquerade har inte varit politiskt korrekt på något sätt, jag hoppas verkligen att detta inte är det heller. Men de har redan pratat om att Malkavernas galenskap måste portätteras rätt så ingen blir kränkt.

Jag hoppas jag har fel, men de har nämnt mer än en gång att deras politiska influenser påverkar hur de skriver spelet.

Vad jag förstått gällande politiska inslag handlar mer om att dem porträtterar en mörkare version utav real life politiska events.

Fanns rädsla för "SJW" influenser i början, men många blev lite förvirrade utav vad dem menar med politiska inslag.

Vampyrer i World of Darkness är extremt politiska varelser då hierarki och maktpositioner är extremt drivet utav deras odöda ego och i den världen spelar e.g inte kön eller dylikt någon roll då vampyrer inte är definierade utav sådant på samma sätt som människor.

Vad jag förstått kring malkavians handlade det mer om en mer mognare approach till psykisk ohälsa. Detta beror nog mycket på olika händelser i USA där psykisk ohälsa är en slags taboo pga skolskjutningar och dylikt de senast 15 åren. Att dem kan få mycket skit om dem hade gått tillväga som dem gjorde i BL1.

Men det är enbart min uppfattning.

Jag hoppas innerligt att det inte blir en extrem SJW grej i slutet. World of Darkness är vad det ska vara, damned and ruthless.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Vad jag förstått gällande politiska inslag handlar mer om att dem porträtterar en mörkare version utav real life politiska events.

Fanns rädsla för "SJW" influenser i början, men många blev lite förvirrade utav vad dem menar med politiska inslag.

Vampyrer i World of Darkness är extremt politiska varelser då hierarki och maktpositioner är extremt drivet utav deras odöda ego och i den världen spelar e.g inte kön eller dylikt någon roll då vampyrer inte är definierade utav sådant på samma sätt som människor.

Vad jag förstått kring malkavians handlade det mer om en mer mognare approach till psykisk ohälsa. Detta beror nog mycket på olika händelser i USA där psykisk ohälsa är en slags taboo pga skolskjutningar och dylikt de senast 15 åren. Att dem kan få mycket skit om dem hade gått tillväga som dem gjorde i BL1.

Men det är enbart min uppfattning.

Jag hoppas innerligt att det inte blir en extrem SJW grej i slutet. World of Darkness är vad det ska vara, damned and ruthless.

Jag håller med dig, hoppas på det bästa, men jag är orolig. Älskat V:TM sedan jag upptäckte 3rd edition tidigt 2000-tal. Hoppas de inte pajar det, men inställningen till Malkar och Tremere gör mig orolig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag håller med dig, hoppas på det bästa, men jag är orolig. Älskat V:TM sedan jag upptäckte 3rd edition tidigt 2000-tal. Hoppas de inte pajar det, men inställningen till Malkar och Tremere gör mig orolig.

Vi får hoppas på det bästa tillsammans, haha.

Vilken inställning då? Jag har inte följt eller känner till vad det handlar om.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Vi får hoppas på det bästa tillsammans, haha.

Vilken inställning då? Jag har inte följt eller känner till vad det handlar om.

Att Thaumaturgy är en disciplin som du bara kan expa upp (och Thaumaturgy är allt UTOM det, eftersom det eg. inte är en disciplin alls.). Ang. Malkavians mentala sjukdom så vill de inte kränka någon och är försiktiga.

V:TM är allt utom PK, så fattar inte varför de går den vägen med Malkarna. De är lika olika som alla andra människor, alla delar inte samma galenskap. Det enda de delar är Madness Network.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar