Dessa spel uppgraderas gratis från Xbox One till Series X

Robot
Dessa spel uppgraderas gratis från Xbox One till Series X

Tio smart delivery-titlar. Plus EA:s snålvariant.

#smart-delivery, #xbox-series-x


Medlem

Jag undrar lite hur uppgraderingen fungerar, om det är så enkelt så som att bara sätta in skivan från xbone och Series X känner av den och uppdaterar spelats utgåva av sig själv?

NuZ
Testpilot
Skrivet av InsaneSharky:

Jag undrar lite hur uppgraderingen fungerar, om det är så enkelt så som att bara sätta in skivan från xbone och Series X känner av den och uppdaterar spelats utgåva av sig själv?

Jag tror det. Nog inte svårare än nu när du spelar upphottade 360 spel på one x


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Gillar Microsofts satsning att göra Xbox till ett ekosystem snarare än en konsolserie. Verkar funka, hoppas det håller i längden.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Vilken bedrift, och inte alls något som borde varit standard sedan länge nu.

Nvidia, AMD och Intel borde kanske också köra med liknande reklam. Dessa spel uppgraderas gratis när du köper ny hårdvara...

🤭

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vilken bedrift, och inte alls något som borde varit standard sedan länge nu.

Nvidia, AMD och Intel borde kanske också köra med liknande reklam. Dessa spel uppgraderas gratis när du köper ny hårdvara...

🤭

Ja, men nu har det ju faktiskt inte hittills varit någon standard, hur självklart man än tycker det borde vara.
Förresten så gör väl inte Nvidia, AMD och Intel några spel? Så varför skulle dom få goodwill för uppgradering av spelet?

Medlem

Synd att vi inte hade det redan i början av på
gående gen. Förlorade ca 2000kr på det.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Grukk:

Gillar Microsofts satsning att göra Xbox till ett ekosystem snarare än en konsolserie. Verkar funka, hoppas det håller i längden.

Samma här. Skulle vilja se dem göra en egen spelmotor som de släppte likt Unreal & Unity. Tror det är dessa 2 som håller tillbaka allt lite eftersom alla använder dem. Microsoft tror jag är rätt företag för denna uppgift.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av InsaneSharky:

Jag undrar lite hur uppgraderingen fungerar, om det är så enkelt så som att bara sätta in skivan från xbone och Series X känner av den och uppdaterar spelats utgåva av sig själv?

Så är det. En skiva fungerar bara som licens, Smart Delivery garanterar att du alltid har rätt version för hårdvaran som du spelar på.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Ja, men nu har det ju faktiskt inte hittills varit någon standard, hur självklart man än tycker det borde vara.
Förresten så gör väl inte Nvidia, AMD och Intel några spel? Så varför skulle dom få goodwill för uppgradering av spelet?

Tja de måsta fixa drivrutiner och ibland är de mer direkt involverade med tex ray tracing stöd. (Kan ha varit lite sarkasm i det jag sa också)

Poängen var att det är ganska B att ta kred för att fixa ett problem konsolerna själva skapat.

Lite som att skriva om FOV-slider i ett spel som en feature. Eller en rörmockare som inte längre använder blyrör förväntar sig en klapp på axeln.

Får mig att tänka lite på det här klippet...
https://youtu.be/B0B_ekSrsEk

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tja de måsta fixa drivrutiner och ibland är de mer direkt involverade med tex ray tracing stöd. (Kan ha varit lite sarkasm i det jag sa också)

Poängen var att det är ganska B att ta kred för att fixa ett problem konsolerna själva skapat.

Lite som att skriva om FOV-slider i ett spel som en feature. Eller en rörmockare som inte längre använder blyrör förväntar sig en klapp på axeln.

Får mig att tänka lite på det här klippet...
https://youtu.be/B0B_ekSrsEk

Grejen är väl som vanligt helt enkelt pengar.
Nvidia släpper hela tiden nya bättre grafikkort i en takt som passar konsumenterna.
Går ungefär i samma stil som mobiltillverkarna släpper sina nya flaggskepp i en uträknad intervall.
Kanske flummiga liknelser, men tycker inte Sony, Microsoft eller Nintendo mjölkar oss värre än någon annan. 😉

Medlem

Den här "smart" delivery "feature:n" har funnits på PC sen..ja, när kom första PCn, 1978? 🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

Den här "smart" delivery "feature:n" har funnits på PC sen..ja, när kom första PCn, 1978? 🙂

Så spel från 78 får automatiskt ray tracing och 4K nu för tiden? Najs.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så spel från 78 får automatiskt ray tracing och 4K nu för tiden? Najs.

I alla fall 4K 60 FPS. I vart fall sen jag skaffade RTX 2080. 99% av min backlogg.

Sen finns ju moddar till i princip allt. Kan se bättre ut än med raytracing. Till exempel Tomb Raider i 3D (inte den 3D de flesta tänker på utan med glasögon som på BIO ). Ett annat exempel är Silent Hill 2 Directors Cut med diverse moddar - ser ut som ett PS4 Pro spel anno 2020. Glada miner när man spelar.

Medlem
Skrivet av A1200G:

I alla fall 4K 60 FPS. I vart fall sen jag skaffade RTX 2080. 99% av min backlogg.

Sen finns ju moddar till i princip allt. Kan se bättre ut än med raytracing. Till exempel Tomb Raider i 3D (inte den 3D de flesta tänker på utan med glasögon som på BIO ). Ett annat exempel är Silent Hill 2 Directors Cut med diverse moddar - ser ut som ett PS4 Pro spel anno 2020. Glada miner när man spelar.

Ja såklart, det kryphålet har PC med moddar. Men det är knappast en automatisk lösning. Silent Hill 2 släpptes ändå efter 2000 och inte på 70-talet.

1
Skriv svar