EA bekräftar att Star Wars Jedi: Fallen Order bara var starten för varumärket

Robot
EA bekräftar att Star Wars Jedi: Fallen Order bara var starten för varumärket
Moderator | Testpilot

Inte mig emot! Första var riktigt kul. Aningen biased, men hade gärna sett fler RPG-element för att göra utforskningen lite mer spännande. Mycket av det man hittade kändes inte så viktigt tyvärr.

Går ju att lösa på andra sätt också dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Håller med, spelet hade varit ännu bättre med mer RPG-element i sig.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte mig emot! Första var riktigt kul. Aningen biased, men hade gärna sett fler RPG-element för att göra utforskningen lite mer spännande. Mycket av det man hittade kändes inte så viktigt tyvärr.

Går ju att lösa på andra sätt också dock.

Instämmer även jag; enda som saknades var mer RPG-element. Utöver det var det ett riktigt grym Star Wars-spel värt namnet!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte mig emot! Första var riktigt kul. Aningen biased, men hade gärna sett fler RPG-element för att göra utforskningen lite mer spännande. Mycket av det man hittade kändes inte så viktigt tyvärr.

Går ju att lösa på andra sätt också dock.

Jag behöver egentligen inte mer RPG som krav men något annat än en ny färg på ponchon hade suttit fint för att motivera utforskandet.

Medlem

När Medal of honor är färdigt så hoppas man på ett nytt "riktigt" star Wars spel i VR.
Vader immortal gjordes inte av nån EA-studio men det visade att star Wars verkligen passar i VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

När behöver EA förlänga licensen? 2021?
Kommer de förlänga tro?

Medlem
Skrivet av Molotov:

När Medal of honor är färdigt så hoppas man på ett nytt "riktigt" star Wars spel i VR.
Vader immortal gjordes inte av nån EA-studio men det visade att star Wars verkligen passar i VR.

Och efter allt Beat Saber är man redan redo

Moderator | Testpilot
Skrivet av rosski:

Jag behöver egentligen inte mer RPG som krav men något annat än en ny färg på ponchon hade suttit fint för att motivera utforskandet.

Ska erkänna att jag är lite trångsynt, men utan fler RPG-element har jag svårt att tänka mig vad för mer intressant man kan hitta. Även om man skulle få mer HP och force så skulle även det bli tråkigt i längden.

Behöver ju inte vara jätte stora saker, en hilt/kristall för ljusabeln som gör att du får mer skada. Om man inte vill gå mot RPG kan man ju försöka slänga dit något item som gör att det känns mer värt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Och efter allt Beat Saber är man redan redo

Haha en kompis trodde faktiskt att Beat saber var ett star Wars spel innan han provade


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

får la gå mot mängden då och erkänna att jag tyckte senaste spelet var riktigt kasst, striderna var helt ok men bandesignen var ju helt värdelös imho, aja det är ju min högst personliga åsikt och det är ju kul att folk som tycker om det får mer

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

När behöver EA förlänga licensen? 2021?
Kommer de förlänga tro?

De tecknade ett 10-årigt avtal med Star Wars 2013, så den borde gå ut 2023.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

När EA säger ”Det här är starten” så tänker jag bara ”Det här är slutet”. Fallen Order var ett bra spel, men EA kommer hitta sätt att förstöra det på.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Behöver ju inte vara jätte stora saker, en hilt/kristall för ljusabeln som gör att du får mer skada. Om man inte vill gå mot RPG kan man ju försöka slänga dit något item som gör att det känns mer värt.

Ett ord, NEJ!
En ljussabel är en ljussabel, inget jävla damage hit och dit.
Kosmetiskt räcker gott och väl.
De kan lägga sin tid på att bygga en större värld med mer innehåll.

Moderator | Testpilot
Skrivet av loerk:

Ett ord, NEJ!
En ljussabel är en ljussabel, inget jävla damage hit och dit.
Kosmetiskt räcker gott och väl.

Varför spelar det roll om det är en ljussabel gentemot säg ett vanligt svärd? Vi har ju tonvis med spel, även de som anses vara de bästa, som har "starkare" ljussablar. Visst det är inte logiskt, men inget RPG är logiskt när det kommer till den biten.

Kosmetiskt för mig gör det inte värt att utforska då det bara gör att jag ser annorlunda ut. Det blir tråkigt. Tänk ett Metroidvania där man bara får en annan dräkt utan några effekter, där snackar vi snark.

Som jag också skrev behöver det inte just vara RPG. RPG är dock ett enkelt sätt att dela ut mer intressanta föremål åt spelaren. En kosmetisk belöning tycker jag bör vara ovanlig. När man får dem hela tiden känns det så meningslöst när men dessutom bara kan använda en av dem. När man får något som gör dig starkare, oavsett hur det är implementerat, så känns det som man faktiskt tar sig någonstans, iallafall i mitt tycke

Skrivet av loerk:

De kan lägga sin tid på att bygga en större värld med mer innehåll.

En större värld som är fylld med ännu mer tråkiga saker att hitta? Precis det som kommer hända om det blir stötte och allt fylls med kosmetiska saker. En blandning hade givetvis varit bäst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av loerk:

Ett ord, NEJ!
En ljussabel är en ljussabel, inget jävla damage hit och dit.
Kosmetiskt räcker gott och väl.
De kan lägga sin tid på att bygga en större värld med mer innehåll.

Fast ljussabeln fungerade ju inte ens som den "borde" i det redan släppta spelet. Fick ju slå folk och fauna en jäkla massa gånger för att de skulle kola. Ser inte riktigt problemet med att kunna "uppgradera" skadan.

Medlem

Tyckte spelet var helt ok. Hade gärna sett lite mer customization bara.

Medlem

Tyckte om spelet, kände dock att det var ett väldigt "säkert kort", både i handling och gameplay. Jag hoppas de spinner vidare med customization och RPG-element, känns som om det finns en hel del potential om vi får lite mer "djup" i nästan alla spelets aspekter.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Medlem

@Molotov: Skall vara det för att jag skall hoppa på vr-tåget.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

@uberpwnage2.0: En värld mer åt AC odessy eller witcher 3 hållet skulle nog fungera.
Med en valfrihet åt att nerda in helt eller bara köra storyline.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

@Molotov: Skall vara det för att jag skall hoppa på vr-tåget.

Gillar man Star Wars så är Vader immortal helt klart värt att testa.
Spelet ser snyggt ut på alla plattformar och är verkligen "immersive" som man brukar säga
Tyvärr så går det lite "på räls" så själva spelmomenten kan man tycka det snålas på.
Men det är pga det ska inte räknas som "spel" utan som en "upplevelse".
Spel från Star wars universumet får bara EA ge ut.

Så man kan ju hoppas dom kan göra ett riktigt Star wars spel till VR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det känns lite som ett stapplande prov för att se om det är lönande att fortfarande köra singelspel istället för dessa f.rbenade onlinespel med oförskämda fjortisar som förstör hela upplevelsen.
Fram med fler bra singelspel säger jag.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

@Molotov: Räcker inte med en handfull spel för att jag skall lägga ut en bunte pengar.
Hoppas att det finns en hög spel som är bra när nästa generation vr kommer.
MVH Mr B


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

@Molotov: Räcker inte med en handfull spel för att jag skall lägga ut en bunte pengar.
Hoppas att det finns en hög spel som är bra när nästa generation vr kommer.
MVH Mr B

Jag tänkte mer om du hade eller kan prova nånstans.
Förstår mycket väl att VR inte är för alla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sten-greger:

@uberpwnage2.0: En värld mer åt AC odessy eller witcher 3 hållet skulle nog fungera.
Med en valfrihet åt att nerda in helt eller bara köra storyline.

Jag tycker ändå det simpla och mer linjära formatet var trevligt. Det jag önskar är mer intressanta saker att hitta när man utforskar. Att bara få något kosmetiskt är inte intressant för min del.

Då spelet lånar så otroligt mycket från Souls-serien hade jag gärna sett att fler rollspelselement följde med också. Metroid-serien är ganska likt ändå. Där finns det inga levlar och olika armor/vapen man får i överflöd som ger mer skada, men det fanns bättre och mer användbara uppgraderingar.

Nu överdriver jag, men i Fallen Order kändes det som att det enda man hittade var kläder och massa strunt till din ljussabel (som knappt syns när man springer runt för övrigt). Jag vill gärna se att min karaktär utvecklas i den där typen av miljö.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Gillade spelet mycket, 100%-ade det till och med. Metroidvania-stuket var väldigt trevligt, men precis som @uberpwnage2.0 säger så var belöningarna lite trista men det kan de ju enkelt förbättra.


signatur

Jump in.

För mycket spindlar sniglar och plattformande annars rätt bra .

Håller med om att bara hitta kosmetisk loot va inte kul


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

När EA säger ”Det här är starten” så tänker jag bara ”Det här är slutet”. Fallen Order var ett bra spel, men EA kommer hitta sätt att förstöra det på.

Tänker likadant. Får en känsla (baserat på inget) att EA var lite mer slappa under utvecklingen av Fallen Order men nu när dom såg försäljningen kommer dom detaljstyra utvecklingen och pressa in en massa "surprise boxes" i nästa spel.

Skribent
Skrivet av Petrik:

får la gå mot mängden då och erkänna att jag tyckte senaste spelet var riktigt kasst, striderna var helt ok men bandesignen var ju helt värdelös imho, aja det är ju min högst personliga åsikt och det är ju kul att folk som tycker om det får mer

Nu håller jag inte riktigt med dig i att det var "kasst". Men jag tycker spelet kändes väldigt mellanmjölk, säkra kort lånade från andra spel som staplades på varandra. Tycker överlag spelet saknade finess och är själv väldigt förvånad över hur bra spelet tagits emot. Kanske säger mer om hur lågt ribban är satt när det gäller EA och SW-licensen....tvyärr...


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar