Rykte: EA släpper remaster på Mass Effect-trilogin inom ett år

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har inte spelat Mass effect.
Jo första spelet en "pirat version" på PC som buggande ur ganska tidigt och sen tänkte jag.
Äh det verkade vara skit endå.
Kanske borde äta upp min hatt?

Första spelets tidiga piratade versioner hade en "feature" att spelet buggade ur tidigt i storyn och inte gick att spela längre, utan att det var uppenbart att det var p.g.a. kopieringsskydd. Kommer ihåg att forumen fylldes av felrapporter om detta innan det blev klargjort att det var ett kopieringsskydd. Så kanske var det du stötte på?

Medlem
Skrivet av werik:

Första spelets tidiga piratade versioner hade en "feature" att spelet buggade ur tidigt i storyn och inte gick att spela längre, utan att det var uppenbart att det var p.g.a. kopieringsskydd. Kommer ihåg att forumen fylldes av felrapporter om detta innan det blev klargjort att det var ett kopieringsskydd. Så kanske var det du stötte på?

Det var det säkert


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Yay, remaster. För att de är för inkompetenta att göra nåt nytt istället, eller få tillbaka ME:A på banan igen och slutföra trilogin... Så istället så tar de nåt de redan gjort, tweakar lite och säljer spelet igen till massan. Double the money, double the fun! (iaf om du är VD eller aktieägare).

Medlem

Nå, Bioware kan ju inte göra bra spel längre så det skadar väl inte att fixa till de gamla.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Nå, Bioware kan ju inte göra bra spel längre så det skadar väl inte att fixa till de gamla.

Ja, har ju varit riktigt tunt med spel i dess kaliber många år nu så det vore ju helt klart bättre än inget alls.

Medlem

Kan tänka mig att betala någon hundring för en remaster av trilogin, men då ska alla DLC ingå. Annars är det blankt nej med tanke på hur EA kan prissätta saker.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Nå, Bioware kan ju inte göra bra spel längre så det skadar väl inte att fixa till de gamla.

Exakt! Ser fram emot detta. ME 1-3 var en sanslöst bra trilogi så jag spelar det gärna igen fast i bättre kvalité

Medlem
Skrivet av Tomten:

Härligt, denna gång ska jag vara lite vågad i mina val och satsa på det gröna slutet!

(Ja, Jag är fortfarande småsur på trean.)

Jag håller med dig. Så dålig som 3an var, så är det inte lönt att spela om trilogin.


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Jag håller med dig. Så dålig som 3an var, så är det inte lönt att spela om trilogin.

Jag gillar serien (trilogin) generellt, men tvåan var sämst i min mening, trean körde jag långt efter release så det kan hända att dom han fixa lite skit där...

12
Skriv svar