Denna logga visar att spelet är Xbox Series X-trimmat

Robot
Denna logga visar att spelet är Xbox Series X-trimmat

Kommer bli en vanlig syn, lovar Microsoft.

#microsoft, #xbox-series-x


Gnällkuk

Kanske kommer att klarna i afton, men vet riktigt vad det är man menar? Om jag ser den här loggan, kan jag då förvänta mig att spelet inte fått någon större kärlek för PC-versionen? Vad exakt är kraven för att loggan ska pryda spelet?

Känns ju som att alla spel som släpps på respektive konsoler borde vara optimerade för dessa? Känns mest som ett intetsägande PR-trick för att få folk att tro att spelet är klart bättre på Series X än PS5, vilket väl skulle kunna stämma men vore nog bra med förtydligande från Microsofts sida vad loggan står för.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Jäklar vad löjligt.

Avstängd
Skrivet av neocon:

Det är gött att förstapartsspel till PS5 inte behöver vara kompatibla med andra plattformar/arkitekturer som PC. Finns ingen risk att man sparar på krutet och inte tar vara på den snabba SSD:n i PS5.

Naj.
Jag håller inte med.
Riktigt kul det Microsoft kommit med.
Man behöver inte köpa en ”ny konsol” direkt vid lanseringen.
Man kan avvakta.

Väldigt smart.

Medlem

Bra att både Microsoft och Sony börjar med detta.

Skägg.
10 Chambers

Hur många gånger kommer vi få höra det ikväll? Jag tror på flera bingorader.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hur många gånger kommer vi få höra det ikväll? Jag tror på flera bingorader.

Löser ni bingobricka till kvällens stream?

Medlem

Känns som ren och skär bullshit haha, dem slänger på det som om det har en betydelse, men tror ärligt detta inte har någon som helst betydelse för spelen som kommer, försäljnings teknik rakt av.


signatur

Spela spel är kul ibland.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av miffot:

Känns som ren och skär bullshit haha, dem slänger på det som om det har en betydelse, men tror ärligt detta inte har någon som helst betydelse för spelen som kommer, försäljnings teknik rakt av.

Jag ser detta som nästa generations version av "Xbox One X enhanced"-märkningen i dag. Det kan ju tänkas att det blir vissa skillnader i spelen som spelas på Xbox Series S (som vi tror kommer) respektive Series X.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Dex
Medlem

Ja finns både fördelar och nackdelar med detta. Blir ju lite tråkigt att spelutvecklare inte riktigt kommer utnyttja dom nya konsolerna till max eftersom spelen även ska fungera till den gamla generationen, men samtidigt är det ju riktigt trevligt att man inte behöver den senaste och dyraste konsolen för att spela dom nya spelen.

Lite tveksam till vilket sätt jag föredrar, men måste jag välja så är det ju klart bäst om spelutvecklarna verkligen utnyttjar prestandan och framför allt teknologin i dom nya konsolerna. Känns som det blir dyrt för utvecklarna att utveckla spel som både utnyttjar teknologin i dom nya samtidigt som spelen ska funka på dom gamla konsolerna. Men man får se! Dom kan ju överraska

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dominus:

Löser ni bingobricka till kvällens stream?

Jadå!


signatur
Medlem

Haha hur folk missförstår eller kan vrida detta till något negativt. One X enhanced betyder stor skillnad t.ex. Jag spelar ogärna spel utan det till One X. Steget till Series X är desto större.

Medlem
Skrivet av miffot:

Känns som ren och skär bullshit haha, dem slänger på det som om det har en betydelse, men tror ärligt detta inte har någon som helst betydelse för spelen som kommer, försäljnings teknik rakt av.

Du låter som en sån som går in på Coop, köper det billigaste paketet med fiskpinnar och försöker tillaga dom i en brödrost.

Loggan informerar att det finns Series X versionen är en förbättrad gentemot standard version, inget mer.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Om man ska sälja spel som fungerar på flera plattformar tycker jag det är bra att de tydliggör om det är optimerat för en viss version/plattform. Ser man att det inte är samma version oavsett man kör på gammal plattform eller ny.
Visst man kan gråta över det som ett PR-trick, men jag har hellre en märkning av detta än inte alls.

Avstängd
Skrivet av miffot:

Känns som ren och skär bullshit haha, dem slänger på det som om det har en betydelse, men tror ärligt detta inte har någon som helst betydelse för spelen som kommer, försäljnings teknik rakt av.

Man kan ha en negativ ställning.
Men varför skulle dem ha en anledning att ljuga om något sådant som grafik?

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Man kan ha en negativ ställning.
Men varför skulle dem ha en anledning att ljuga om något sådant som grafik?

Vore inte första gången, så klart man är lite skeptiskt inställd.

Ambassadör
Xbox

Ni som är negativa... Är ni lika förundrade kring "Xbox One X Enhanced" och "PS4 Pro enhanced" ?


signatur

Jump in.

Medlem

Det skiljer ju ändå rätt mycket i storlek på spelen mellan Xbox One och One X, kan ju vara 100% större i och med texturerna. Ni som klagar på att spelen kommer lida utav att göras kompatibla till både PC och Xbox är nog ute och cyklar. En PC med Ryzen 3800X och ett 5700XT anses väl ändå vara rätt "High end" inom PCMR, vilket får mig att tro att detta bara ökar chanserna för att spelen får ännu mer kärlek. Man utvecklar spelen till PC och portar dem till konsol med "Ultra @ 30/60Hz" och "Medium @120hz" som valbara inställningar.

Dex
Medlem
Skrivet av My2nd:

Det skiljer ju ändå rätt mycket i storlek på spelen mellan Xbox One och One X, kan ju vara 100% större i och med texturerna. Ni som klagar på att spelen kommer lida utav att göras kompatibla till både PC och Xbox är nog ute och cyklar. En PC med Ryzen 3800X och ett 5700XT anses väl ändå vara rätt "High end" inom PCMR, vilket får mig att tro att detta bara ökar chanserna för att spelen får ännu mer kärlek. Man utvecklar spelen till PC och portar dem till konsol med "Ultra @ 30/60Hz" och "Medium @120hz" som valbara inställningar.

Jag är inte speciellt "orolig" för att spelen kommer både till Xbox och till PC. Det tycker jag är jätte bra beslut av Microsoft.

Det dom flesta är lite mer fundersamma över är att nya spel som kommer till Xbox Series X också ska vara designade för att fungera på Xbox One serien. Vilket innebär att utvecklarna måste utveckla för både och. Dom riktigt stora studiona kanske har resurser till att göra det, men är lite tveksam till det. Framför allt då dom nya konsolerna ska ha helt fantastiska hårddiskar som ska kunna göra stor skillnad för spelutveckling så blir det ju rätt konstigt att samtidigt utveckla spelen till konsoler som inte har den teknologin. Tror som sagt det kommer kräva väldigt mycket resurser från utvecklarna.

Men man får helt enkelt vänta och se hur det ser ut. Knappast något som är säkert nu.

Medlem

Hoppas det blir oftare än vad det är nu med Xbox One X Enhanced. För denna generation har 3rd party utgivarna verkligen tappat bollen.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ni som är negativa... Är ni lika förundrade kring "Xbox One X Enhanced" och "PS4 Pro enhanced" ?

https://media.playstation.com/is/image/SCEA/playstation-4-pro...

https://gearnuke.com/wp-content/uploads/2017/06/xboxonex-enha...

Bägge är ute cyklar, känns båda två som en skit stämpel utan någon som helst betydelse...


signatur

Spela spel är kul ibland.

1
Skriv svar