Pennan bakom Assassin's Creed Valhalla har aldrig sett en liknande story i ett spel

Robot
Pennan bakom Assassin's Creed Valhalla har aldrig sett en liknande story i ett spel

Ska ha "experimenterat" med berättartekniken.

#assassins-creed-valhalla, #ubisoft


Medlem

Och jävlar vilket experiment sedan, nu börjar maskinen.
Det kanske kommer bli 10% bättre än innan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja de som är investerade i projektet har aldrig sett en liknande story i ett spel! Vilken överraskning!

De menar alltså att de var tvungna att tänka om när de inte kunde ha en massa torn här och där, som man var tvungen att klättra upp i för att låsa upp kartan?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

De menar alltså att de var tvungna att tänka om när de inte kunde ha en massa torn här och där, som man var tvungen att klättra upp i för att låsa upp kartan?

Åjo, där finns säkert nåt att klättra upp i för att få fram en massa grejer på kartan.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

De menar alltså att de var tvungna att tänka om när de inte kunde ha en massa torn här och där, som man var tvungen att klättra upp i för att låsa upp kartan?

Vilket var det senaste AC där man tvingades göra det?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vilket var det senaste AC där man tvingades göra det?

Alla.

Men jag gillar att klättra.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Alla.

Men jag gillar att klättra.

Det enda det låser upp i Origins och Odyssey är väl fast travel? Kartan "låses upp" när du sätter foten i territoriet.

Kan det typ ha nått att göra med hur man bygger sin by?!

Tänker att storyn tar olika vägar och startar på olika sätt beroende på hur man spelar när man bygger upp allt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Nå, nytänk är alltid bra men det låter mer som försäljningssnack.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det är intressant hur det alltid ska vara en massa löjliga haters som ska kommenterar på nyheter kring AC spel. Ofta ger de sig in i diskussionen fördomsfullt och håller sig kvar till tanken att AC fortfarande är samma linjära spel det tidigare kanske va när de provade AC för 7 år sedan, om de ens spelat ett AC spel.

Det är uppenbarligen viktigt för den här typen av människa att dess fyrkantiga åsikt ska höras, och viljan att ett spel ska floppa är stort endast för man inte "gillar" serien av någon anledning.. Precis som en töntig PS4 eller Xbox fanboy som ska klanka ner på en exklusiv titel till den konsol man inte äger bara för att på något sett hävda sig även om det är ett fantastiskt spel.. Grow up!

Jag tyckte att både Origins och Odyssey va två fantastiska spel packade med bra content som verkligen tagit serien i rätt riktning och kan inte säga annat än att jag är hyped för Valhalla!

Medlem
Skrivet av Gasque1987:

Det är intressant hur det alltid ska vara en massa löjliga haters som ska kommenterar på nyheter kring AC spel. Ofta ger de sig in i diskussionen fördomsfullt och håller sig kvar till tanken att AC fortfarande är samma linjära spel det tidigare kanske va när de provade AC för 7 år sedan, om de ens spelat ett AC spel.

Det är uppenbarligen viktigt för den här typen av människa att dess fyrkantiga åsikt ska höras, och viljan att ett spel ska floppa är stort endast för man inte "gillar" serien av någon anledning.. Precis som en töntig PS4 eller Xbox fanboy som ska klanka ner på en exklusiv titel till den konsol man inte äger bara för att på något sett hävda sig även om det är ett fantastiskt spel.. Grow up!

Jag tyckte att både Origins och Odyssey va två fantastiska spel packade med bra content som verkligen tagit serien i rätt riktning och kan inte säga annat än att jag är hyped för Valhalla!

Medlem

Snälla, inget Animus...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Det tror jag först när jag ser det.
Har hört tillräckligt många utvecklare prata om hur deras spel är "revolutionerande", men slutar alltid med att det inte var något märkvärdigt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Najkan:

Alla.

Men jag gillar att klättra.

Aa näe, det var ett tag sedan man behövde det. Man använder fågeln för att låsa upp eller ja märka saker på kartan. Kanske blir en korp i Valhalla då?

1
Skriv svar