Inför Vallhalla, vi röstar fram formkurvan för Assassin's Creed

Avstängd

Odyssey och Origins är mina favoriter. Jag tror nog detta nya kommer bli minst lika stort och bra.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tvåan och Black Flag var de enda jag gav en 3:a, resten lägre. Man kan med rätta frågar sig varför jag ens spelar spelen...

Har inte läst tråden så har kanske missat svaret.

Men din fråga är intressant. Varför lägga pengar och tid på något som max är godkänt? Det finns rätt mycket annat, billigare, att välja på.

Hur tänker du kring det?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Black flag är det enda jag har spelat klart.

Assassins Creed har för mig varit en investering i potential. Där har serien levererat i alla år, stor potential är att finna.

Men har den någonsin levt upp till sin potential?

Svar nej, enligt mig. Egypten var en bra vändning, Grekland sög röv.

Ubi har en tendens att leverera en kostym baserat på en dålig självkänsla. Den är för stor helt enkelt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

Har inte läst tråden så har kanske missat svaret.

Men din fråga är intressant. Varför lägga pengar och tid på något som max är godkänt? Det finns rätt mycket annat, billigare, att välja på.

Hur tänker du kring det?

Ettan åsido har jag inte lagt mer än en hundring för något av spelen och Unity, Syndicate, Origins och Odyssey spelade jag alla via Uplay+. Är enbart originalet, AC 2 och Black Flag jag spelat till slutet, så jag la den tid det var värt.

Att jag fortsatt med att ens testa spelen är väl mest en naiv förhoppning om en bättre produkt, då seriens premiss borde kunna ge det. Med Ubisoft vid rodret tycks det vara svårt, dock...

Medlem

Första spelet har jag spelat extremt lite av.
Älskar tvåan och dom sidospelen som hör till.
Trean föll jag aldrig riktigt för, kändes segt/långsam. Spelade aldrig klart.
Black Flag var feeeeeeeeett.
Inte spelat dom som utspelar sig i England o Frankrike, Unity och det där andra.
Origins var magiskt.
Odyssey är magiskt.

Medlem

Brotherhood var bäst!

Ambassadör
Xbox

Nu har jag installerat Syndicate och alla DLC bara för det... Måste ju komma ikapp!


signatur

Jump in.

Medlem

Odyssey är bäst hittills helt klart

Även om jag gillar de senare spelen mycket tycker jag ändå 2an och brotherhood är de bästa AC spelen. Tycker det är tråkigt att inte få hålla på med "social-stealth" i storstadsmiljö längre. Efter trean kändes det som man släpote det allt mer för varje spel som kom

Det nya konceptet är bra. Men hade hellre sett ett nytt IP. Assassins Creed är för mig någonting annat än vad det blivit.

Medlem

Mina favoriter är brotherhood och black flag! Ej kört de 2 senaste.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skribent

Black Flag var helt klart höjdpunkten för serien. Odyssey var bra, men det är nog det enda spel jag slutat spela på grund av mikrotransaktioner. Kom till en punkt där jag var tvungen att grinda en massa för att kunna komma vidare i huvudstoryn, och då kändes det inte lönt att fortsätta.

Medlem

Ugh, spelvärldens svar på filmvärldens skitmarvel-bös. On cinemas now: Thor 32- again and again and over again.

Medlem

Unity med 3 polare var kul.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Vad förväntar du dig?
Att dem ska trolla?

Den som spelar Assasin vet att det kommer vara likt föregående Assasin.
Om man inte har en hymn om det så bör man inte närma sig Assasin.
Har man orimliga krav så blir besviken.

Så man måste ha rimliga krav.
Om ett spel släpps varannan år. Hur banbrytande kan det vara?

Som du kanske förstår så förväntar jag mig inte ett dugg.

12
Skriv svar