Streama Xbox-spel till Android – Xcloud-preview släppt i Sverige

Robot
Streama Xbox-spel till Android – Xcloud-preview släppt i Sverige

Gratistesta Microsofts spelstreaming-tjänst.

#xbox-one, #xbox-series-x, #xcloud


Medlem

Spännande, skulle vilja prova. Är dock fortfarande något bitter över att min Elite Controller inte har BT trots att den släpptes mindre än ett år innan Xbox One S. Funkar det med OTG-kabel, tro?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Förstår det som att Windows applikationen är på g och snart i preview hos testare samt att xCloud kommer fungera ihop med gamepass. Det vore faktiskt en gamechanger (höhö) för min del!

Gillar att spela lokalt framförallt men har numera en liten dotter och det har blivit svårt att alltid sitta stationära datorn, däremot att kunna fortsätta spela på min Android eller framförallt laptop när tiden finns vore guld värt! Gamepass för PC använder jag redan väldigt flitigt! 😀

Medlem

Testade precis och det funkar bra.
Har en massa problem med min router (sedan tidigare) så jag måste byta den.
Funkar bra med gamepass. tyvärr saknas ännu stöd för gamla spel så det är bara xbox one spel som funkar.
Det är inte alla spel som finns med på min lista heller.
Men som preview så är det en bra start. Det är en del att se fram emot, och är ett bra komplement till min konsol.
Undrar hur det kommer utvecklas med gamepass till pc?

Medlem

Spännande.
Ser fram emot att testa och jämföra mot GeForce Now och Playstation Now.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Undrar hur det kommer utvecklas med gamepass till pc?

Misstänker att när Xbox-appen på PC lämnar beta så kommer den ha fullt stöd för xCloud. Vore bara förvirrande att bygga något separat när de redan har en launcher, IMO.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Kan tillägga att det fungerar med en Dualshock 4. Första intryck är att det är som att spela stadia utan stadia kontrollen vad gäller latency

Medlem

Om man lyckades ta sig in i betan innan den nu släpptes i Sverige, så verkar det nu gå att spela utan att använda VPN

Medlem

Har testat hela dagen i stort sett och slutsatsen är att jag är beyond imponerad. Det enda spelet jag körde som jag upplevde någon form av problem med vad Forza Horizon 4. Där hade jag lite sämre ljud. Bilden flöt dock på utan problem. Forza var enda spelet jag märkte av lagg. Det var fortfarande spelbart men man märkte att responsen var lite sämre.

Men spel som senaste Devil may cry etc flöt på hur bra som helst och det har ju ändå ett högt tempo. Jag vet på riktigt inte om jag märkte någon skillnad mot när jag strömmat lokalt från min egen Xbox. Jag borde ju det men det märktes inte.

Har sitter på ganska bra hårdvara över lag gällande nätverk. Mobilen är en galaxy S10 plus och en Elite 2 kontroller. Vet inte om det hade varit så ballt att spela med mindre skärm än så. Text kan bli ganska liten.

Hur som helst så känns det som en vinnare. Jag har svårt att tro att det här inte kommer bli stort framöver. För folk som kräver minimalt lagg så är det säkert inte intressant.

Jag har testat GeForce now och Stadia. Xcloud är den tjänst som imponerat mest på mig hittills. Fortfarande beta, men jag skulle sätta väldigt högt betyg utifrån vad jag sett hittills. Hatten av för Microsoft.

Medlem

Coolt, visste inte ens att nyare Xbox handkontroller hade blåtand och fungerar till "allt"!

EDIT: När vi ändå är igång - Här är "officiella" tillbehöret som håller mobilen på plats och bidrar till ultimat gaming on-the-go!!

Ambassadör
Xbox

Grymt! När det slås ihop med Xbox Game Pass också så blir det här episkt.


signatur

Jump in.

Medlem

Men! Bara för jag köpte gen 1 Xbox One kan jag inte köra nu. Skit!

Medlem

Som sagt. Microsofts speldivision gör jävligt mycket rätt just nu. Känns riktigt bra att ha deras ekosystem som primär källa till digital underhållning.

Medlem

Installerat och klart. Testade i ca 20 min och jag är redan imponerad. Blir att köra destiny 2 i kväll och se hur det känns

Medlem

Fungerar det bara att köra om man har en Android-telefon?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@AmfYoYo77: kommer säkert fungera ypperligt. Kört bla Destiny 1 och Diablo 3 remote på vitan (ps4) största nackdelen där var att party inte fungerade då.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Grymt! När det slås ihop med Xbox Game Pass också så blir det här episkt.

Om det fortsatt kommer gå att spela på Android TV så kommer jag garanterat köpa gamepass! Har ps4, men det finns ju en del titlar som jag vill spela

Medlem

Funkar fint på min Samsung Galaxy S7! Något jag ska hålla vidare koll på! 😁


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Fick inbjudan häromdagen, testade nu men appen säger att det inte är tillgängligt i min region/ring än...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

1
Skriv svar