Premiär! Se första trailern från Assassin's Creed Valhalla

Skrivet av Mirage:

Jag blev besviken på bristen på svarta vikingar. Har inte Ubisoft kolla fakta med SAS?

De norska vikingarna var i större utsträckning koncentrerade till Atlanten. Så kanske inte så många där spelet utspelar sig.

Men vill du ha svarta vikingar så hittar du dem sannolikt bland de vikingar som tog sig ner till länderna kring Miklagård. Vi vet ju redan av ögonvittnen att Volgavikingarna inte hade något emot att plocka upp medresenärer på sina resor.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

De norska vikingarna var i större utsträckning koncentrerade till Atlanten. Så kanske inte så många där spelet utspelar sig.

Men vill du ha svarta vikingar så hittar du dem sannolikt bland de vikingar som tog sig ner till länderna kring Miklagård. Vi vet ju redan av ögonvittnen att Volgavikingarna inte hade något emot att plocka upp medresenärer på sina resor.

Jag tror du missar poängen...


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Jag tror du missar poängen...

Du vill bara tramsa om det "politiskt korrekta", va?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Du vill bara tramsa om det "politiskt korrekta", va?

Nej, jag drev med deras propagandafilm bara.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, jag drev med deras propagandafilm bara.

Och på vilket vis är det relevant för denna tråden?

Medlem

@Dominus: Vikingar.


signatur

I drank what?

Medlem

@breahl: hmm, det talar ju gott om projektet. Origins var ju början på ett gott liv i Egypten. Har även spelat lite Odyssey, och det var en underbar upplevelse. De har framtagit underbara miljöer och klart uppseendeväckande Gameplay system. Jag tror de har gått bortom även längre och gjort och verkligen ger oss en oförglömlig upplevelse.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av IMSG:

Är man inte "lönnmördaraktig" i dessa spel längre? Har inte lirat AC sen jag fick med det vid ett datorköp för många år sen, då var man i Karibien bland pirater och smög omkring.

Precis som i de äldre spelen så har du alltid ett val hur du ska göra din "approach". Redan i det första spelet så kunde du ju välja att springa in som en dåre och hugga soldater hej vilt om du så önskade.

Skrivet av Skyrage:

Är nog inte långt kvar tills vi får Assassins Creed: Prehistoric.

Hela serien har egentligen aldrig ens riktigt fattat begreppet lönnmördare till att börja med. Hitman, Dishonored, fan, till och med Thief of Styx fattade poängen bättre.

Förutom det faktum att serien går framåt från Origins i tid och inte bakåt?

Dessutom så är din tolkning av begreppet "Lönnmördare" ganska ensidigt. Yrket har ändrat karaktär genom historien och har aldrig varit så enkelriktat som du vill få det till.

Skrivet av Mutumba:

Släpps bara på Epic Store och Uplay på PC. Inte Steam alltså. Trailern i sig var snygg men sa inte mycket.

Precis som Origin och Odysey.

Skrivet av Bulberfoot:

Ser riktigt coolt ut.

En fråga:
Jag har inte riktigt hängt med i den här spelserien, men är det fortfarande det här osköna meta-scenariot att man befinner sig in en simulator och, så att säga, spelar spelet?

Det elementet fanns i Origins framförallt men även i slutet av Odeysey. Däremot är det inte i närheten av lika stort som i de första spelen.

Skrivet av Popski:

Jag förstår helt grejen med kaotiska strider i spel. Det är förmodligen svårt att få till en roligt actionspel där man är inklämd i en formation med hundratals andra svettiga och rädda soldater. Däremot är det inye särskilt svårt att kolla upp simpla saker som vapen och kläder när man gör ett spel som bygger på historiska händelser. De vapen och kläder som fanns på riktigt var tillräckligt coola flr att slippa göras om till oanvändbart fantasycrap. Om CDPR kan researcha sjukt mycket om slavisk senmedeltid för att få rätt känsla i ett fantasyspel så borde andra kunna
samna sak inför ett spel om vikingar.

Håller helt med dig om AC2. Kan dock för lite om italiensk renässans för att kunna klaga allt för mycket på anakronismer där.

Kläder är väl det sista man ska påstå CDPR gör bra när det kommer till ett historiskt perspektiv. Sedan handlar det självfallet om att balansera historiskt korrekthet med underhållningsvärde. En balans som måste upplevas i själva spelet. Inte i en cinematisk trailer.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Kläder är väl det sista man ska påstå CDPR gör bra när det kommer till ett historiskt perspektiv. Sedan handlar det självfallet om att balansera historiskt korrekthet med underhållningsvärde. En balans som måste upplevas i själva spelet. Inte i en cinematisk trailer.

Nu är jag förvisso ingen expert på senmedletida kläder (långt därifrån), men av det jag läst mig till så verkar kläderna i spelet vara hyggligt lika de som användes av bönder, borgare och adeln under senmedeltiden och renässansen. Det är väl vissa kvinnliga utstyrlar som sticker ut (men å andra sidan är häxorna även i böckerna utmanande klädda). Även rustningarna ser ok ut tycker jag, om man bortser från allt jävla nitat läder som alltid ska smyga sig in i spel och filmer. Det är brigantiner, harnesk, ringbrynjor, livréer och (äntligen) gambesoner mest för hela slanten. De flesta vapen verkar också se ok ut, förutom att stångvapnens yxklingor är en smula för stora.

Medlem

Jättehypad inför det här spelet, som vanligt när det gäller Assassin's Creed. Är lite rädd för att räkna ihop timmarna jag har lagt på AC spelen och odyssey börjar bli lite sönderspelat på omgång 3

Hade hellre sett feudala japan men Vikingar...jag menar, VIKINGAR!

Blir ett direkt köp


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Avstängd
Skrivet av iBurningMan:

Jättehypad inför det här spelet, som vanligt när det gäller Assassin's Creed. Är lite rädd för att räkna ihop timmarna jag har lagt på AC spelen och odyssey börjar bli lite sönderspelat på omgång 3

Hade hellre sett feudala japan men Vikingar...jag menar, VIKINGAR!

Blir ett direkt köp

Vad är du på för Masterylevel?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är samma studio som gjorde Origins vad jag läst mig till.

Hmm, ok. Undrar vilka det är. Jag gissar på Digic Pictures, för de har gjort många AC cinematics. Det vore intressant att veta.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Avstängd

Exakt, det är Ubi Montreal. Men fler studios är inblandade med såg jag. Dessa som håller på med det nya piratspelet skull and bones har gjort striderna till havs t.ex.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

ah, ja tack!!!! Ha det visste jag faktiskt, men jag undrade vilken studio ligger bakom cinematics. Stora spelstudion som Ubisoft har ofta lagt sina cinematics i DIgic Pictures händer, och det var det jag undrade, för denna Valhalla var riktigt, riktigt bra. Nästan perfekt. Snällt av dig att skicka länkarna. Tack.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Förutom det faktum att serien går framåt från Origins i tid och inte bakåt?

Med Odyssey gick dock serien ungefär 400 år tillbaka från Origins i tid

Avstängd

Håller på att se om serien vikings nu. Undra om vi får offra människor och djur innan vi drar iväg på raider?


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar