Id Software avslutar samarbetet med Doom-kompositören Mick Gordon

Robot
Id Software avslutar samarbetet med Doom-kompositören Mick Gordon

Missade deadlines, leveranser som inte uppfyllde förväntningarna och en rad andra orsaker ligger till grund för skilsmässan.

#doom-eternal, #spelmusik


Medlem

Saknas det inte en länk till reddit här?

Medlem

9 utav 30 låtar, hehe. Varför överdriva med just 30 om man ligger illa till, varför inte slå till med max 20 som också låter mycket, eller varför lägga till fler i överhuvudtaget, försvåra situationen för sig själv :P.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jiddret:

Saknas det inte en länk till reddit här?

Fixar!


signatur
Medlem

Eftersom han jobbade för ett bolag som har Bethesda utgivare. Så trodde han kanske att det var lugnt att lämna in något ofärdigt?

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Borde nog ta en titt på rubriken också. Avsutar?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Eftersom han jobbade för ett bolag som har Bethesda utgivare. Så trodde han kanske att det var lugnt att lämna in något ofärdigt?

Medlem

Ja alltså 2016 års soundtrack var ju grymt jävla bra, men Eternal kändes otroligt meh.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fletchett:

@Carl Johansson-Sundelius: Borde nog ta en titt på rubriken också. Avsutar?

Mer kaffe!


signatur
Medlem

chansar på att dom kmr köra på Andrew Hulshult i framtiden då

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

chansar på att dom kmr köra på Andrew Hulshult i framtiden då

Tror dom kommer ta någon annan, hulshult är väl inte erfaren nog.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av nils45:

9 utav 30 låtar, hehe. Varför överdriva med just 30 om man ligger illa till, varför inte slå till med max 20 som också låter mycket, eller varför lägga till fler i överhuvudtaget, försvåra situationen för sig själv :P.

Integritet väger rätt högt om man är kompositör/artist. Med tanke på hur bra Mick lyckades med Doom 2016 så ser jag inga problem med att han även hör skulle leverera hög kvalité. Id ville tex inte ha någon metal alls i Doom 2016 men Mick lyckades få med två låtar som vart de mest populära i spelet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Eftersom han jobbade för ett bolag som har Bethesda utgivare. Så trodde han kanske att det var lugnt att lämna in något ofärdigt?

Haha! Trodde som dig att det var mer en merit än en akilleshäl 😂


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Maysay:

Eftersom han jobbade för ett bolag som har Bethesda utgivare. Så trodde han kanske att det var lugnt att lämna in något ofärdigt?

Det är bara ok när Bethesda själva gör det.

Medlem

Dom kanske hade kunnat ge han lite tid att göra klart låtarna i samband tills Doom Eternal släpps med Ray Tracing, (det är ju det man väntar på), så får man både maxxad grafik och ljudupplevelse

Det blir ju lite som ett "andra släpp" och patch.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tror dom kommer ta någon annan, hulshult är väl inte erfaren nog.

vad har du rökt?

... bjud gärna

Medlem

Tja, Id finns ju egentligen inte längre, det är Bethesda/Zenimax efter att alla nyckelpersoner har slutat.

Medlem

Öuhm, behöver man ytterligare damp genom att lägga på musik till det spelet? I klippet i artikeln hörde jag inte ens ifall det var musik öht.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tror dom kommer ta någon annan, hulshult är väl inte erfaren nog.

Hushult är grym dock.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

vad har du rökt?

... bjud gärna

Håller med tidigare kommentar, ganska mediokert det jag har hört. Låter inte som att han har erfarenheten.

Medlem

Hans musik in Doom 2016 var guld, men nåt måste ha hänt då kvalitén är inte i närheten i Eternal.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Älskar soundtracket från 2016 men eternal kändes långt ifrån lika slagkraftigt. Men utan Mick Gordons musik vet jag inte om ännu ett DooM kommer bli något att se fram emot.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

jag har läst runt lite o allt visar att det är Mick som är boven här.... nåt med att han missade deadline o liknande...

tycker han är överskattad, har man fått en deadline så ska man fan se till o hålla den om nåt, o inte trycka til fler låtar om det innebär fler förseningar så dom gjorde ju rätt..

Medlem
Skrivet av Caene:

Håller med tidigare kommentar, ganska mediokert det jag har hört. Låter inte som att han har erfarenheten.

o.O

Fanns det musik i spelet? Tänkte inte på det överhuvudtaget.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Stäng av "musiken" så fort du spelar ett fps....
Aldrig haft musik på, genom q1-2-3, unreal, ut, ut2003/2004

Och aldrig heller i H-L/H-L2, CS (alla varianter)

Däremot...däremot, slår jag på det i eve-online, när jag spelar solo.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Stäng av "musiken" så fort du spelar ett fps....
Aldrig haft musik på, genom q1-2-3, unreal, ut, ut2003/2004

Och aldrig heller i H-L/H-L2, CS (alla varianter)

Däremot...däremot, slår jag på det i eve-online, när jag spelar solo.

Är du galen eller är detta någon sorts skämt? Varför begränsar man frivilligt sin upplevelse på detta vis? Bra musik förhöjer alltid spelet.

Medlem
Aye
Skrivet av Zulthar:

Är du galen eller är detta någon sorts skämt? Varför begränsar man frivilligt sin upplevelse på detta vis? Bra musik förhöjer alltid spelet.

Jag är med dig på denna.
Däremot sänker jag alltid musiken. Typ
Tal 100
Ljudeffekter 90
Musik 80

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Är du galen eller är detta någon sorts skämt? Varför begränsar man frivilligt sin upplevelse på detta vis? Bra musik förhöjer alltid spelet.

Jag gör samma sak, stänger utav musik i alla multiplayer.
Så man hör motståndarna lättare.

Samt att man även skruvar ner grafik så man ser bättre

1
Skriv svar