Yakuza: Like a Dragon kan vara på väg till Steam

Robot
Yakuza: Like a Dragon kan vara på väg till Steam
Medlem

Det vore ju inte alls fel. Jag behöver fortfarande gräva ner mig mer i den här serien, är halvvägs igenom Yakuza 0 men blir sidetrackad av allt som händer på gatorna hela tiden.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Älskar serien, men ställer mig tveksam till det nya stridssystemet i kommande spelet.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Det vore ju inte alls fel. Jag behöver fortfarande gräva ner mig mer i den här serien, är halvvägs igenom Yakuza 0 men blir sidetrackad av allt som händer på gatorna hela tiden.

Köpte Yakuza 0 och Yakuza Kiwami 1 billigt till Steam men har ännu inte provat på de. Är det bara fighter eller är det vapen inblandade också? Hur tar man sig runt i staden? Finns bilar likt GTA?

Skrivet av Jozo:

Älskar serien, men ställer mig tveksam till det nya stridssystemet i kommande spelet.

Hur har det ändrats?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Det är turbaserat!

Medlem
Skrivet av Jozo:

@CARTMAN: Det är turbaserat!

Nej driver du med mig. Alltså, hur tänker de där? Usch vad gräsligt. Sånt hör väl inte hemma i en sådan serie. Sånt går bort helt för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fun fact: "Like a Dragon" är vad Yakuza-serien heter i Japan egentligen.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Fun fact: "Like a Dragon" är vad Yakuza-serien heter i Japan egentligen.

Eller "Like a Dragan" om man heter Helenius. hehe

"" Yakuza: Like a Dragan tar den japanska gangsterberättelsen in på ny, omgångsbaserad mark. ""


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Redaktör
Skrivet av CARTMAN:

Eller "Like a Dragan" om man heter Helenius. hehe

"" Yakuza: Like a Dragan tar den japanska gangsterberättelsen in på ny, omgångsbaserad mark. ""

Haha, det bor tydligen en serb i mig. Tack, fixat.


signatur
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej driver du med mig. Alltså, hur tänker de där? Usch vad gräsligt. Sånt hör väl inte hemma i en sådan serie. Sånt går bort helt för egen del.

Yakuza 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, och avstickaren Judgment, är alla enligt den "gamla hederliga" typen av combat. Det är med Like a Dragon som de testar något nytt, vi får se hur det blir. Förstår att de vill testa något annat efter åtta spel, personligen kommer jag nog också föredra den tidigare designen, men jag kommer i alla fall ge det en ärlig chans eftersom Yakuza är min favoritspelserie.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Haha, det bor tydligen en serb i mig. Tack, fixat.

Eller kanske spinoffen som hårdrockare i Nässjö, "Like a Dregen" ?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Älskar serien, men ställer mig tveksam till det nya stridssystemet i kommande spelet.

Jag tror att det kan bli något fräscht.

Det gamla systemet har börjat kännas lite "bloated" för mig i flera senare delar med olika stilar och att det känns som man låser upp nya "moves" var femte minut där jag glömmer bort 90% av dem.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tror att det kan bli något fräscht.

Det gamla systemet har börjat kännas lite "bloated" för mig i flera senare delar med olika stilar och att det känns som man låser upp nya "moves" var femte minut där jag glömmer bort 90% av dem.

Vi får hoppas att det blir bra! Jag har dock alltid haft svårt för turordningsbaserade spel, men det här kanske kan vara spelet som ändrar mig

1
Skriv svar