Youtube skriver streamingavtal med Pewdiepie – trots kontroverserna

Robot
Youtube skriver streamingavtal med Pewdiepie – trots kontroverserna
FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, måste svida i ögonen hos alla "journalister" som skrivit diverse hit pieces om honom de senaste åren.

Medlem

Även om jag inte följer Felix (eller någon annan på YT) så är det jäkligt kul att killen är svensk och har blivit så jäkla stor på YouTube måste jag säga. Tycker han har rätt skön humor o snabb i käften och jag kan förstå att han har blivit stor.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det här har han fan förtjänat! Grattis!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv

Tills han säger/gör något kontroversiellt och YouTube bryter med honom som alla andra ängsliga företag.

Medlem

Någon som vet någonting om hur många tittare Mixer har sedan de "köpt" Ninja och Shroud? Det känns inte som att det är många som har övergett Twitch trots att dessa lämnat.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Någon som vet någonting om hur många tittare Mixer har sedan de "köpt" Ninja och Shroud? Det känns inte som att det är många som har övergett Twitch trots att dessa lämnat.

Nu hänger man inte i dom kretsarna, men sitter ändå på en del sidor och även YouTube, men har inte alls hört så mycket om just ninja sen Mixer grejen.

Medlem

@Jozo: https://mixer.twitchtracker.com/
det ser ut att gå mindre bra för alla inblandade

Medlem
Skrivet av superlim:

@Jozo: https://mixer.twitchtracker.com/
det ser ut att gå mindre bra för alla inblandade

Oj, de enda nöjda är nog Ninja och Shroud eftersom de har fått rejält betalt. Microsoft däremot kan inte vara så glada...

FM-guru
F.d. Sisyr

EDIT: Tvåa på bollen.

Medlem

antar dlive inte gick så bra då

Avstängd
Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Även om jag inte följer Felix (eller någon annan på YT) så är det jäkligt kul att killen är svensk och har blivit så jäkla stor på YouTube måste jag säga. Tycker han har rätt skön humor o snabb i käften och jag kan förstå att han har blivit stor.

Jag tycker han är jättetråkig.
Men hans följare säger motsatsen.
Men jag personligen tycker att han suger.

Medlem

Kul för honom. Dock som sagt ovan så tittar man på Ninja och shrouds flytt så har det varit en mindre lyckad affär för bolagen. Känns som att man borde försöka locka folk på annat sätt än att köpa enskilda personer då det inte verkar fungera så bra.

Gnällkuk
Skrivet av superlim:

@Jozo: https://mixer.twitchtracker.com/
det ser ut att gå mindre bra för alla inblandade

Tre miljoner följare och ca 5000 som tittar varje dag av dessa för Ninja, lol.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag tycker han är jättetråkig.
Men hans följare säger motsatsen.
Men jag personligen tycker att han suger.

Okej boomer.

Medlem

Äckligt mycket pengar, sjukt att en person kan ha så mycket kapital när andra svälter i världen.


signatur

IDKFA

Gnällkuk
Skrivet av mrFluffy:

Äckligt mycket pengar, sjukt att en person kan ha så mycket kapital när andra svälter i världen.

Chilla, Sjöstedt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av dafuq:

Okej boomer.

Okej boomer.
Förklara dig Kalle.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Äckligt mycket pengar, sjukt att en person kan ha så mycket kapital när andra svälter i världen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tycker det är väldigt intressant att Felix är Sverige (och kanske världens) mest kända, välbetalda och influensrika mediaprofil men att det står så lite om honom i gammelmedia förutom när han "trampar snett".

Medlem

Too big pp to fail.

Märks att denna tids pk-era börjar gå mot sitt slut. Kommande ekonomiska kollapsen kommer kväva sista sucken ur den när folk får andra problem att tänka på.

Företagen har i smyg börjat distansierat sig mer och mer från det, som blivit rena cancern för deras vinstmarginaler.

Medlem
Skrivet av employed:

Tycker det är väldigt intressant att Felix är Sverige (och kanske världens) mest kända, välbetalda och influensrika mediaprofil men att det står så lite om honom i gammelmedia förutom när han "trampar snett".

Traditionell media gillar honom inte sedan han startade ett 'nyhetsprogram' på skoj och blev listad globalt som världens största och mest inflytelserika nyhetskälla. Efter det iscensatte några av USA's största tidningar de 'skandaler' med nazism mm. som fick Disney och YouTube att dumpa honom.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Chilla, Sjöstedt.

Att samla ett världsproblem med ett synonym som Sjöstedt låter lite oseriöst

Medlem

Jag har inga problem med Felix och tycker att han verkar rätt skön.

Men man är ju lite nyfiken på vad han gör med alla pengar, bygger han ett slott i sedlar kanske?
En av sakerna jag gillar med honom är iofs att han inte verkat skryta om hur mycket han tjänar eller vad han har råd med.

Jag har bara sett ett fåtal videos, lyssnat på sommarpratet och lite annat, det är helt enkelt inte den typen av videos som jag fastnar för.

Medlem

US-PCG är så djupt nere i cancel-culture-träsket att de omedelbart springer till YouTube och börjar fråga "Vill ni verkligen göra detta trots alla* kontroverser???" Vilket skämt.

*alla = enstaka händelse för flera år sedan

Medlem

Ingen skillnad från andra som tjänar stora pengar på underhållning. Fotbollsspelare, golfare, artister. Exakt samma sak.

Bara att gratulera, han har verkligen gjort något rätt som lyckats så bra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

KoP
Medlem

Kontroverser och kontroverser... hans såkallade kontroverser har ju varit ett par stormar i ett vattenglas i mitt tycke.

Det är väl mest en klick-kåt media som har haussat upp dessa små stormar i vattenglas till orkanstyrka. :'D

Medlem
Skrivet av KoP:

Kontroverser och kontroverser... hans såkallade kontroverser har ju varit ett par stormar i ett vattenglas i mitt tycke.

Det är väl mest en klick-kåt media som har haussat upp dessa små stormar i vattenglas till orkanstyrka. :'D

Medlem
Skrivet av Keima:

Att samla ett världsproblem med ett synonym som Sjöstedt låter lite oseriöst

Var en hänvisning åt kommunism, där ingen ska äga något. Utom Sjöstedt, som ska äga allt. Hell kamrat ledare!


signatur

I drank what?

123
Skriv svar