Ubi har inte glömt, AI-medspelare kommer till Breakpoint i sommar

Robot
Ubi har inte glömt, AI-medspelare kommer till Breakpoint i sommar

Immersive-läget följs av ett nytt efterfrågat inslag.

#ghost-recon-breakpoint, #ubisoft


Medlem
Medlem

Köpte spelet i slutet av mars då jag hade mycket kul med föregångaren "Ghost Recon: WildLands" men jäklar vad jag stör mig på dessa satans drönare som flyger omkring och gör livet surt för dig. Va fan det inslaget skulle skrotats helt klart. Sabbar militärkänslan helt.
Ser fram emot AI medhjälpare dock då jag inte vill lira online utan själv i single player. Jag vill ha känslan av att tillhöra en liten tight militärenhet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skrivet av CARTMAN:

Köpte spelet i slutet av mars då jag hade mycket kul med föregångaren "Ghost Recon: WildLands" men jäklar vad jag stör mig på dessa satans drönare som flyger omkring och gör livet surt för dig. Va fan det inslaget skulle skrotats helt klart. Sabbar militärkänslan helt.
Ser fram emot AI medhjälpare dock då jag inte vill lira online utan själv i single player. Jag vill ha känslan av att tillhöra en liten tight militärenhet.

Hmmm. Själv tyckte jag att drönarna ökade känslan av det moderna slagfältet. Det är ju vad vi möter idag när vi övar och gör insats.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Köpte spelet i slutet av mars då jag hade mycket kul med föregångaren "Ghost Recon: WildLands" men jäklar vad jag stör mig på dessa satans drönare som flyger omkring och gör livet surt för dig. Va fan det inslaget skulle skrotats helt klart. Sabbar militärkänslan helt.
Ser fram emot AI medhjälpare dock då jag inte vill lira online utan själv i single player. Jag vill ha känslan av att tillhöra en liten tight militärenhet.

Jag håller med dig till 100%. Om drönar idioterna förvann, så skulle det vara riktigt kul. AI medhjälparna är verkligen efterlängtade oxå. Precis som du, hade jag jäkligt skoj med wildlands.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Hmmm. Själv tyckte jag att drönarna ökade känslan av det moderna slagfältet. Det är ju vad vi möter idag när vi övar och gör insats.

Tål de 5-6 rpg skott också?

Medlem

Bättre nu. Men är fortfarande förbannad, hade så mycket potential som slarvades bort p.g.a att ubi inte förvaltade arvet från de tidigare GR spelen

Medlem
Skrivet av rosski:

Tål de 5-6 rpg skott också?

Du försöker inte ens skjuta ner en drönare med RPG. Det är för stora avstånd och för höga hastigheter. En MQ-9 Reaper har en uppgiven hastighet om 482 km/h, finns inte en suck att du som skytt kan träffa utan hjälpmedel.

Istället skulle du behöva dedikerad MANPADS eller lämpligast ett regelrätt luftvärnssystem.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Hmmm. Själv tyckte jag att drönarna ökade känslan av det moderna slagfältet. Det är ju vad vi möter idag när vi övar och gör insats.

Just de, jag minns att du arbetar inom militären o kan din grej. Hade dock tagit bort drönarna från spelet om det gick eller åtminstone dragit ner kraftigt på antalet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Inaktiv

Jag gillade Wildlands ganska mycket även om jag bara spela betan men den njöt jag av. När jag provade Breakpoint så var det inte alls nå bra. Det var något hur kameran betedde sig och att det kändes för nära eller något.

Medlem

Själv ogillar jag hur snabbt specialstyrkorna hittar dig efter planen sett dig. De är inte direkt supersvåra - utan snarare irriterande.

Skrivet av hannes.theorell:

Hmmm. Själv tyckte jag att drönarna ökade känslan av det moderna slagfältet. Det är ju vad vi möter idag när vi övar och gör insats.

Drönare ja - men dessa är snarare en 4-5 st som beter sig som bestyckade myggor runt dig på väldigt kort avstånd .

Skrivet av hannes.theorell:

Du försöker inte ens skjuta ner en drönare med RPG. Det är för stora avstånd och för höga hastigheter. En MQ-9 Reaper har en uppgiven hastighet om 482 km/h, finns inte en suck att du som skytt kan träffa utan hjälpmedel.

Istället skulle du behöva dedikerad MANPADS eller lämpligast ett regelrätt luftvärnssystem.

Nej man skjuter definitivt inte ner dom med rpg - men hans poäng var inte hur realistiskt det var att skjuta med rpg på drönare utan snarare hur mycket de faktiskt tål i spelet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

Själv ogillar jag hur snabbt specialstyrkorna hittar dig efter planen sett dig. De är inte direkt supersvåra - utan snarare irriterande.

Drönare ja - men dessa är snarare en 4-5 st som beter sig som bestyckade myggor runt dig på väldigt kort avstånd .

Nej man skjuter definitivt inte ner dom med rpg - men hans poäng var inte hur realistiskt det var att skjuta med rpg på drönare utan snarare hur mycket de faktiskt tål i spelet.

Tja, det blir fortfarande en rätt bra representation av dagens situation. Visst, i verkligheten tål de mindre drönarna inte så mycket, men det är å andra sidan jäkligt svårare att få stopp på dem i verkligheten.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Du försöker inte ens skjuta ner en drönare med RPG. Det är för stora avstånd och för höga hastigheter. En MQ-9 Reaper har en uppgiven hastighet om 482 km/h, finns inte en suck att du som skytt kan träffa utan hjälpmedel.

Istället skulle du behöva dedikerad MANPADS eller lämpligast ett regelrätt luftvärnssystem.

Jo jag vet, tänkte på de små markburna kulsvamparna som förstör inlevelsen helt för mig. Har inga problem med de små luftburna då de bara tål en välriktad salva från en automatkarbin (även om det hade varit riktigt svårt att göra på riktigt) och dessutom som du sa är ett realt hot i en modern konflikt.

Medlem

Lite störande moment finns helt klart kvar i spelet.
1. Man ligger ner och ett flygplan på 1000m höjd ser mig trots att jag ligger ner i gräset.
2. All jäkla lot. Hur stor skillnad kan det vara på en MP5 och en MP5? Även om man hittar en MP5 som enligt statistiken är bättre än den man har med 10 nivåer så när man går in och kollar skada, räckvidd etc så kan ändå allt på den med 10 nivåer över vara sämre på allt?
3. Laddtider från helvetet. Här hade PS5 behövts om den nu laddar så snabbt som det sägs. Ska man spela en timme är 20min av dessa laddtider.
4. Väldigt rörigt UI när man ska få en överblick över uppdrag och information man samlar.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Lite störande moment finns helt klart kvar i spelet.
1. Man ligger ner och ett flygplan på 1000m höjd ser mig trots att jag ligger ner i gräset.
2. All jäkla lot. Hur stor skillnad kan det vara på en MP5 och en MP5? Även om man hittar en MP5 som enligt statistiken är bättre än den man har med 10 nivåer så när man går in och kollar skada, räckvidd etc så kan ändå allt på den med 10 nivåer över vara sämre på allt?
3. Laddtider från helvetet. Här hade PS5 behövts om den nu laddar så snabbt som det sägs. Ska man spela en timme är 20min av dessa laddtider.
4. Väldigt rörigt UI när man ska få en överblick över uppdrag och information man samlar.

1. IR
2. Löser sig till stor del i Immersive-läget. Tyckte jag iallafall.
3. Det kan optimeras bättre men jag upplevde inget direkt irriterande med laddtiderna på min PC.
4. Jepp, rörigt som fan.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent

Började spela Breakpoint. Tyckte det kändes rätt meh. Drog igång Wildlands. Insåg hur mycket roligare det är eftersom AI-polare tar bort 1-man-army-känslan. Så i min bok är detta är bra. Kanske äntligen spelar igenom Breakpoint efter denna uppdatering.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

1. IR
2. Löser sig till stor del i Immersive-läget. Tyckte jag iallafall.
3. Det kan optimeras bättre men jag upplevde inget direkt irriterande med laddtiderna på min PC.
4. Jepp, rörigt som fan.

Absolut kan de ha IR men det tar bort lite av smyg känslan. Planen kommer ju en gång var 5min och så får man slåss mot elit styrkan på 10 man och 10 drönare från helvete. Jag hade också kört på PC men kör med min bror och han har PS4.
Undrar hur de kom fram till designen på UI och de tog säkert fram ett par stycken så undrar hur dåliga de andra var?

Skrivet av BooliBoo:

Absolut kan de ha IR men det tar bort lite av smyg känslan. Planen kommer ju en gång var 5min och så får man slåss mot elit styrkan på 10 man och 10 drönare från helvete. Jag hade också kört på PC men kör med min bror och han har PS4.
Undrar hur de kom fram till designen på UI och de tog säkert fram ett par stycken så undrar hur dåliga de andra var?

Mja, det är ju inte så kul i verkligheten heller när man lyser upp som en lampa i mörkret. Men alltid lika kul att skrämma slag på trattbassar som valsat ut i farlig riktning i natten och ställt sig och kissat framför kameran.

Men släng dig på marken, kleta in dig i lera, så slipper du bråka med elitstyrkan. Kanske känns det lite mer smyg då också?

Designen känns mer som att de under hela utvecklingen satt och sa: "Vore det inte coolt om vi hade med det här också?".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Immersive läget löste det mesta. Som nån skrev om en mp5 och en mp5. Kanske skulle spela nu när det är uppdaterat. Den punkten var ju inte så aktuell. Nu kan du ha det vapnet du gillar och behöver aldrig byta.

Som andra jag pratat med, dom säger att immersive fanns ju redan innan i inställningar. Men det gjorde det ju inte. Jag kör elite på allt, few bandage och valt att bli skadad often, inte always.

Wow! Nu har jag kul med spelet. Bara jag och skärmen, inget krims krams som att markera fiender. Ett felsteg och jag får fly för mitt liv. Tar inte mer än ett välriktat skott så dör man, eller så klarar man ur situationen haltandes och hostandes med en pistol i handen. Inga bandage kvar.

Aj då. Man man backar bakåt haltandes och skjuter hej vilt med pistolen tills man dör i spelet stridandes. Så nice.

1
Skriv svar