Trotsa plastpåseskatten med en snygg tygpåse från FZ-shoppen!

Robot
Trotsa plastpåseskatten med en snygg tygpåse från FZ-shoppen!

Bag of Gaben blir din för blott 22.7142857143 plastpåsar.

#bag-of-gaben


Skägg.
10 Chambers

Och som sagt, vi skippar ekonomipolitiskt snack. Tack på förhand!


signatur
Medlem

Tågpåse, perfekt vid tågresor.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Seggallion:

Tågpåse, perfekt vid tågresor.

Frakk!


signatur

Varför finns det inga tygpåsar någonstans utan dessa extremt långa handtag? Vill/kan man inte ha dem på axeln är dessa totalt värdelösa...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Blev faktiskt ett inköp av fz hoodie, gaben påsen samt den nya fz koppen igår!

Ska stolt dricka ur den muggen vid fikabordet på jobbet!


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totalwarplayer:

Varför finns det inga tygpåsar någonstans utan dessa extremt långa handtag? Vill/kan man inte ha dem på axeln är dessa totalt värdelösa...

En del brukar ha båda, men det är kanske något vi kan titta på!


signatur
Medlem

Jasså! Så papperspåsar duger alltså inte!? Vad har ni emot svensk skogsindustri??

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En del brukar ha båda, men det är kanske något vi kan titta på!

Går det att få en tygpåse med dig, Jocke, och Gurra på?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Jasså! Så papperspåsar duger alltså inte!? Vad har ni emot svensk skogsindustri??

Skog överlag är ganska överskattat.

Skrivet av Baronova:

Går det att få en tygpåse med dig, Jocke, och Gurra på?

Haha, det vore något!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skog överlag är ganska överskattat.

Jag håller med! Sänk skogs-skatten! Mer bajspapper till folket!

Avstängd

Det går att fynda plastpåsar på nätet. För det här priset kan man köpa hem tusentals plastkassar i alla möjliga olika storlekar.

Medlem

Igår så märkte jag att kassarna kostade 7kr
Hade gjort köp för hela veckan i princip.
Aldrig att jag skulle betala för så dyra kassar, speciellt när man behöver mer än 1x.
Så jag fyllde fickor, jackan, byxor och händer med allting.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Det går att fynda plastpåsar på nätet. För det här priset kan man köpa hem tusentals plastkassar i alla möjliga olika storlekar.

Då vi inte kan diskutera ekonomipolitiska frågor så kan vi inte nämna det faktum att plastpåsar är bättre än tygpåsar, sett till miljön.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Då vi inte kan diskutera ekonomipolitiska frågor så kan vi inte nämna det faktum att plastpåsar är bättre än tygpåsar, sett till miljön.

Ekonomipolitisk debatt får vi inte ha, men det sas inget om miljöpolitik. 😋

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

Igår så märkte jag att kassarna kostade 7kr
Hade gjort köp för hela veckan i princip.
Aldrig att jag skulle betala för så dyra kassar, speciellt när man behöver mer än 1x.
Så jag fyllde fickor, jackan, byxor och händer med allting.

Fanns det inga papperskassar, eller fryspåsar?

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Ekonomipolitisk debatt får vi inte ha, men det sas inget om miljöpolitik. 😋

Sant!

Jag ser dock risken med att du och jag ens diskuterar detta... Vi kommer att öppna dörren till helvetet.

Bättre att vi backar. FZ har inte som affärsidé att tänka på klimatet trots allt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Sant!

Jag ser dock risken med att du och jag ens diskuterar detta... Vi kommer att öppna dörren till helvetet.

Bättre att vi backar. FZ har inte som affärsidé att tänka på klimatet trots allt.

Och jag har faktiskt en tygpåse där det står mjölk på. Men den ligger i cykelkorgen när jag tar mindre rundor till närbutiken. I bilen tänkte jag köpa in en låda plastkassar, såna lådor de har i butik. Kostar typ 200 spänn för en låda med 500 plastkassar. Identiska med butik, men utan tryck. Och sen blir det soppåsar av dem.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Och jag har faktiskt en tygpåse där det står mjölk på. Men den ligger i cykelkorgen när jag tar mindre rundor till närbutiken. I bilen tänkte jag köpa in en låda plastkassar, såna lådor de har i butik. Kostar typ 200 spänn för en låda med 500 plastkassar. Identiska med butik, men utan tryck. Och sen blir det soppåsar av dem.

Smart.

Jag jobbar likadant, typ.

Privat så nyttjar jag endast plastpåsar, smugglar in från Danmark vid behov. Plastskatt kommer dem aldrig att få från mig.

Mina kunder får betala för papperspåsar, som är sämre i kvalité och ur miljöaspekter samt är dyrare. Detta trots att vi idag vet att papperspåsar är sämre än plastpåsar.

Är de dumma så får de dumma resultat, typ.

Det tragiska är att vi lägger enormt mycket tid och tanke på att göra helt fel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Fanns det inga papperskassar, eller fryspåsar?

Samtliga påsar kostar idag pengar. Fryspåsar typ en krona (?) samt alla påsar för grönsaker etc.

Inte konstigt. Men det får jag inte diskutera tyvärr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Försöker med samma skämt som jag drog i förra tråden om väskan.

Är det en NE BAG?

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Fanns det inga papperskassar, eller fryspåsar?

Fryspåsarna kostade pengar nu
Papperskassarna kostade 5kr
Det blev som det blev liksom, ska ta med mig en ikea kasse nästa gång.
Den är rejält plastig.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ba köpa en massa plastpåsar från Kina som jag har gjort.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Det går att fynda plastpåsar på nätet. För det här priset kan man köpa hem tusentals plastkassar i alla möjliga olika storlekar.

Man kan köpa extra starka avfallspåsar på rulle på så gott som varenda mataffär. Tror det brukar vara 20st för typ 20-25 kr.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Man kan köpa extra starka avfallspåsar på rulle på så gott som varenda mataffär. Tror det brukar vara 20st för typ 20-25 kr.

Tror inte att folk vill handla med avfallspåsar...


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Haha jag kanske klickar på köpknappen men i sommar är man mer ute efter en väska. ;P

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tror inte att folk vill handla med avfallspåsar...

Äsch, plast som plast

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fin påse

Felet här calle, är att man inte kan använda dem som matkassar. Handtaget lämpar sig mer för under axeln än raka hängande armar med kassar i labbarna. Med er tygpåse så skulle den släpas på marken om man höll den som en matkasse.

Kan ni släppa en variant med korta handtag?
Och gärna med fler tryck/färger.


signatur

"High life on low budget"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bent toe:

Felet här calle, är att man inte kan använda dem som matkassar. Handtaget lämpar sig mer för under axeln än raka hängande armar med kassar i labbarna. Med er tygpåse så skulle den släpas på marken om man höll den som en matkasse.

Kan ni släppa en variant med korta handtag?
Och gärna med fler tryck/färger.

Absolut, kortare handtag är helt klart bra feedback. Vi kikar även på fler tryck. Stora problemet vi har med shoppen överlag är att det mesta behöver köpas in i en viss mängd, så vi ska helst vara säkra på att de säljer.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Absolut, kortare handtag är helt klart bra feedback. Vi kikar även på fler tryck. Stora problemet vi har med shoppen överlag är att det mesta behöver köpas in i en viss mängd, så vi ska helst vara säkra på att de säljer.

Full förståelse för det.
Ni kanske kan ta förbokningar? Delsumma? "första 200 som köper får 20% rabatt"?

Glor för fullt efter bra matkassar med coolt tryck, köper gärna utav er och bidrar till fz.... men då måste det finnas varianter.
Blir lite moment 22.


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar