Billy Mitchell vägrar acceptera att han inte är bäst på Donkey Kong - drar rekordsajt inför rätta

Robot
Billy Mitchell vägrar acceptera att han inte är bäst på Donkey Kong - drar rekordsajt inför rätta

Nu ska domstol avgöra om hans påstådda rekord ska återställas.

#billy-mitchell, #donkey-kong


Medlem

Kan dom inte bra spela i domstolen då?

If it pleases the court, I can break that record right now pro bono.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan dom inte bra spela i domstolen då?

If it pleases the court, I can break that record right now pro bono.

Jsg ser gärna att det filmas med isf!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Fyfan vilken sorglig typ :/

Medlem
Medlem

Det är som småbarn som bråkar o säger.. JAG ÄR VISST BÄST!! JAG SKA SÄGA TILL MAMMA!!
Sjukt löjligt. Det finns verkliga problem i världen

Medlem

Förutsatt att materialet stämmer så tycker jag det finns ganska bra bevis för att han kört på emulator. Tycker det är riktigt fjantigt av honom att dra detta längre än vad han redan gjort, hade ärligt talat ingen aning om vem han var innan nyheterna om att han fuskat började dyka upp.

Medlem

Tycker det är befogat att ifrågasätta. Rekord skall slås live med vittnen och original hård- och mjukvara. Denna typ av person är man ju mer benägen att ifrågasätta då han verkar vilja vinna till vilket pris som helst.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Tycker det är befogat att ifrågasätta. Rekord skall slås live med vittnen och original hård- och mjukvara. Denna typ av person är man ju mer benägen att ifrågasätta då han verkar vilja vinna till vilket pris som helst.

Om han nu är bäst, då får han väl visa det igen, det lär väl inte vara så svårt.

Medlem

Han känns som en som där "kändis" i USA som snart kommer hamna på parkbänken.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Billy <3


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Sjukt att det har blivit ett sånt stort drama över ett gammalt rekord, till ett tv spel från tidigt 2000 tal. Men generellt så ligger ju bevisbördan på den som påstår sig ha slagit ett visst rekord. Kan det inte styrkas till 100% så får det ju helt enkelt vara ett inofficiellt rekord.

Medlem
Skrivet av necrolock:

Sjukt att det har blivit ett sånt stort drama över ett gammalt rekord, till ett tv spel från tidigt 2000 tal. Men generellt så ligger ju bevisbördan på den som påstår sig ha slagit ett visst rekord. Kan det inte styrkas till 100% så får det ju helt enkelt vara ett inofficiellt rekord.

1981 kom Donkey Kong ut till arkad, inte 2000-talet

Medlem
Skrivet av DrDoom:

1981 kom Donkey Kong ut till arkad, inte 2000-talet

Ganska vanligt att folk blandar ihop 20th century och 2000talet faktiskt.
Nu vet jag dock inte om det var det han syftade på men det är inte omöjligt

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Ganska vanligt att folk blandar ihop 20th century och 2000talet faktiskt.
Nu vet jag dock inte om det var det han syftade på men det är inte omöjligt

Nu sa dock personen "från tidigt 2000-tal" så nog mindre sannolikt att tidigt 1900-tal åsyftades.

Medlem
Skrivet av Kixo:

Nu sa dock personen "från tidigt 2000-tal" så nog mindre sannolikt att tidigt 1900-tal åsyftades.

Kanske det

Medlem
Skrivet av Esri:

Om han nu är bäst, då får han väl visa det igen, det lär väl inte vara så svårt.

Ja. Men han argumenterar nog för att han inte är lika bra nu samt att det tog honom 10000-tals försök så även om han har lyckats med sina poäng är det inte helt lätt att reproducera ett sådant resultat på beställning.
Det är ungefär som att be Patrik Sjöberg hoppa 2,42 meter i höjdhopp idag för att visa att han inte var dopad när han var slog svenska rekordet för ca 20 år sedan.
Men absolut håller ändå med. Han kan väl leverera något utan emulering som inte kan ifrågasättas istället för att klaga. På så sätt kan han ju tysta oss som tvivlar.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Nej, jag syftade på att rekordet är från tidigt 2000 tal, kanske var otydligt, men så är det iaf.

Medlem

Det är väl bara göra ett nytt rekord, om han är så bra på spelet som han påstår.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Killen är fan serietidnings-ond. Så jävla underhållande.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Molotov:

Han känns som en som där "kändis" i USA som snart kommer hamna på parkbänken.

Tror han är rätt tätt tack vare någon grillsås han kommit på och sålt om jag inte minns helt fel.

Medlem

Finns dock extremt bra bevis att han använde en emulator när han spelade Donkey Kong. Billy kan spela spelet bra men man gör inte ett Donkey Kong rekord i en emulator.

Medlem

Ja herregud, jag vet inte vad jag ska säga. Har inte lagt något större fokus på vare sig honom eller rekord i gamla spel, men det här är ju tydligen hans karriär, universum och allt. Det enda som känns konstigt är att det inte finns bättre kontroll då människor slår sina ”viktiga” rekord, då det lättare borde kunna motverka fusk.
Sedan kan jag ju tycka att det verkar fånigt av Twin Galaxies att även ta bort äldre rekord som jag uppfattade var genuina, om jag inte missförstått något. Att något så trivialt kan betyda så mycket för vissa gör mig lite orolig...samtidig kan jag förstå att man måste försvara luftslottet man ägnat sitt liv åt att bygga.

Aja... I got ninety-nine problems but this ain't one.

Skribent

Nu har Twin Galaxys stämt Billy Mitchell!

1
Skriv svar