Spencer: Xbox Series X i tid, men spelen en orosfaktor

Robot
Spencer: Xbox Series X i tid, men spelen en orosfaktor

2020-release för nästa konsol står fast.

#corona, #microsoft, #xbox-series-x


Medlem

♪ Det börjar stinka PS3 banne mig ♫
♪ Svindyr hårdvara och inga spel tänka sig ♫
♫ Jag är väl misstänksam ♪
♪ Men tanken sticker fram ♫
♫ Men för all del ♪
♪ Jag kan ha fel ♫

Medlem

Spelen har alltid varit xboxens svaga punkt.

Medlem
Skrivet av Keima:

Spelen har alltid varit xboxens svaga punkt.

Både Xbox och Xbox 360 hade massor med bra exklusiva spel, men sen Xbox One släpptes så har de lyst med sin frånvaro. Microsoft har dock gjort en hel del omprioriteringar på sistone, och vi lär ha många exklusiva titlar att kunna se fram emot den kommande generationen. Om de når upp till Sonys fantastiska och cinematiska spel återstår dock att se.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Både Xbox och Xbox 360 hade massor med bra exklusiva spel, men sen Xbox One släpptes så har de lyst med sin frånvaro. Microsoft har dock gjort en hel del omprioriteringar på sistone, och vi lär ha många exklusiva titlar att kunna se fram emot den kommande generationen. Om de når upp till Sonys fantastiska och cinematiska spel återstår dock att se.

Xbox 360 var ett undantag men Xbox hade väl typ inga spel förutom Fable och Halo?

Ambassadör
Xbox

xBoX hAs nO gAmeS


signatur

Jump in.

Medlem

Preach it


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Keima:

Xbox 360 var ett undantag men Xbox hade väl typ inga spel förutom Fable och Halo?

Jade Empire, Crimson Skies, Project Gotham Racing, Forza 1, Ninja Gaiden, Chronicles of Riddick, Oddworld: Stranger's Wrath och Star Wars: Knights of the Old Republic för att nämna några spel som antingen var eller är exklusiva.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Keima:

Xbox 360 var ett undantag men Xbox hade väl typ inga spel förutom Fable och Halo?

Tycker KOTOR är väldigt bra fortfarande


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Tycker KOTOR är väldigt bra fortfarande

Den fanns dock på pc samtidigt.

Medlem

Något som ingen kan förneka är att någon gång 2014/2015 sluta Microsoft med spelutveckling och körde på med det dem hade kvar. Sea of Thieves (2015) och Quantum Break (2016). Ja dem hade inte 1sta party studiosarna. Men det åtgärdade dem 2017 och ännu mer 2018. Eller var det det 2018 och 2019 🤔. Men försent för att få något mer av värde till Xbox One. Microsoft visste för flera år sedan att dem måste satsa på Series X istället. I år på "E3" förväntar jag mig att se vad The Initiative håller på med. Att det är dags att sluta bruncha och börja cruncha. Inom 12-18 månader förväntar jag mig deras 1sta spel.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Något som ingen kan förneka är att någon gång 2014/2015 sluta Microsoft med spelutveckling och körde på med det dem hade kvar. Sea of Thieves (2015) och Quantum Break (2016). Ja dem hade inte 1sta party studiosarna. Men det åtgärdade dem 2017 och ännu mer 2018. Eller var det det 2018 och 2019 🤔. Men försent för att få något mer av värde till Xbox One. Microsoft visste för flera år sedan att dem måste satsa på Series X istället. I år på "E3" förväntar jag mig att se vad The Initiative håller på med. Att det är dags att sluta bruncha och börja cruncha. Inom 12-18 månader förväntar jag mig deras 1sta spel.

Inte helt säker på vad du menar, men du verkar glömma titlar som Forza Horizon 4, Forza motorsport 7, Gears 5 för att bara nämna några. Eller vad är det du menar med att de inte släpper spel?

Själv är jag konsolspelare som spelat på båda plattformarna, men tycker mer om Xbox då för det första är kontrollen hästlängder bättre, jag kan inte spela med PS kontroll mer än någon timme innan jag får ont i tummarna av den skeva vinkeln. Spelen tycker jag båda konsolen har bra av. Men ärligt ogillar jag exklusiva titlar, jag bryr mig inte om ett spel finns till fler konsoler än den jag spelar på, men kan tycka det är fånigt. Vill jag spela ett spel så spelar jag det om det finns till min konsol. Finns det inte ja då får jag helt enkelt leva med det. Sen är Xbox live och gamepass vasst som fan. Men det har säkert PS något liknande som funkar numera och som inte blir hackat. Så det är säkert relativt jämnt där.

Sammanställning: Spel finns och har släppts även efter 2015, och riktigt bra spel dessutom. Gällande konsolerna, båda bra konsoler. Jag föredrar bara den ena (XboxOne).

Medlem

Jag bryr mig inte ett skit om de nya spelen. För mig räcker det med den satans SSDn för att jag ska hosta upp pengarna.

/M

1
Skriv svar