Se första bilderna från Gollum-spelet

Robot
Se första bilderna från Gollum-spelet

Gollum ser ut som en liten slemmig farbror med för lite kläder.

#daedelic-entertainment, #gollum, #the-lord-of-the-rings-gollum


Medlem

Vi kommer alla vara som Gollum efter sommaren när vi kommer ut ur vår ensamma isolering. Galna, smala, långhåriga och grå i färgen av solbrist kryper svenskarna ut ur sin isolering till hösten när ryktet om ett vaccin lockar dem till närmaste vårdcentral.

Medlem

Känns spontant som att allt som inte är fotorealistiskt eller uppenbart stiliserat idag är helt efter. Detta ser ut som ett praktexempel. Men vet vet, kanske är gameplay helt galet skoj.

Jag spelar nog hellre Styx-spelen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Av alla spel man någonsin kan komma på att man skulle vilja göra så har denna studio alltså valt en karaktär som var relevant från år 2001-2014. Är det bara jag som slås av hur orimligt fantasilösa människor kan vara som även är på en sån plats i karriären och i livet att inte bara fatta det godkännande beslutet men även utbrista "Ja men vilken toppen idé!".

Medlem
Skrivet av 413X:

Av alla spel man någonsin kan komma på att man skulle vilja göra så har denna studio alltså valt en karaktär som var relevant från år 2001-2014.

Jag förstår hur du tänker, men Sagan om ringen slutar väl aldrig vara relevant egentligen även om dom säkert eventuellt sålt mer om dom släppt spelet under någon av dessa år.

Medlem

Just idag ser nog faktiskt Solna ut sådär


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Kan bli bra. Ett stealthy LOTR-lir vore ju inte fel, om de sätter musik och atmosfär.

Medlem
Skrivet av 413X:

Av alla spel man någonsin kan komma på att man skulle vilja göra så har denna studio alltså valt en karaktär som var relevant från år 2001-2014. Är det bara jag som slås av hur orimligt fantasilösa människor kan vara som även är på en sån plats i karriären och i livet att inte bara fatta det godkännande beslutet men även utbrista "Ja men vilken toppen idé!".

Du vet om att böckerna släpptes 1954 och har varit relavanta sedan dess? George R.R. Martin har ju starkt influerats av Lord of the rings när han skrev/skriver sina böcker.


signatur

IDKFA

Medlem

Njae, känner inte peppen direkt, den grafiska stilen och bandesignen känns väldigt "gamey" och personligen är jag inget fan av det. Märklig idé i allmänhet också men det är väl det som gör det lite intressant ändå.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Du vet om att böckerna släpptes 1954 och har varit relavanta sedan dess? George R.R. Martin har ju starkt influerats av Lord of the rings när han skrev/skriver sina böcker.

Mycket väl medveten men du missar poängen totalt. För det är väl klart att gamla saker agerar grund till nya berättelser och inspirerar till att skapa nytt. Men det är ju det detta spelet inte gör. Det trampar ju på samma gamla hjul genom att återanvända en karaktär vars berättelse redan berättats. Vi vet från start till slut från inte bara Gollums liv men trots allt hela "världen" i Sagan om ringen. Så återigen, varför inte låta sig inspireras och skapa ett nytt Midgård? Formatera om den existerande Midgård eller göra ett helt nytt, det spelar ingen roll. För i slutändan handlar det helt och hållet om lathet från studions sida.

Medlem
Skrivet av 413X:

Mycket väl medveten men du missar poängen totalt. För det är väl klart att gamla saker agerar grund till nya berättelser och inspirerar till att skapa nytt. Men det är ju det detta spelet inte gör. Det trampar ju på samma gamla hjul genom att återanvända en karaktär vars berättelse redan berättats. Vi vet från start till slut från inte bara Gollums liv men trots allt hela "världen" i Sagan om ringen. Så återigen, varför inte låta sig inspireras och skapa ett nytt Midgård? Formatera om den existerande Midgård eller göra ett helt nytt, det spelar ingen roll. För i slutändan handlar det helt och hållet om lathet från studions sida.

En av de absolut bästa serien i mitt tycker är Better Call Saul. I den serien så vet jag mycket väl vad som kommer hända i framtiden då den är en prequel till Breaking Bad. Det är resan till Breaking Bad som är intressant, inte vad det slutar.

Jag menar, det är väl ingen som undgått att Gollum kommer dö tillslut, men berättelsen om just honom kanske är en av de mest intressanta i hela triologin, som ännu inte berättats i sin helhet?

- My heart tells me that Gollum has some part to play in it, for good or evil, before this is over. /Gandalf


signatur

IDKFA

1
Skriv svar