Half-Life: Alyx tredubblade vr-intresset på Steam

Robot
Half-Life: Alyx tredubblade vr-intresset på Steam
Medlem

Ett fantastiskt spel.
Har även börjat dyka upp lite moddar även fast det inte är av några större slag, mest "Wave shooter" moddar och "lek med fysik" typ.
Ser fram emot hur det uvecklar sig och om Valve släpper SDK vad som då händer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om det ändå kunde släppas mer sådana kvalitativa VR spel regelbundet...

Hoppas se förbättring för VR marknaden efter Alyx framgången.

Medlem

Alyx är juh bara ett av många bra spel till vr. Och det kommer nytt hela tiden. Nått jag ser framemot är low-fi bla.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Om det ändå kunde släppas mer sådana kvalitativa VR spel regelbundet...

Hoppas se förbättring för VR marknaden efter Alyx framgången.

Jag håller med.
jag skaffade The Walking Dead Saints and sinners efter att jag spelat Half life alyx.
Jag tror nog Alyx höjde ribban för jag var inte så imponerad av The Walking Dead, speciellt inte vad man får intrycket då man läste recensioner och användar-recensioner.
Det är ett ok spel och det försöker ha djup och stämning men det känns verkligen som att det inte spelar i samma liga.
Hade jag spelat det innan Half life skulle jag nog tro att jag hade haft en annan uppfattning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag håller med.
jag skaffade The Walking Dead Saints and sinners efter att jag spelat Half life alyx.
Jag tror nog Alyx höjde ribban för jag var inte så imponerad av The Walking Dead, speciellt inte vad man får intrycket då man läste recensioner och användar-recensioner.
Det är ett ok spel och det försöker ha djup och stämning men det känns verkligen som att det inte spelar i samma liga.
Hade jag spelat det innan Half life skulle jag nog tro att jag hade haft en annan uppfattning.

Håller med även jag. Jag ser fram emot Lone Echo 2, men så mycket annat ser jag inte på horisonten för tillfället som jag verkligen är hypad över. Alyx har höjt ribban rejält för mig.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Håller med även jag. Jag ser fram emot Lone Echo 2, men så mycket annat ser jag inte på horisonten för tillfället som jag verkligen är hypad över. Alyx har höjt ribban rejält för mig.

Jag har Lone Echo på min wishlist, kanske borde passa på när uppföljare är på G.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har Lone Echo på min wishlist, kanske borde passa på när uppföljare är på G.

Det är riktigt trevligt! Jämfört med Alyx (som ju är tre år nyare) så kan det kännas något enkelt rent mekaniskt, men man får 6-8h intressant story och en rätt unik take på locomotion iom tyngdlösheten.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har Lone Echo på min wishlist, kanske borde passa på när uppföljare är på G.

Lone echo kommer som självklar tvåa i mina favorit VR spel, så kan definitivt tipsa om att spela det!

Ang Walking Dead så hade jag tur att spela det spelet innan *HL Alyx. Den har klumpig mekanik i jämförelse. Men den känslan att loota en zombie infesterad stad är något som inte HF erbjuder

4 andra storybaserade tips är:
Wolves in the walls (gratis)
Batman Arkham VR
Arktika1
Vader Immortal

Inaktiv
Skrivet av B-itta:

Lone echo kommer som självklar tvåa i mina favorit VR spel, så kan definitivt tipsa om att spela det!

Ang Walking Dead så hade jag tur att spela det spelet innan HF Alyx. Den har klumpig mekanik i jämförelse. Men den känslan att loota en zombie infesterad stad är något som inte HF erbjuder

4 andra storybaserade tips är:
Wolves in the walls (gratis)
Batman Arkham VR
Arktika1
Vader Immortal

HF? -Hal-Flife?

Medlem

Så jävla episkt spel. Utan tvekan bästa spelupplevelsen jag haft. Har försökt se film efteråt. Spelar ingen roll om det är 8K och HDR, det känns så sjukt gammalt och trött att man undrar vad i helvete man spenderat sin ungdom med egentligen...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Om det ändå kunde släppas mer sådana kvalitativa VR spel regelbundet...

Hoppas se förbättring för VR marknaden efter Alyx framgången.

Det fina med VR är att du når väldigt långt oavsett studions ekonomiska kapacitet. Det finns massvis med riktigt bra spel där ute i VR utan att det är en AAA studio bakom. Jag har i skrivande stund en backlog på 10 spel som jag bara testat och fastnat för helt och hållet men så kom Alyx och, ja det vill jag avsluta innan jag går in på annat. Men att det skulle saknas spel som är riktigt riktigt roliga är inte sant. Jag har senaste 3 åren inte spelat ett enda spel i pannkaksläge som fått mig att fasta som det genomsnittliga VR-spelet. Skål för framtiden!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

HF? -Hal-Flife?

Hehe

1
Skriv svar