Elite-utvecklaren Frontier jobbar på ett Warhammer Age of Sigmar-RTS

Robot
Elite-utvecklaren Frontier jobbar på ett Warhammer Age of Sigmar-RTS

Och varför inte? Figurspelet är som klippt och skuret för realtidsstrategi.

#Frontier-developments, #Warhammer-age-of-sigmar


Medlem

Yay, warhammer!
Oh no, Age of Sigmar....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yay, warhammer!
Oh no, Age of Sigmar....

AoS passar perfekt för ett RTS typ Dawn of War/starcraft, kan bli riktigt häftigt!

Vi har ju redan Total Warhammer, bästa representationen av oldhammer vi kan önska oss!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

PC och K0onNSolLE..

Medlem

Tycker det kommer väldigt mycket warhammer spel, väldigt mycket, väldigt ofärdiga, väldigt dyra.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yay, warhammer!
Oh no, Age of Sigmar....

Håller helt med. Age of Sigmar är verkligen en totalt oinspirerande värld. Noll intresse från mig.

Medlem

Problemet är att RTS inte är speciellt populärt numera. Oavsett hur bra spelet blir, är det en otacksam marknad de ger sig in på.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yay, warhammer!
Oh no, Age of Sigmar....

Precis så. Age of Sigmar är en jävla katastrof.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Precis så. Age of Sigmar är en jävla katastrof.

Förutom att det är en fullständig jättesucce för GW.

Men det går absolut inte upp emot oldhammer, det håller jag med om.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hade hellre sett Black Templars vs Furries

Medlem

@KeyserSoze: har för mig att games workshop låter vem som helst använda warhammerlicensen mot en cut av försäljningen, på så vis blir det en del skit

Medlem
Skrivet av Fulci:

Problemet är att RTS inte är speciellt populärt numera. Oavsett hur bra spelet blir, är det en otacksam marknad de ger sig in på.

Åh andra sidan har det inte gjorts många värda namnet det senaste årtiondet, så det är svårt att veta hur det skulle sälja.

Tror för egen del att det kan finnas ett sug efter bra RTS bland gamla rävar som vuxit upp med CC/WC/SC/AoE m.m. För egen del lär jag iaf köpa't.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av superlim:

@KeyserSoze: har för mig att games workshop låter vem som helst använda warhammerlicensen mot en cut av försäljningen, på så vis blir det en del skit

Åfan, hade ingen aning om det. Förklarar endel, det är ju väldigt många warhammer spel som kommer som early access och kostar fullpris.

Medlem

Mer RTS till folket!

Medlem
Skrivet av Nomman:

Åh andra sidan har det inte gjorts många värda namnet det senaste årtiondet, så det är svårt att veta hur det skulle sälja.

Tror för egen del att det kan finnas ett sug efter bra RTS bland gamla rävar som vuxit upp med CC/WC/SC/AoE m.m. För egen del lär jag iaf köpa't.

Visst beror det på hur bra spelet blir. Men det är en liten marknad för tillfället och då pratar jag enbart om PC. På konsoller är det ännu värre. Håller tummarna för ett riktigt bra spel och att det blir mycket snack om det, så många plockar upp det.

Personligen är W40K Dawn of War II från Relic Entertainment ett av mina absoluta favorit RTS.

Medlem

Konsolsanpassade rts brukar vara ganska dassiga på PC, låga förväntningar.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Förutom att det är en fullständig jättesucce för GW.

Men det går absolut inte upp emot oldhammer, det håller jag med om.

Jag vet det är en succé för GW, mest pga mindre modeller, billigare modeller och attention span guldfisk, så till och med dagens ungdom klarar av att koncentrera sig på spelet


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag vet det är en succé för GW, mest pga mindre modeller, billigare modeller och attention span guldfisk, så till och med dagens ungdom klarar av att koncentrera sig på spelet

Och det är ju trots allt dagens ungdom som utgör målgruppen, inte den döende skara inbitna grognards som oldhammer fortfarande underhöll.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr

Age of Snark.

Medlem

För en som bara är flyktigt bekant med Warhammer, vad är det som gör att AoS är så illa omtyckt av spelarna? Har förstått att det är nya regler och annat jämfört med det ursprungliga spelets utgåvor men är det förändringar även i lore, factions, raser och annat som därmed kan tänkas spilla över på digitala spel, böcker och annan media? Annars torde väl det spela marginell roll i detta fallet

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ugly_Bob:

För en som bara är flyktigt bekant med Warhammer, vad är det som gör att AoS är så illa omtyckt av spelarna? Har förstått att det är nya regler och annat jämfört med det ursprungliga spelets utgåvor men är det förändringar även i lore, factions, raser och annat som därmed kan tänkas spilla över på digitala spel, böcker och annan media? Annars torde väl det spela marginell roll i detta fallet

Det är en jävla massa ändringar i lore, factions och raser, ja.

Faktioner i Warhammer
Faktioner i Age of Sigmar

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

För en som bara är flyktigt bekant med Warhammer, vad är det som gör att AoS är så illa omtyckt av spelarna? Har förstått att det är nya regler och annat jämfört med det ursprungliga spelets utgåvor men är det förändringar även i lore, factions, raser och annat som därmed kan tänkas spilla över på digitala spel, böcker och annan media? Annars torde väl det spela marginell roll i detta fallet

Ändringen är nästintill total.
Den gamla världen gick under, exploderade ordagrant, och den värld som nu består är en galen mytologisk fantasy som endast har aningar tillbaka till gamla världen i form av raser, gudar och vissa speciella karaktärer.

Tänk dig Fantasy med ADHD, allt är större och lever om mer


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Min Warhammer väg såg ut såhär.
Warhammer Shadow of the Horned Rat och Dark Omen.
Sen fick jag reda på att det fanns PÅ RIKTIGT! Så började spela figurspelet.
Sen skaffade jag rollspelet och började läsa fantasy novellerna....
Och sen Warhammer 40K (figurspel, rollsoel, böcker och datorspel) på det.

Så jag är sjukt skeptisk mot Age of Sigmar...men jag har ju ärligt talat aldrig gett det en chans. Så ska bli kul testa via ett datorspel. Det var trots allt det som drog in mig i old Hammer.

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Håller helt med. Age of Sigmar är verkligen en totalt oinspirerande värld. Noll intresse från mig.

Space marines in not space


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Efter ha läst vad Soulles skrev, "Tänk dig Fantasy med ADHD, allt är större och lever om mer ", så känns det som att AoS försöker apa WH40k, i att vara mer extremt.

Total war: Warhammer 2 är ju oldhammer, och det är nog det bästa warhammer RTS/city management? som finns.
Hade sååååå gärna viljat se Total War: WH40k. Då 40k är väldigt blandat melee och range orienterat, men också har magi/teknologi, samt taktiker som är mer gammaldags och feudal istället för modern asymmetrisk krigsföring.

Även om TW:WH2 har sina buggar, så tackar och bockar jag för produktionsvärdet i form av voice overs för enheter och factions till den grad dom har, och alla enheter som helt skiljer sig från andra TW spel.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Ser fram emot liter mer Warhammer RTS spel. Men ska säga jag önskar att någon tog sig an och göra remakes på Shadow of the horned rats och Dark omen 2 av dom tidigare Warhammer spelen jag växte upp med och älskar än idag. Jag menar efter som det gör remakes på tusan allt idag till och med på 3-5 år gamla spel.

1
Skriv svar