Microsoft stäms för påstått defekta Xbox-kontroller

Robot
Microsoft stäms för påstått defekta Xbox-kontroller

"Drivande" analogspakar sägs vara ett designfel som Microsoft länge känt till.

#Xbox, #kontroller


Medlem

Har fem Xbox One-kontroller, tre äldre modeller och två nyare, och inte en enda av dem har drifting. Det är ingenting som jag har upplevt hos vänner heller, eller att någon av dem har påpekat drifting.

Medlem

Verkar va ett problem med de exklusiva kontrollerna. Har ingen erfarenhet med xbox elite men har en scuf för 2500:- som började driva efter ett par veckors användande. Scuf fixade dock problemet kostnadsfritt. Nu har den fungerat klanderfritt i många månader.

Medlem

Jag har två xbox one kontroller med drift fel på högra spakarna. Förta började driva efter ca ett år, den andra efter någon månad. Gick tillbaka till min 10 år gamla 360 kontroll istället.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Har fem Xbox One-kontroller, tre äldre modeller och två nyare, och inte en enda av dem har drifting. Det är ingenting som jag har upplevt hos vänner heller, eller att någon av dem har påpekat drifting.

Har haft andra tre 360-kontroller och två vanliga Xbox One-kontroller från början av generationen. 360-kontrollerna blev lite slitna i slutet av generationen då axelknapparna blev lite "stumma", men annars har jag inte upplevt några problem alls med kontrollerna....drifting eller what not.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox

Aldrig haft några drifting-problem med Xbox. Haft ett styrkors som glappat på en kontroll dock. De äldsta är slitna, men det är efter många års trogen tjänst innan de pensionerats.
Elite-kontrollerna har fungerat felfritt.

Jag har över 30 kontroller... Hm, det kanske är ett problem i sig


signatur

Jump in.

Medlem

Har själv det senaste året haft driftproblem med fyra kontroller (1 Xbox One, 1 Xbox 360, 2 PS4) och det är alltid den vänstra spaken som börjar krångla. Väldigt irriterande problem.

phi
Medlem

Inga problem för mig med drifting i spakarna men däremot har gummit släppt på alla tre elite-kontrollerna. Skitkvalitet och det är definitivt en designmiss.

Medlem

Om inte Nintendo blir stämda för det känns det tveksamt att Microsoft skulle bli det.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Joycons, Elite controller och Elite v2 är alla helt okej. Den första Elite kontrollen hade inget driftande men greppet gick av helt och hållet (vilket tydligen åtgärdats i v2). Hittills bara positivt annars.

Medlem

Jag HAR en...öhm...nån xbox controller till min PC, men då jag inte använt den ännu (ca 2 år efter inköp) så vet jag inte hur bra eller inte den är. Däremot så har jag drifting-förbannelsen på mina original-controller till Switchen. Blir helt omöjligt att förlita sig på dem under spel...jäkla skräp.

Medlem

Brukade spela fifa för en 10 år sen, blev en hel del kastande med handkontrollen på den tiden.

Enda gången jag stött på problemet är när jag kastade min ps3 kontroll och den började drifta.

Medlem

Har haft det i samtliga Nintendo64 kontroller men aldrig i någon xbox

Medlem

har köpt 5 st xbox one kontroller. bara 2 st fungerar felfritt

KoP
Medlem

Har bytt handkontroller 1 gång, men då rör det sig om en kontroller man haft i flera år som blivit naturligt utsliten. ╮(′~‵〞)╭

Medlem

Fick det på min 360 kontroller efter ca 6 år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

lite off topic, men har nån varit med om att deras elite-kontroll (PC) orsakar problem med ljudet i spel? så fort jag slår på kontrollen så blir det små störningar / clipping, oavsett spel.

varit tvungen att gå tillbaka till att använda min gamla 360 kontroll...

Inaktiv

Har 12 One kontroller varav 4 gen 1, 1 elite o en elite 2. Alla använda flitigt o inga bekymmer (elite kontroller 1 har regummerats 1 gång o limmats 2 Innan dess).

Medlem

Har en första generationen Xbox one kontroll. Använts flitigt och inga problem alls med driftning. Knapparna börjar kännas lite slitna nu, så funderar på ett byte när de nya kontrollerna släpps i slutet av året antar jag.

Medlem

Jag har "bara" haft problem med trådlösa donglar till Xbox 360 kontrollen som dött ett par stycken.

Annars har Xbox One funkat hur bra som helst (även batteri)

Medlem

Har 10 st och alla fungerar felfritt vad jag märkt.

Medlem

@quadratis: Nått blåtandsrelaterat kanske? 360 dosorna kör wi-fi medans Xbone och elite kör BT såvitt jag vet.

@xverminator: Det är ett väldigt vanligt fel som beror på en underdimensionerad microsäkring, jättelätt att fixa själv, behövs inte ersättas, går bra att fulrigga den med en stor plump lod eller en trådsnutt.

Största problemet är att få upp dongeln då den är limmad /svetsad och inte går att öppna snyggt, man får bända isär den och sedan limma/eltejpa ihop skiten, men det funkar


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Detta har börjat inträffa på mina 360 kontroller som ju är 15 år gamla, så det får väl anses vara acceptabelt. Skulle skaffa nya men inväntar den nya generationen nu.

Medlem

Har, som väldigt många andra, problem med Elite Series 2 och blåtand. Kör windows 10 och datorn får ryck ibland (typ 0,25fps och stutter) och kopplar bort kontrollern.

Numera räcker det med att starta om kontrollern om den discar. Men släpper man kontrollerna när man märker att den börjar möga så kan man klara sig utan disconnect. Verkar som att den DDoS:ar datorn typ.

Inga problem om jag kör USB kabel. Men innan jag fick något så när ordning på den så fick jag böka som fan. Om någon är intresserad så skrev jag vad jag gjorde på reddit

Medlem

Min Elite controller (första generationen) driftar nu. Supertråkigt då jag tokälskat den från första minut. Nu gör den en redan bångstyrig Arthur Morgan näst intill okontrollerbar :/ Får se om jag håller ut till Series X kontrollen kommer, eller om jag köper en ny Elite v.2.

Medlem

Har haft problem med Xbone-kontroller till PC i flera omgångar där de tappar kontakten (både PCs, mottagare och kontroller har bytts ut/uppgraderats), någon annan som känner igen sig i det? Har aldrig haft problem med drifting dock, men det låter riktigt risigt.

Inaktiv

Min katt har bitit lite på ena styrspaken men det tycker jag inte var Microsofts fel.

Kan inte vara lika dålig kvalité som på PS4-kontrollerna, speciellt den första versionen. Har fem stycken varav endast en fungerar.

Inaktiv

Haft seriösa problem med det från Nintendo,så jävla dåligt skött av dom. Xbox har jag inte för tillfället så dom får ett fripass.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Min katt har bitit lite på ena styrspaken men det tycker jag inte var Microsofts fel.

Vadå? Är väl deras jobb att inte göra dem så attraktiva för katter? XD


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar