Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vill gå och lägga mig men Animal Crossing lockar.

Bara att köra tills du är trött!? Winning?

Själv ska jag snart äta nattkebab efter en kväll av massivt ölande och spelande online.

Moderator | Testpilot

Njuter av solen på min balkong. Runt 23 grader (i solen) och bara allmänt mysigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Undrar varför jag inte har en fin ikon bredvid min avatar, som visar att jag stöttar via Patron. Fixade det häromdagen.

Kanske använde fel email?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@Freakon: skicka ett meddelande till redaktionen (länk) där du anger ditt Patreon-namn och FZ-namn samt vilken Patreon-nivå du valde.

Det gjorde jag och det funkade bra. 😊

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Freakon: skicka ett meddelande till redaktionen (länk) där du anger ditt Patreon-namn och FZ-namn samt vilken Patreon-nivå du valde.

Det gjorde jag och det funkade bra. 😊

Kanon, tack för tips


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Undrar varför jag inte har en fin ikon bredvid min avatar, som visar att jag stöttar via Patron. Fixade det häromdagen.

Kanske använde fel email?

Skrivet av Nemo:

@Freakon: skicka ett meddelande till redaktionen (länk) där du anger ditt Patreon-namn och FZ-namn samt vilken Patreon-nivå du valde.

Det gjorde jag och det funkade bra. 😊

Yep! Bara skicka ett meddelande så löser vi det. I och med att vi går via Patreon måste vi lägga in det manuellt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Är mitt i en flytt. Håller på att flytta in i en större lägenhet. Riktigt skönt när allt är klart.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Yep! Bara skicka ett meddelande så löser vi det. I och med att vi går via Patreon måste vi lägga in det manuellt

Super, då ska jag göra det vid tillfälle


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Är mitt i en flytt. Håller på att flytta in i en större lägenhet. Riktigt skönt när allt är klart.

Duktigt! Det suger balle lite lätt när man är mitt uppe i det, men belöningen är värt det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Dricker i vanlig ordning. Sitter på Corona-avstånd i den lokala puben och lyssnar på live-musik.

Känns konstigt, det har pågått så länge nu. Och detta är väl bara början om jag har förstått det rätt.

Knäppt nog så överväger jag starkt att lämna mitt fasta jobb inom IT som möjliggör arbete hemifrån för att istället satsa all-in på vår nya krog.

Tror aldrig att förutsättningarna någonsin tidigare har varit sämre för mig som individ att ta detta steget. Knäppt nog så fungerar jag som så att det gör mig taggad och energisk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Dricker i vanlig ordning. Sitter på Corona-avstånd i den lokala puben och lyssnar på live-musik.

Känns konstigt, det har pågått så länge nu. Och detta är väl bara början om jag har förstått det rätt.

Knäppt nog så överväger jag starkt att lämna mitt fasta jobb inom IT som möjliggör arbete hemifrån för att istället satsa all-in på vår nya krog.

Tror aldrig att förutsättningarna någonsin tidigare har varit sämre för mig som individ att ta detta steget. Knäppt nog så fungerar jag som så att det gör mig taggad och energisk.

Låter som alkoholen gör dig modig! Föreslår att du funderar på det där i nyktert tillstånd.
Det är inte direkt perfekt läge att lägga alla sina ägg i krog-korgen om man säger så.

OnT: Själv så återhämtar jag mig från öl/gibb-kväll som pågick till 7 imorse så är lagom sliten just nu 😅

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Låter som alkoholen gör dig modig! Föreslår att du funderar på det där i nyktert tillstånd.
Det är inte direkt perfekt läge att lägga alla sina ägg i krog-korgen om man säger så.

OnT: Själv så återhämtar jag mig från öl/gibb-kväll som pågick till 7 imorse så är lagom sliten just nu 😅

Det har du rätt i. Detta är dock något jag har övervägt sedan hösten förra året, så jag har tänkt mycket i nyktert tillstånd också.

För mig handlar det rakt av om mitt välmående. Har genuint kul på krogen, vilket hjälper mig att hålla depression och demoner borta, samtidigt som jag lider så pass mycket på kontoret så att jag har tappat tro och hopp om livet.

Det är svårt att våga ta steget för lycka samtidigt som beslutet dödar ens ekonomi.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Måste man ha en sådan ikon vid sidan av namnet om man stödjer eller? Jag kan stödja men vill inte ha den sortens perks, bara att man har hjärtat där för att visa att man INTE har addblock är lite skevt med haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det har du rätt i. Detta är dock något jag har övervägt sedan hösten förra året, så jag har tänkt mycket i nyktert tillstånd också.

För mig handlar det rakt av om mitt välmående. Har genuint kul på krogen, vilket hjälper mig att hålla depression och demoner borta, samtidigt som jag lider så pass mycket på kontoret så att jag har tappat tro och hopp om livet.

Det är svårt att våga ta steget för lycka samtidigt som beslutet dödar ens ekonomi.

Nu skulle jag säga är den sämsta tiden att säga upp sig, men jag förstår vad du menar, det är säkert flera som tänker kring sitt liv i tider som dessa, man tillåts tänka mycket mera nu så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nu skulle jag säga är den sämsta tiden att säga upp sig, men jag förstår vad du menar, det är säkert flera som tänker kring sitt liv i tider som dessa, man tillåts tänka mycket mera nu så.

Jag delar samma analys.

Samtidigt så blir jag lite tänd på att våga ta ett drastiskt steg trots rådande situation. Att man vågar vandra sin väg oavsett vad, typ.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot

Lirar Persona 5! Ett helt fantastiskt spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lirar Persona 5! Ett helt fantastiskt spel.

Håller med, mycket bra!

Efter över 70 timmar så kändes spelet inte ens i närheten av att ta slut, så jag la det på hyllan.

Inom ett år så kommer jag att börja om och köra klart.

Hoppas jag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sitter och fredagsskiter.

Medlem

Ligger i sängen. Grabben sover, sambon ligger och läser och jag funderar på att kliva upp och lira lite för jag kan inte somna..

Medlem

Förbereder för nattsändning! Jobbar på en Rocket League-esportssändning, som denna helg ska täcka Australien. Så 04:00 så kör vi! All nighter deluxe!


signatur

Videomupp

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Håller med, mycket bra!

Efter över 70 timmar så kändes spelet inte ens i närheten av att ta slut, så jag la det på hyllan.

Inom ett år så kommer jag att börja om och köra klart.

Hoppas jag.

Inte mig emot. Striderna har ett skönt flow som jag tok diggar, samt att karaktärerna och storyn är intressant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Förbereder för nattsändning! Jobbar på en Rocket League-esportssändning, som denna helg ska täcka Australien. Så 04:00 så kör vi! All nighter deluxe!

Hur stor är e-sportscenen för rocket league? Låter helt absurt men det kanske är jättestort?

OnT: Precis kört PUBG med 3 vänner i några timmar med öl och sprit så nu är det dags för nattamaud!

Maten kommer avnjutas framför säsong 6 av Frasier!

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Hur stor är e-sportscenen för rocket league? Låter helt absurt men det kanske är jättestort?

OnT: Precis kört PUBG med 3 vänner i några timmar med öl och sprit så nu är det dags för nattamaud!

Maten kommer avnjutas framför säsong 6 av Frasier!

Denna infon är ett par år gammal. Själv följer jag inte Rocket League lika mycket längre, så jag kan inte uttala mig om aktuella siffror.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Hur stor är e-sportscenen för rocket league? Låter helt absurt men det kanske är jättestort?

OnT: Precis kört PUBG med 3 vänner i några timmar med öl och sprit så nu är det dags för nattamaud!

Maten kommer avnjutas framför säsong 6 av Frasier!

Det är överraskande stort. Speciellt i USA är scenen väldigt stor på event och liknande. Får väldigt bra tittning, och publiken kan liknas med fotbollssupportrar i hur dom åker runt och är inne i spelet. I EU har vi mycket bra spelare och bra publik också, men det märks att USA är den stora scenen för spelet. Skulle väl säga att på det stora hela är det inte lika stort som CS och DOTA, men ligan under typ.

Dock , vi hade större och mer högljudd publik än CS hade på dom event där vi hade båda (DreamHack i både Europa och Amnerikatt) förra året .

Du kan se en del av hypen i videon vi gjorde efteråt här

https://www.youtube.com/watch?v=0kP7Hq6fhrI


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Det är överraskande stort. Speciellt i USA är scenen väldigt stor på event och liknande. Får väldigt bra tittning, och publiken kan liknas med fotbollssupportrar i hur dom åker runt och är inne i spelet. I EU har vi mycket bra spelare och bra publik också, men det märks att USA är den stora scenen för spelet. Skulle väl säga att på det stora hela är det inte lika stort som CS och DOTA, men ligan under typ.

Dock , vi hade större och mer högljudd publik än CS hade på dom event där vi hade båda (DreamHack i både Europa och Amnerikatt) förra året .

Du kan se en del av hypen i videon vi gjorde efteråt här

https://www.youtube.com/watch?v=0kP7Hq6fhrI

Fascinerande fenomen! Får ta och kolla in

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte mig emot. Striderna har ett skönt flow som jag tok diggar, samt att karaktärerna och storyn är intressant.

Har du någon erfarenhet av den nya versionen?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot

Jag läste precis en serietidning som heter "Weird Science" nr 15, kom ut någonstans på 50-talet.

Sista historien i just den tidningen handlade om utomjordingar som tillfångatog män och förde dem till sin egna planet. Väl där blev de göda, fick sova gott och bara må allmänt bra. Efter ett tag kom det en vacker kvinna som bad männen ställa sig på led för att gå in till ett annat rum med många fler kvinnor. Sagt och gjort gjorde de som damen ville, varpå de senare blev slagen i bakhuvudet av en av utomjordingarna, blev hängda upp och ned och sedan var det dags för slakt.

Bra start på veckan!

Om de bara hade lyssnat på Mr.Cowboy..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Frilansare

Prokrastinerar...

Medlem

Precis rullat in på jobbet och håller på att starta upp. En helvetes massa jobb att göra idag så det blir endast ett snabbesök på de vanliga sidorna innan man kommer igång ordentligt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Bättre tempo idag så nu laddas det för fullt inför veckans första padelmatch!
Har fått igång ett riktigt sug för det och lirar ihop med tre andra killar som känner likadant så det är väldigt kul. Brukar oftast få till två matcher i veckan


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skriv svar