Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Mitt i naturen i RDR 2.

Releasehästryttare
Moderator | Testpilot

Nu är jag sugen på att hoppa in i RDR2. Har ni några enkla tips isom kan vara bra att veta innan man hoppar in?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag sugen på att hoppa in i RDR2. Har ni några enkla tips isom kan vara bra att veta innan man hoppar in?

Ha alla senaste drivrutiner.
Jag vet inget spel på många år som var så kinkig hur datorn var konfigurerad.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Ha alla senaste drivrutiner.
Jag vet inget spel på många år som var så kinkig hur datorn var konfigurerad.

Jag täntke in game tips, men det där är ju helt klart användbart. Man ska inte underskatta kraften av drivrutiner.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag sugen på att hoppa in i RDR2. Har ni några enkla tips isom kan vara bra att veta innan man hoppar in?

Ta det lugnt, världen har så mycket att erbjuda om man bara låter den ta sin plats.
Använd rätt vapen till rätt djur vid jakt, annars förstör du pälsar.
Utforska så mycket du bara orkar, finns alltid något av värde att hitta.

...och sist men inte minst...

Njut!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har ni några enkla tips isom kan vara bra att veta innan man hoppar in?

Om du stöter på folk på verandor som bjuder dig på mat så tackar man självklart alltid ja.

Annars det andra sagt. Ta det lugnt. Andas in världen, för den är så jäkla najs simulerad.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag sugen på att hoppa in i RDR2. Har ni några enkla tips isom kan vara bra att veta innan man hoppar in?

Skulle tipsa om att försöka göra sido-uppdrag när de finns tillgängliga. För vissa är tidskritiska. Sen gör vad du känner för. Det är ett långt spel så njut bara. Få ingen bounty i onödan kanske. Det kunde störa mig att ligga på minus. Så det är väl värt att söka upp lite hur man sköter det där bäst. För det är lätt hänt att man råkar råna en dilligens eller dylikt.

Geeks Gaming

Drar en liten högoddsare här

Är det någon som testat köra spelet över steam link med kontroll?
Sitter i velar om jag ska köpa eller ej och just den punkten är viktig för mig med småbarn (säng-spelande)

Moderator | Testpilot
Skrivet av 4liv3:

Ta det lugnt, världen har så mycket att erbjuda om man bara låter den ta sin plats.
Använd rätt vapen till rätt djur vid jakt, annars förstör du pälsar.
Utforska så mycket du bara orkar, finns alltid något av värde att hitta.

...och sist men inte minst...

Njut!

Enkla tips, precis som jag behöver. Tack!

Skrivet av anon_79617:

Om du stöter på folk på verandor som bjuder dig på mat så tackar man självklart alltid ja.

Annars det andra sagt. Ta det lugnt. Andas in världen, för den är så jäkla najs simulerad.

Gratis mat är gott!

Skrivet av Ribcage:

Skulle tipsa om att försöka göra sido-uppdrag när de finns tillgängliga. För vissa är tidskritiska. Sen gör vad du känner för. Det är ett långt spel så njut bara. Få ingen bounty i onödan kanske. Det kunde störa mig att ligga på minus. Så det är väl värt att söka upp lite hur man sköter det där bäst. För det är lätt hänt att man råkar råna en dilligens eller dylikt.

Jag är duktig på att hamna i "sidouppdrags-träsket". Bra att höra att det är en bra strategi här också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

jbx
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag täntke in game tips, men det där är ju helt klart användbart. Man ska inte underskatta kraften av drivrutiner.

Bråka mycket, svinkul och vara elak mot fulla personer i barer, se till och ha en kniv bara.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag sugen på att hoppa in i RDR2. Har ni några enkla tips isom kan vara bra att veta innan man hoppar in?

När du varit ute och jagat och sedan ska sälja bytet hos slaktaren i Valentine, håll koll på vilka knappar du trycker på så att du inte av misstag råkar dra revolvern och skjuta ihjäl honom. Byborna brukar inte uppskatta om man råkar skjuta deras slaktare. 🙄

Medlem

RDR2 var inte så bra som jag trodde det skulle vara. 6/10.

Medlem
Skrivet av nils45:

RDR2 var inte så bra som jag trodde det skulle vara. 6/10.

Jag är beredd att hålla med.
Egentligen tror jag det är hela "rockstar formula" som man tröttnat på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är beredd att hålla med.
Egentligen tror jag det är hela "rockstar formula" som man tröttnat på.

Precis. Jag kan även tycka att storyn är lite sådär, och utförandet utav uppdragen är lite utav det samma. Och att känslan att vara på rymmen inte riktigt fanns där. Men tekniskt så var det relativt imponerande, men även där finns brister.

Medlem

Den här generationens kanske bästa spel, skrev FZ. Kan nog hålla med, stark kandidat i alla fall.
Det tyckte inte läsarna på Gamefaqs. Kom inte ens till final.
Det gjorde inte heller Red Dead Redemption, Batman: Arkham City, Heavy Rain, Alan Wake, Gears of War 3, The Last of Us, Uncharted 3, Uncharted 4, Ni No Kuni, Death Stranding, Sekiro, Firewatch, Metal Gear Solid 5, The Walking Dead, Resident Evil 2.

Medlem

Tjena

Är det någon som vet hur man tar sig till fängelseön utan att bli beskjuten? Kan man hitta outflit som gör att man lurar dom att tro man är vakt eller så? Vill besöka ön utan fusk men inte ens dom verkar hjälpa.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av scaryfoot:

Den här generationens kanske bästa spel, skrev FZ. Kan nog hålla med, stark kandidat i alla fall.
Det tyckte inte läsarna på Gamefaqs. Kom inte ens till final.
Det gjorde inte heller Red Dead Redemption, Batman: Arkham City, Heavy Rain, Alan Wake, Gears of War 3, The Last of Us, Uncharted 3, Uncharted 4, Ni No Kuni, Death Stranding, Sekiro, Firewatch, Metal Gear Solid 5, The Walking Dead, Resident Evil 2.

Äsch, smaken är som baken. Personligen kan jag tycka att det var rätt många mindre imponerande spel som kom långt i Gamefaqs omröstning. Bara en sådan sak som att skitspelet Final Fantasy XV slog ut Hollow Knight, eller att Kingdom Hearts 3 slog ut Disco Elysium, är något som förtjänar piskrapp i mina ögon.

Vad gäller Red Dead Redemption 2 så hör det nog även till mina favoriter under 10-talet, diverse skavanker till trots (även om jag inte skulle kalla det för generationens bästa spel). Uppdragsdesignen Rockstar pysslar med är ju måttligt imponerande, för att exemplifiera.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Tjena

Är det någon som vet hur man tar sig till fängelseön utan att bli beskjuten? Kan man hitta outflit som gör att man lurar dom att tro man är vakt eller så? Vill besöka ön utan fusk men inte ens dom verkar hjälpa.

Går nog inte utan fusk vad jag vet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Går nog inte utan fusk vad jag vet.

Det är lite drygt ändå. Man kanske kan ro i land och försöka döda alla vakter om det går..

Avstängd

Fortsatte på min gamla omspelning för ett par dagar sedan. Är på kapitel 6 så får väl köra ut spelet igen. Har skjutit alla legendary som går innan slutet, hittat alla skatter, gjort målningarna. Träffade även på vargmannen idag! Älskar alla mysterier i detta spel.

Hade ju även glitchat till mig Otis Miller’s revolver i denna save, vet inte om det går fortfarande så kör den och le mat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det är lite drygt ändå. Man kanske kan ro i land och försöka döda alla vakter om det går..

Hehe, det är rätt kul! Jag testade det förut. Det gick ungefär som i den här videon. 😁

Fängelseön startar ca 8:00...

Ambassadör
Xbox

Vad härligt det är när den här tråden dyker upp i flödet. Good times!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Vad härligt det är när den här tråden dyker upp i flödet. Good times!

Du får ta och köra en omspelning.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är beredd att hålla med.
Egentligen tror jag det är hela "rockstar formula" som man tröttnat på.

Skrivet av nils45:

Precis. Jag kan även tycka att storyn är lite sådär, och utförandet utav uppdragen är lite utav det samma. Och att känslan att vara på rymmen inte riktigt fanns där. Men tekniskt så var det relativt imponerande, men även där finns brister.

Jag tror att rockstar formula egentligen handlar om att man ska spela storyn ihop med resten av spelet. Framförallt i RDR2, det är därför många tycker att uppdragen är enformiga tror jag. Eller de är rätt ensidiga tycker jag också eftersom jag hellre hade velat ha massa uppdrag där man smyger sin in på ställen, skjuter med pilbåge istället för att döda femtielva gubbar. Något uppdrag så skulle man lista ut hur man kommer under vakter på ett ställe utan att starta ett lokalt inbördeskrig.

Så dessa uppdrag lyfter upp spelet, men jag ser ändå Arthur som den röda tråden genom hela spelet snarare än gänget. Det tekniska är ändå det bästa med spelet.

Skrivet av breahl:

Fortsatte på min gamla omspelning för ett par dagar sedan. Är på kapitel 6 så får väl köra ut spelet igen. Har skjutit alla legendary som går innan slutet, hittat alla skatter, gjort målningarna. Träffade även på vargmannen idag! Älskar alla mysterier i detta spel.
Hade ju även glitchat till mig Otis Miller’s revolver i denna save, vet inte om det går fortfarande så kör den och le mat.

Varje gång jag spelar så dyker det upp nya överraskningar, hittade mig till ett hus norr om Saint Denis idag och två fulla, märkliga, typer bjöd in mig till huset. Kan det skifta om man är "ond" eller "god"? Har lyckas bli ond igen eftersom det är för kul att bråka med sheriffen. Men vilka är dina favoritmysterier?

Skrivet av Nemo:

Hehe, det är rätt kul! Jag testade det förut. Det gick ungefär som i den här videon. 😁

Fängelseön startar ca 8:00...
https://www.youtube.com/watch?v=aUvuMNxjYEM&t=470

Ska kolla på klippet! Jag tog mig till ön och blev besviken på att det inte fanns några fångar där. Dödade några vakter innan de dödade mig, men jag tog mig i land på området där det är jordbruk. Själva fortet försökte jag mig inte på.

Går det att döda alla vakterna vid Fort Wallace också? Har lyckas döda massa outlaws kring diverse camps men har inte lyckas ta mig in på fortet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag sugen på att hoppa in i RDR2. Har ni några enkla tips isom kan vara bra att veta innan man hoppar in?

Nu har du kanske hunnit långt in i spelet men ett tips, har inte tidsbrist när du spelar slutet av spelet för då är det högt tempo som fan. Det finns inte många pauser att spara om man säger så.

Du har nog fått alla bra tips, men spela så lugnt som du bara kan.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Varje gång jag spelar så dyker det upp nya överraskningar, hittade mig till ett hus norr om Saint Denis idag och två fulla, märkliga, typer bjöd in mig till huset. Kan det skifta om man är "ond" eller "god"? Har lyckas bli ond igen eftersom det är för kul att bråka med sheriffen. Men vilka är dina favoritmysterier?

Bra fråga men strange man är ju intressant.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Så var jag klar med epilogerna och därmed hela spelet för andra gången, kanske tredje?

Var tänkt att påbörja en ny save men nä fan orkar nog inte. Även om det vore kul för man minns nog inte riktigt allt i kapitel 1-6. Men man vet ju nu hur man blir rik från början av spelet och vart araben finns.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Bra fråga men strange man är ju intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=GikVqctaeIA

Ska kolla.

Skrivet av breahl:

Så var jag klar med epilogerna och därmed hela spelet för andra gången, kanske tredje?

Var tänkt att påbörja en ny save men nä fan orkar nog inte. Även om det vore kul för man minns nog inte riktigt allt i kapitel 1-6. Men man vet ju nu hur man blir rik från början av spelet och vart araben finns.

Om du varit en snäll Arthur båda gångerna så kan du ju vara en elak Arthur den här gången. Det känns lite som man påverkas av vad man upplever sin karaktär som, Arthur verkar väldigt reko medans John Martson känns som en man med kort stubin. Nu spoilar jag lite lätt men ja.

Jag har tänkt börja om spelet från början också faktiskt och tänker försöka köra alla sidoruppdrag med mera ihop med uppdragen på ett annat vis.

Medlem

En fördel jag ser med att spela om är också att jag vet hur jag ska råna tåg för att slippa sheriffer.

Skriv svar