Premiär-gameplay från Xbox Series X nästa vecka - Inklusive Assassin's Creed: Valhalla

Robot
Premiär-gameplay från Xbox Series X nästa vecka - Inklusive Assassin's Creed: Valhalla

Häng med oss på torsdag vecka när det vankas gameplay från nästa generations spel.

#xbox-series-x, #insidexbox


Medlem

Tungt. Hypen är så extremt stort på internet över XsX. Alla pratar om det.

Medlem

Äntligen dags för lite utannonseringar, gameplay och trailers!

Det är fan dags nu Hidetaka Miyazaki!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Backloggens befriare

Najsigt!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Najs! Jag gissar att Assassin's Creed: Valhalla har Ray Tracing

Medlem

Halo Infinite gameplay hade varit trevligt

Medlem

Är så sjukt kluven till Xbox nu alltså.. jag har en Xbox One x, en hel del spel till den. Jag är teknik nörd så jag vill ha en series x bara för att.. älskar att prova spel och se prestandan på dem både på PC och konsol. Men jag har en i9 9990k och gtx1080ti och kommer förmodligen att köpa 3080ti när de kommer.... Så är inte logiskt att köpa en series x egentligen, där man måste betala för att spela online osv. Ps5 är ett givet köp pga. Exklusiva spel...

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Halo Infinite gameplay hade varit trevligt

Det kommer vara tredjepartsutvecklare, men vem vet, kanske teasar något.

Skulle man dra till med lite mer gissningar på vad som kan visas, Cyberpunk 2077, Dying Light 2 och kanske Watch Dogs: Legion.

Sen läste jag ett inlägg någonstans som var intressant, att Xbox verkar ha tillräckligt med first party-spel att visa för att fylla ytterligare ett event, ska bli kul att se hur det blir.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ambassadör
Xbox

Blir riktigt trevligt att få se lite gameplay från Series X! Precis som @Fezk säger så är det bara tredjepartsutvecklare den här gången. Säkert lite annat också som teasas, men Xbox Game Studios har väldigt mycket att visa upp i sommar och sparar sig nog tills dess.

Tror fasiken att Elden Ring kan dyka upp!


signatur

Jump in.

Medlem

Kommer nog inte köpa en XSX men det ska bli intressant att se vad nästa generation konsoler kan göra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

@Vileoxe: 1080p och 60fps på alla titlar vore inte helt fel, hellre det än 4K med 30FPS

Medlem

Är mest intresserad av att se Assassin's Creed Valhalla

Medlem
Skrivet av Mastermind530974:

@Vileoxe: 1080p och 60fps på alla titlar vore inte helt fel, hellre det än 4K med 30FPS

4k 60 FPS och 8k 30 FPS.

@Snowracer72: Jag tvivlar på det men jag hoppas jag har fel.

NuZ
Testpilot
Skrivet av xdrive:

Är så sjukt kluven till Xbox nu alltså.. jag har en Xbox One x, en hel del spel till den. Jag är teknik nörd så jag vill ha en series x bara för att.. älskar att prova spel och se prestandan på dem både på PC och konsol. Men jag har en i9 9990k och gtx1080ti och kommer förmodligen att köpa 3080ti när de kommer.... Så är inte logiskt att köpa en series x egentligen, där man måste betala för att spela online osv. Ps5 är ett givet köp pga. Exklusiva spel...

Om du har råd med en I9 och 3080ti så finns inte syftet med konsol överhuvudtaget för din del. Ja Sony har några 3rd person story spel som kan vara värda att spela men vi vet inget om PS5 så sitt och njut av PC’n istället. Du har tusentals exklusiva titlar där


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av xdrive:

Är så sjukt kluven till Xbox nu alltså.. jag har en Xbox One x, en hel del spel till den. Jag är teknik nörd så jag vill ha en series x bara för att.. älskar att prova spel och se prestandan på dem både på PC och konsol. Men jag har en i9 9990k och gtx1080ti och kommer förmodligen att köpa 3080ti när de kommer.... Så är inte logiskt att köpa en series x egentligen, där man måste betala för att spela online osv. Ps5 är ett givet köp pga. Exklusiva spel...

Har du både pc och xbox så är ju game pass ett måste och med gamepass ultimate ingår ju xbox live/gold utan att pröjsa ngt extra.


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem
Skrivet av Snowracer72:

4k 60 FPS och 8k 30 FPS.

Haha, inte en chans.

Medlem

@madman_ozzy: Japp, jag köpte Gamepass ultimate fram tills slutet 2021 någon gång när man kunde konvertera gold till tid i ultimate... Men jag är av typen att jag vill äga mina spel egentligen, kul att samla. Vill inte ha ett tomt library när jag slutar prenumera på en tjänst. Men det klart, Gamepass Ultimate för att spela nya sedan köper man spelet för någon hundring eller två när de är gamla funkar ju. Jag vet att jag inte kommer kunna hålla mig bort a från Xbox consolen ändå, bara i ren nyfikenhet...

Medlem
Skrivet av Vamp:

Haha, inte en chans.

Så "25" TFlops klarar inte 4k60fps?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så "25" TFlops klarar inte 4k60fps?

Utgångspunkten i diskussionen var i ”samtliga spel” och det finns inte en chans att 4K 60 fps kommer vara standard. Det kommer säkert ett och annat spel. Men det är befängt att ha sådana förväntningar.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Utgångspunkten i diskussionen var i ”samtliga spel” och det finns inte en chans att 4K 60 fps kommer vara standard. Det kommer säkert ett och annat spel. Men det är befängt att ha sådana förväntningar.

Ja det kan du ha rätt i. Finns ju en hel del #LazyDevs i spelbranschen. Xbox Game Studios alla Series X spel görs i 4k60fps.

Medlem

@Freeman79a: Alltså nu när de har en processor som orkar driva ett spel i 60fps vilket nuvarande generation inte kan oavsett grafik inställningar i många spel. Så nu kan de ju göra ett 60fps mode genom att dra ner grafik. Så borde bli 1080p - 1440p 120fps, 4k 30fps high-ultra settings, 4k 60fps low-medium settings att välja på. Möjligen 8k 30fps low settings i vissa spel längre fram.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det kommer vara tredjepartsutvecklare, men vem vet, kanske teasar något.

Skulle man dra till med lite mer gissningar på vad som kan visas, Cyberpunk 2077, Dying Light 2 och kanske Watch Dogs: Legion.

Sen läste jag ett inlägg någonstans som var intressant, att Xbox verkar ha tillräckligt med first party-spel att visa för att fylla ytterligare ett event, ska bli kul att se hur det blir.

Jaha okej missade att det bara var tredjepartutvecklare.

1
Skriv svar