Rockstars nya, hälsosammare arbetsmiljö kan leda till att GTA 6 blir "mindre"

ELF
Medlem
Skrivet av DrDoom:

Nu är det inte övertid som är problemet. Crunch är att jobba typ 100 timmar i veckan i ett halvår och kanske inte ens få betalt för den tiden. Svensk övertid är reglerad så att du omöjligt kan bli utnyttjad till sån slaveri, och då funkar det inte heller att översatta det till övertid.

Oavlönad övertid, obetald övertid, övertid utan betalning.
Finns alternativ och alla fattar vad det innebär.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd
Skrivet av ELF:

Oavlönad övertid, obetald övertid, övertid utan betalning.
Finns alternativ och alla fattar vad det innebär.

Det där tycker jag låter som krunk.

Medlem

Ja, det var verkligen synd om utvecklarna på Rockstar: https://www.comparably.com/companies/rockstar-games/salaries#...

Developer:
$117,805
(snittlön, årsinkomst för programmarare)

Med dagens dollar på 10,04 kronor/styck så hamnar vi på nästan 1,2 miljoner kronor om året innan skatt.

"Slaveri" säger ni? Vilket planet bor ni på egentligen? Sexuella trakasserier är helt klar inte okej på något företag, men bortsett från det om jag hade kompetensen för att jobba på Rockstar så hade jag gladeligen accepterat deras arbetssätt gällande "crunch". Ingen är tvungen att jobba där, det är ju upp till var och en vad man vill göra med sitt liv.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Ja, det var verkligen synd om utvecklarna på Rockstar: https://www.comparably.com/companies/rockstar-games/salaries#...

Developer:
$117,805
(snittlön, årsinkomst för programmarare)

Med dagens dollar på 10,04 kronor/styck så hamnar vi på nästan 1,2 miljoner kronor om året innan skatt.

"Slaveri" säger ni? Vilket planet bor ni på egentligen? Sexuella trakasserier är helt klar inte okej på något företag, men bortsett från det om jag hade kompetensen för att jobba på Rockstar så hade jag gladeligen accepterat deras arbetssätt gällande "crunch". Ingen är tvungen att jobba där, det är ju upp till var och en vad man vill göra med sitt liv.

Allt i världen kan inte fixas med pengar, jag tror inte jag skulle vilja ta 100-timmars veckor i flera månader i sträck oavsett lönen. Visst, de är inte tvingade att jobba så mycket, men problemet med crunch är just det att om de inte gör det så ser de sämre ut än sina kollegor och är därför i mer utav en risk-zon för negativa konsekvenser.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Perfekt! Du börjar skriva nyheter imorgon 05:00, slutar vid midnatt. Halmbädd och skulor är din lön.

Sign me up! Långt bättre levnadsförhållanden jämfört mot vad jag har idag.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Kanske inte har med saken att göra, men jag tyckte att RDR2 innehöll alldeles för lite och för små städer och "byar".

Vet inte hur många ggr jag red till Valentine ifrån Rhodes för att klippa håret trots att jag skjutit sheriffen 56 ggr i storydelar, samt att känslan var som att jag fick rida ifrån Louisiana till typ North Carolina för en enkel klippning varje gång. Hade varit nice om mrs Adler klippte håret på mig istället, ha.

Önskade att där fanns fler städer eller större åtminstone, eller lite mer realism kring det.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Kanske inte har med saken att göra, men jag tyckte att RDR2 innehöll alldeles för lite och för små städer och "byar".

Vet inte hur många ggr jag red till Valentine ifrån Rhodes för att klippa håret trots att jag skjutit sheriffen 56 ggr i storydelar, samt att känslan var som att jag fick rida ifrån Louisiana till typ North Carolina för en enkel klippning varje gång. Hade varit nice om mrs Adler klippte håret på mig istället, ha.

Önskade att där fanns fler städer eller större åtminstone, eller lite mer realism kring det.

Å andra sidan, hur tätt ihop ligger byarna i slutet på 1800-talet? Tyckte snarare att det kändes som att de va för mycket bebyggelse på sina ställen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det förstår jag mycket väl att man kan tycka.
Jag som spelade rdr1 när det släpptes tycker inte 2an är bättre
Hade helt enkelt roligare med rdr1

Jag blev helt golvad av hur bra RDR1 var/är. Tvåan är grymt men det finns så mycket att göra att jag hinner glömma smådelar av storyn. Där är ettan en aningen mer tight upplevelse.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Å andra sidan, hur tätt ihop ligger byarna i slutet på 1800-talet? Tyckte snarare att det kändes som att de va för mycket bebyggelse på sina ställen.

Ingen aning.

Är inte så insatt i hur det var på slutet utav 1800 talet.

Men i spelet påpekar Arthur till Dutch något om att borde dem verkligen dra mer åt öst "into all that civilization" så tänkte mer att där skulle finnas fler städer eller större sådana än det som ligger i väst.

Visst, det är ju THE Frontier på så sätt vilket är mycket vilt därav populariteten att jaga så mycket då många levde på att sälja kött och päls.

Men i all that civilization finns typ 5 städer som egentligen inte kunde kallas städer på typ 3 stater, New hanover, Lemoyne och west elizabeth.

Jag tror rent historiskt att förr på riktigt fanns betydligt fler städer i tre stater tillsammans, haha.

Men men its a game, hade ändå uppskattat "mer".


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Gillade både red dead 1 och 2, 2an aningen mer för jag tyckte arthur var roligare karaktär att spela än marston, värsta var ju i ettan när man fick spela hans jävla son som bara lever på marstons rykte "HEARD ABOUT MY PAH!? *skottlossning*"

Måste ju säga att red dead serien lyckats bra mycket mer med sina karaktärer än gta iaf.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Ingen aning.

Är inte så insatt i hur det var på slutet utav 1800 talet.

Men i spelet påpekar Arthur till Dutch något om att borde dem verkligen dra mer åt öst "into all that civilization" så tänkte mer att där skulle finnas fler städer eller större sådana än det som ligger i väst.

Visst, det är ju THE Frontier på så sätt vilket är mycket vilt därav populariteten att jaga så mycket då många levde på att sälja kött och päls.

Men i all that civilization finns typ 5 städer som egentligen inte kunde kallas städer på typ 3 stater, New hanover, Lemoyne och west elizabeth.

Jag tror rent historiskt att förr på riktigt fanns betydligt fler städer i tre stater tillsammans, haha.

Men men its a game, hade ändå uppskattat "mer".

Öst kan ju vara så långt öst som chicago/NY/Boston etc..

Medlem
Skrivet av stenman:

Öst kan ju vara så långt öst som chicago/NY/Boston etc..

På så sätt, men vi fick Saint Denis i östsöder och Van Horn samt Annesburg i öst.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Kanske inte har med saken att göra, men jag tyckte att RDR2 innehöll alldeles för lite och för små städer och "byar".

Vet inte hur många ggr jag red till Valentine ifrån Rhodes för att klippa håret trots att jag skjutit sheriffen 56 ggr i storydelar, samt att känslan var som att jag fick rida ifrån Louisiana till typ North Carolina för en enkel klippning varje gång. Hade varit nice om mrs Adler klippte håret på mig istället, ha.

Önskade att där fanns fler städer eller större åtminstone, eller lite mer realism kring det.

Intressant, ja det önskar jag alltid när jag spelar GTA-spelen eller RDR2 men man kan inte få allt. För jag föreställer mig ofta att orterna är större i verkligheten, men ett spel där flera städer kan vara lika stora som Los Santos i GTA5 tror jag.

12
Skriv svar