Detta är Assassin's Creed: Valhalla

Robot
Detta är Assassin's Creed: Valhalla

Ubisoft Montreal utlovar långskeppsstrider, norska kusten och rollspelsdjup.

#assassins-creed-valhalla


Medlem

Jag hoppas på att de skapar ett Skyrim i upptäckarglädje, ett Dark Souls stridsmässigt och ett Baldur's Gate i rollspelsdjup

Medlem

Oj oj oj, det här låter lovande.

Medlem

Älskar konceptet av AssCreed, men de känns som samma spel i nytt skin ofast. Hoppas de lägger till lite mer nytt. Det där med att bygga läger och uppgradera byggnader låter nice!

Medlem

Ska bli riktigt intressant att se hur de gör med basbyggandet. Om de lär sig av Origins och Odyssey, med ett större fokus på lönnmördarbiten så är jag såld. Tycker även att de har försakat biten där du är utanför Animus, antingen får de fimpa det helt, eller göra något vettigt av det, för första gången sedan AC 2.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Skulle gärna kunna spela som en sköldmö

Medlem
Skrivet av Belfry:

Ska bli riktigt intressant att se hur de gör med basbyggandet. Om de lär sig av Origins och Odyssey, med ett större fokus på lönnmördarbiten så är jag såld. Tycker även att de har försakat biten där du är utanför Animus, antingen får de fimpa det helt, eller göra något vettigt av det, för första gången sedan AC 2.

Saknar faktiskt nutidsbitarna i gamla AC-spelen med desmond.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Saknar faktiskt nutidsbitarna i gamla AC-spelen med desmond.

Tycker ofta nutidsbitarna förstör inlevelsen...

Jag undrar om man får skapa sin karaktärs utseende denna gång? Eller åtminstone välja man/kvinna som i Odyssey?

"engage in traditional Norse competitions like flyting – or, as it's better known, verbally devastating rivals through the art of the Viking rap battle."

Trollar dom?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tycker ofta nutidsbitarna förstör inlevelsen...

Jag undrar om man får skapa sin karaktärs utseende denna gång? Eller åtminstone välja man/kvinna som i Odyssey?

Hoppas det. Man verkar ju iallafall kunna välja tatueringar.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

"engage in traditional Norse competitions like flyting – or, as it's better known, verbally devastating rivals through the art of the Viking rap battle."

Trollar dom?

https://en.wikipedia.org/wiki/Flyting

FM-guru
F.d. Sisyr

jag kommer äta upp min fiktiva hatt om basbyggandet inte blir mellanmjölk.

Hur kommer rösterna låta med Engelsk/Norsk brytning


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Låter intressant, kanske blir det bästa AssCreed sen Brotherhood.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hype!
Jag har spelat sammanlagt 30 minuter assasims creed. Första spelet, hos en polare var det. Men nu börjar jag bli mer och mer sugen

Medlem

Vad hände med att ”The creed” var en hemlig grupp som jobbar i skuggorna? Verkar vara som att detta börjar bli nån form av medeltida fightingspel.

Assassins creed möter For honor.

Medlem

Blir skit. Mvh.

Medlem

Har redan pre ordrat spelet tog det värsta utgåvan dd kunde ge mig på uplay. Kommer lägga många timmar i min lilla by =D

Medlem

Det är som om folk bara glömmer att ubisoft pushar ur cookie cutter-spel fast med lite nya möljer varje gång. Alltid vackra att titta på men inte mycket mer än så om man inte gillar att jaga ikoner. Hoppas dock på att bli motbevisad.

Medlem

Verkar sjukt fett!

Medlem

Min partner läste att man heter Eivor oavsett om man väljer man och kvinna.

Medlem
Skrivet av Nilos:

Min partner läste att man heter Eivor oavsett om man väljer man och kvinna.

Ja, det stod i Eurogamers artikel. Väldigt störande, visar på hur mycket Ubisoft bryr sig om norden. I Odyssey hette de två olika karaktärerna olika namn.

Sen kommer huvudparten av spelet kommer utspelas på England, man bara börjar i Norge. Engelska vikingar alltså...

https://www.eurogamer.net/articles/2020-04-30-assassins-creed...

Eftersom alla Asscreed spel har grymma cinematic trailers så avvaktar jag tills gameplay har kommit ut, hoppas Ubisoft inte gör en massa downgrades på detta.

Medlem

Jag har samtliga AC spelen även om jag inte är ett större fan (har bara blivit så) - har dock mest spelat de två senaste.
Öppna världar är otroligt häftigt och de senaste har verkligen brilljerat med hur vackra de är - men trotts detta känns de fruktansvärt repetivt att spela. Första timmarna var jag helt förhäxad av spelen och kunde knappt slita mig...men efter en får man "men vänta lite nu, är detta inte bara exakt samma sak som jag precis gjorde fast husen står lite annorlunda?".

Edit: Jag vet att många av er älskar singelplayer spel och jag har full förståelse...men jag hade likväl velat se Coop på 2 eller 3 spelare i nästa AC.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Namnet på karaktären är lite si o så.. Eivor.
Slåss vi med benprotes och krycka måhända?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Dual wield shields... yeeeeaaaah (⌐■_■)

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tycker ofta nutidsbitarna förstör inlevelsen...

För min del är det lite mixat. Jag gillar att dom har en koppling till nutiden..Dock så behöver den inte vara lika lång och komplex som i AC3.

Medlem

Hej alla negativa nissar och gummor här. Gör inte samma sak som the witcher serien. Såga den totalt men den slog bättre än många andra serier. Sen är det ju upp till var och en att tycka som dom vill, men vänta tills spelet är släppt istället. Ingen ide att tro att allt ska vara dåligt för att det är ubisoft. Dom förlängde releasen på alla andra spel dom skulle släppa, efter breakpoint fiaskot. Så man får hoppas att dom lärt sig något. Breakpoint skämde ut dom totalt.

Plus att det inte är paris studion som leder utveckling denna gång. Puh.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Namnet på karaktären är lite si o så.. Eivor.
Slåss vi med benprotes och krycka måhända?

De kan skapa världens bästa spel, men heter jag Eivor i ett spel får det fan va 😂

Moderator | Testpilot
Skrivet av Brutulv:

Dual wield shields... yeeeeaaaah (⌐■_■)

It's like... Double the armor class!

Ni som vet, ni vet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar